• brud  nästa år

    Hur får vi det roligaste festhäftet??

    Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???

  • Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??
  • brud  nästa år

    TS här
    Kan vi inte försöka att dela med oss så mycket soom möjlgt i tråden istället det är så tråkigt med allt mailandet

  • Fru 2009

    tycker också vi borde dela med oss mer av tipsen i själva tråden.
    Synd om denna kommer bli ännu en mail-tråd... *ryser*

  • Mattas

    Jag vill också ha festprogram. Lägger ut min mailadress utifall: zazza_cola@hotmail.com
    Men tycker nog egentligen att man borde lägga ut så mycket som möjligt här.

  • Oliveros

    Hej jag har några tips från festprogrammet som vi skal ha på vårt bröllop, men kan tyvärr inte lägga ut det på vår sida ännu då jag inte vill att någon skall läsa det innan bröllopet.

    Men jag mailar gärna en del av festprogrammet då det hela inte är färdigt.

    Vill ni ha mail?

    Maila: blekingebrud@hotmail.com så skickar jag det till er.

  • Oliveros

    Husmorstips
    I en amerikansk hushållsbok från 50-talet kan man läsa följande råd:

    Ha middagen färdig.
    Planera ingredienserna redan kvällen före så att du är säker på att rätten blir lyckad och att allt blir klart i tid tills din man kommer hem.

    Fräscha upp dig.
    Vila i 15 minuter så att du ser fräsch ut när du tar emot din man. Förbättra din make-up och sätt upp håret med ett band.

    Städa undan i huset.
    Ta en sista runda genom rummen och plocka undan skolböcker, leksaker och papper. Torka av borden med en trasa.

    Tänd en brasa i öppna spisen.
    När det är kallt under vintermånaderna bör du tända en brasa, som din make kan koppla av framför.

    Eliminera alla oljud.
    Vid din mans hemkomst ska tvättmaskinen och dammsugaren vara avstängda. Säg till era barn att hålla sig tysta och lugna.

    Ha ett vänligt bemötande.
    Ge din man ett stort leende och visa att du är glad att se honom. Låt honom prata innan du gör det, för det han har att säga är viktigare.

    Låt kvällen bli hans.
    Klaga inte om han kommer hem sent eller äter middag på restaurang utan dig. Försök i stället förstå vilket pressat tidsschema han har.

    Skapa en lugn atmosfär.
    Se till så att ert hem blir en bra plats för avkoppling, så att din man får en chans att återhämta sig fysiskt och psykiskt.

    Gör det bekvämt.
    Låt honom sjunka ner i en skön fåtölj eller lägga sig i sovrummet. Ha en kall eller varm drink redo, rätta till hans kudde och erbjud dig att ta av honom skorna. Prata med en mjuk och behaglig röst.

    Var inte frågvis.
    Ställ inga frågor om vad han har gjort under dagen. Kom ihåg att han är husets herre och alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och ärlig. Du har inte rätt att ifrågasätta honom.

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??