• Tjej87

    Geisha kulor, knipkulor

    Funderar lite på att testa det, så jag sökte lite på internet och insåg att det faktist inte är samma sak!
    Men jag förstår inte helt skillnaden...
    Någon som har testat nåt av dem?
    Vilka är bäst, och funkar de verkligen?
    Alltså har sexet blivit bättre?

    Jag har ju inte fött barn eller så, men tänkte att det kan väl va bra att träna musklerna lite.

  • Svar på tråden Geisha kulor, knipkulor
  • Tjej87

    jag har själv googlat en massa men blev mest förvirrad..
    Jag förstår inte riktigt hur man ska använda kulorna när man har sex? ska dom bara va där inne...trycks dom inte jätte långt in då? eller ska dom va bredvid hans..?
    ang geisha kulorna så fattade jag det också som att man skulle ha dom inne, och att dom kunde glida ut i början men med träning så kan man hålla kvar dom..?
    vilka är så bäst för att träna musklerna med?
    jag skulle gissa på dom små o tunga eftersom dom e svårare o ha kvar, eller vad tror ni?

  • pickolina

    Så som jag personligen upplever det så ger de små kulorna ingen träning alls. För att behålla dem inne måste man ju knipa med musklerna, men när man gör det så åker de upp..där det finns som ett "hålrum" eller vad man nu ska kalla det..och där stannar de utan några som helst problem. Krävs ingen ansträngning alls så därför är jag tveksam till om det verkligen kan ge någon form av träning. De är ju tom svåra att få ut.. *asg* Så några problem med att de ramlar ut förstår jag inte alls hur man kan ha. Däremot så känns de ju..och man kan ha dem där för känslans skull, för både tjejen och killen... Så där kom alltså svaret på din fråga om det..-de ska vara långt inne...

    Nej för träning tror jag på knipövningar, med eller utan knipkulor, knipstavar, tyngder och allt vad som nu finns....

  • pickolina

    Klipper och klistrar lite nu..

    "Knipkulor, Ben-Wa eller Geishakulor, kärt barn har många namn...

    I grund och botten handlar det om samma sak: en eller två tunga kulor som som du för in i slidan. Genom att dra samman bäckenbotten försöker du sedan hålla kvar kulorna och hindra dem att glida ut.

    Knipkulor hjälper till att ge biofeedback på din muskelaktivitet och är därför ett snabbt och enkelt sätt att komma igång med träningen. Kulorna hjälper dig att hitta rätt muskler, få snabbare resultat och ger effektiv träning av både uthålligheten och styrkan. Det finns flera kontrollerade och jämförande studier som visar att träning med knipkulor ger bättre träningseffekt jämfört med vanliga knipövningar utan kulor.

    Alla kvinnor kan använda knipkulor, även om mycket unga kvinnor normalt inte har några större problem med bäckenbotten. Men oavsett ålder är det dock aldrig fel att börja träningen. Kvinnor som fött barn eller har ansträngningsinkontinens kan ha extra stor nytta av träningen.

    Så här tränar du med dina kulor

    Om du är svag i musklerna kan du börja med att ligga på sängen och föra in kulorna i slidan, krama kulorna med bäckenbottenmusklerna i 15-20 sekunder, slappna av, krama igen osv. Välj tiden själv, men träning 15-20 min per dag ger garanterat resultat. Kom ihåg det tar tid och kräver träning att uppnå muskelkontroll och att muskelkontroll även innebär att du kan slappna av i musklerna. När du tränat ett tag och kan hålla kvar kulorna kan du prova att träna stående och samtidigt som du går omkring, testa även att hoppa jämfota och lite tyngre lyft. Börja alltid träna hemma i lugn och ro.

    Efter en tids träning bör du ha byggt upp både styrka och kontroll; du kan röra dig obehindrat och kanske t.o.m. nysa/hosta utan att kulorna åker ut. Nästa steg är att integrera bäckenbottenträningen övrig träning: tag med kulorna när du promenerar, joggar, kör styrketräning, jympa eller aerobics. Om du vill bygga upp musklerna bör du använda kulorna 15-20 minuter varje dag under en tid på 4-5 månader. För att bibehålla styrkan räcker det oftast med att använda kulorna regelbundet några få gånger per vecka."

    Taget från knipkulor.com

  • pickolina

    Efter allt prat om dessa kulor så var jag ju tvungen att plocka fram mina... Går just nu omkring med dem, även hoppat runt lite för säkerhets skull... *s* Vore ju kul om de gör någon nytta utan att man märker det... Har ju inget att förlora... *s*

  • pickolina

    Här kan du läsa om något som jag såg rekommenderades på familjeliv.. Denna och sk knipkulor borde väl vara ganska jämnförbara kan man tycka. Det är främst den sista meningen som förklarar HUR det verkligen går till.

    "Aquaflex är ett kliniskt testat system för bäckenbottenträning. Det består av två vaginalkoner med vikter och är särskilt framtaget för kvinnor som drabbas av urinläckage när de skrattar, hostar, nyser eller tränar.
    Denna åkomma kallas med en medicinsk term för ansträngningsinkontinens. Andra vanliga benämningar är att ha svag bäckenbotten eller svårt att hålla tätt. Vad du än väljer att kalla det har Aquaflex lösningen på problemet.

    Hitta de rätta musklerna
    Till skillnad från många andra muskelgrupper brukar inte bäckenbottenmuskulaturen användas i dagliga aktiviteter. Det kan göra det svårt för många kvinnor att urskilja vilka muskler de ska träna.

    Vid träning med Aquaflex upplever du en förstärkning av bäckenbottenmuskulaturen inom tolv veckor. Földerna blir bättre kontroll på urinblåsan, ökad känslighet under samlag och bättre självförtroende i sociala sammahang.

    När du använder Aquaflex för du in konen på samma sätt som en tampong. Bäckenbottenmuskulaturen drar automatiskt ihop sig så att vaginalkonen hålls på plats. Det är den sammandragande reflexen som över och stärker musklerna utan att du behöver anstränga dig."

    Jag har dock läst att vissa tycker att detta inte alls ger en sådan bra effekt som div träningsprogram (osv) man kan anv gör....

  • pickolina

    Hittade ganska bra och utförlig info på www.knipkulor.se (Lättare att själv läsa från sidan än jag klipper och klistrar) Det står både om olika knipkulor, skötselråd osv och hur man anv dem.

  • pickolina

    -Köp ett par små och testa!
    De kostar ju inte mer än runt en hundralapp, så du förlorar ju inte så mycket pengar direkt.. ;) :D

    Däremot så borde man även köpa rengöringsmedel.. Typ "HYGIENE", som verkar både desinficerande och bakteriehämmande. Går på en hundralapp det med.

  • pickolina

    KLipper och klistrar igen!

    Hur de används vid samlag:
    Placera dessa kulor inne i slidan och använd dem under samlag. Kulorna hamnar oftast längst in i slidan och masserar då mannens ollon på ett mycket stimulerande sätt. Även kvinnan kommer att upptäcka kulornas fördelar eftersom de rullar runt och stimulerar inne i slidan.

    Det beror helt på var kulorna hamnar hur du/ni kommer att uppleva dem. Det är därför bra att testa olika ställningar så att kulorna kommer till sin rätt.

    Tips:
    Vissa tjejer med vältränad bäckenbottenmuskulatur kan även använda dessa som knipkulor.

    Lite historik:
    Det står skrivet att för många hundra år sedan var de så kallade Geishorna experter på att i hemlighet tillfredställa sig själva. Dessa tekniker ärvdes från var generation till nästföljande. En av dom bästa teknikerna som Geishorna utvecklade var metallkulorna. Dessa handgjorda små metallkulor var mjuka och lena med en glans som guld eller silver. De bar dem i en liten silkesväska, gömd i en hemlig ficka i deras kimono. Den äldre Geishan talade om att de skulle placera kulorna i vaginan. Med en liten knyck på höfterna skulle kulorna vibrera, skicka signaler genom hela kroppen, stimulera varje erogen punkt i slidan och slutligen leda till orgasm. Det sägs att när att en Geisha behärskade tekniken till fullo så kunde de få multipla orgasmer som varade i flera timmar åt gången.

    Särskilt lämplig för dig som
    1. vill ge sin partner skön massage
    2. tycker om att bli stimulerad själv
    3. önskar bli lite trängre

  • pickolina

    Jo just det, det som var klippt från "lustjakt" var alltså om de små kulorna. Dvs de fungerar bra som knipkulor om man redan har en vältränad muskulatur. Annars är alltså de större ett bättre alternativ att börja med.

    Enligt dem.. Det var väl den info jag fick oxå från början, så det kanske kan stämma... :)

    Här kommer lite annan info, om dem större som har ett rörligt inre:

    Beskrivning
    Inkontinensbesvär är ett mycket vanligt problem och många kvinnor kan vare sig hoppa eller nysa utan att det kommer några droppar urin. Oavsett om du redan har besvär eller om du vill förebygga, så är dessa kulor ett mycket bra hjälpmedel.

    Dessa knipkulor är gjorda i silikon, vilket är ett bra material som är skonsamt att använda och som är lätt att rengöra. Dessa kulor innehåller en tyngd i varje kula, som inte låter så mycket när de rör på sig, vilket är en stor fördel om du vill kunna använda dem när du vill. Kulorna har en diameter på ca 3,5 cm och de bör användas regelbundet för att förhindra inkontinensbesvär och eventuellt framtida livmodersframfall.

    Gör så här
    För in kulorna i slidan och använd gärna ett silikonbaserat glidmedel tillsammans med kulorna så att de blir lätta att föra in och att ta ut. Så fort du får in någonting i slidan börjar de små slidmusklerna att arbeta och tyngden i kulorna gör att de rör på sig lite lätt, så att dina muskler får jobba lite mer. Har du svag muskulatur kan du börja med att sitta eller ligga ner och knipa om kulorna. När du blir lite mer tränad kan du gå omkring och kanske t o m hoppa runt utan att kulorna ramlar ut.

    Regelbundenhet viktigt
    Det är bättre att använda knipkulorna 10 minuter varje dag än att du använder dem högst sporadiskt. Utnyttja tiden medan du borstar tänderna på morgonen så att det blir en rutin, då kommer också resultaten.

    Extra bonus
    När du har övat upp dina slidmuskler kommer du även att kunna få starkare orgasmer. Det är också möjligt att din sexlust ökar i och med att du så ofta fokuserar på dina slidmuskler.

    Särskilt lämplig för dig som
    1. vill förhindra underlivsbesvär
    2. vill ha en tyst variant
    3. önskar starkare orgasmer

    Recension
    Knipkulor rekommenderas speciellt efter barnafödande men desto tidigare man börjar träna upp bäckenbottenmuskulaturen desto bättre är det naturligtvis. Dessa kulor är av absolut toppkvalité och vi rekommenderar dessa i första hand eftersom de är gjorda i ett skonsamt material samtidigt som de är nästan ljudlösa

    Okej, nu ska jag ge upp...lovar!... ;)

Svar på tråden Geisha kulor, knipkulor