• Fru Cinderella

    Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)

    Välkomna återigen alla Linköpingsbrudar. Trots att det vart rätt slött i vår tråd ett tag så passar jag på att starta en ny nu innan den andra stänger...

    dags för en ny träff kanske nu när höstrusket infunnit sig?...

  • Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)
  • Noomi

    Draken81 - Nej då, du sårade nog ingen. Det är bara så trist att väldigt många ser på borgerligt bröllop som någon opersonlig tillställning på Rådhuset som går över lika snabbt som ett nålstick. :)
    Men, förhoppningsvis kommer den uppfattningen att ändras efter att man sett bilder från bl a mitt och Cinderellas bröllop! :)

    Din ring lät jättefin! Jag har själv platina och diamanter (eller diamant rättare sagt) men jag är nog för... konservativ för färgade stenar i vigsel/förlovningsring. Se, där är det jag som inte kan tänka utanför ramarna...fy på mig!
    (ignorera mitt svammel, jag har feber)

  • Noomi

    Välkommen tillbaka Cia och grattis till frieriet! Här är det bröllop innan bebis som gäller, till stor del pga bröllopsresan tror jag. Samt att vi vill ha en sjudundrandes fest och vi hade nog kännt oss lite hämmade med en liten vid fotknölarna. Och ja... jag undviker helst att min sambo får gå och skriva på några papper om att visst hade vi sex nio månader innan bebisen föddes.
    (återigen....feber)

  • Draken81

    _Cinderella_
    Åh, jag gillar verkligen den modellen på klänning. Vill egentligen ha den modellen jag med, men min rumpa skulle se väldigt stor ut :D Och på sitt bröllop vill man ju vara vacker, så det är bättre att jag tar en klänning som passar bättre till min kroppsbyggnad.

    Noomi
    Ja, visa alla era jättefina bilder sen efteråt! Då kanske jag rent av ångrar att jag ska gifta mig kyrkligt :)

  • Noomi

    Draken - Jag har gigantiska höfter men på mig satt sjöjungfru över förväntan. Nu kommer jag visserligen inte ha den modellen, men det var bra mycket finare än jag hade väntat mig.

  • ringsökaren

    Hej Linköpingsbrudar, hoppas det är OK att jag hoppar in här. Vet inte om ni diskuterat ringar (orkade inte läsa alla inlägg...) men jag undrar om ni har tips på vart man kan köpa ringar här i Linköping till ett bra pris och bra service. Är det bästa en liten guldsmed eller etablerad smyckesaffär? Hur har ni gjort?

  • Fru Cinderella

    ringsökaren

    Jag hade nog gått runt o kollat på alla o sen jämnfört.. fast vi köpte över nätet... mycket billigare. Utifall du är ute efter att spara in pengar!

  • Aprikot

    Hej alla!

    Kul att det tillkommit några brudar i tråden. Det blev väldigt lugnt över jul och nyår.

    Draken 81 - Vi ska gifta oss borgerligt i Kaga bygdegård samt ha festen där efteråt. Vi ska ha en i stort sett vanlig vigsel, med den skillnaden att Gud kommer utelämnas. Men visst är det högtidligt med kyrkan :) Jag kan rapportera om bygdegården efter 3 mars.

    Cinderella - Vi har bokat fotograf! Det blir Johan Knutsson i Johannelund. Väldig skillnad i priser tycker jag och han var väldigt trevlig. Vi ska ta ett album med 8 bilder (lite större än den "vanliga"), vilket ska gå på 1800 kr!

    Noomi - Hur trivs ni än så länge? Saknar er redan! Dom andra galningarna går det inte att få tag på. Har mejlat J och sms:at, men inget svar... Skumt

  • Fru Cinderella

    Aprikot

    Jo har varit lite frestad av hans priser. Men föll så stenhårt för Oskars bilder så det får kosta lite extra...

  • Noomi

    Hej Aprikot! Njae, vi är nog inte så nöjda med lägenheten, så vi flyttar nog snart igen. Kommer nog hem en sväng nästa vecka för O jobbar natt, inte så kul att vara här då...
    Angående J så kanske E hindrar henne från att prata med oss pga nyår, *fniss*.

    Ringsökaren - Jag hade ju föredragit en guldsmed framför en guldkedja, ffa för att få något som inte allt för många andra också har på fingret. Men gå omkring och jämför priser när du vet vad du är ute efter, då märker du ju hur servicen är också.

Svar på tråden Linköpingsbrudar(ogifta) forsättning (2)