• _Soya_

    Festlokal i Borlänge

    Jag och min blivande skall gifta oss i Torsångs kyrka nästa sommar och funderar lite på vart vi skulle kunna ha festen. Festlokalen skall rymma ca 50 personer och gärna ha kök och scen. Någon vänlig själ com har något tips?

    KRAM Sara

  • Svar på tråden Festlokal i Borlänge
  • karres 76

    Vi kontaktade skolans rektor, som vidareförmedlade vårat önskemål. sedan hörde en av tjejerna av sig till oss. De var 5st som ställde upp hela kvällen och fick 2000kr för det. Du kan få telenummret om du vill.

    Jag har varit i villa paradiset. Om ni tänkt att ha eran fest där så är det inte att rekomendera. Vad undrade du om den?

  • _Soya_

    2007-06-30: Tack för svaret. Förstog att dom inte serverar, men med tanke på att det är en sportanläggning kanske de inte uppskattar fester med alkohol, det va så jag menade Vad får ni betala för Bergebo då? KRAM

    karres 76: Jag vill gärna ha numret. Själv behöver vi nog bara 2 st serveringspersonal då vi ska ha kallskuret i bufé. Villa Paradiset har jag själ inte varit till, lite nyfiken bara hur stort och så det var, men fått höra från flera håll nu att det är för litet. KRAM

  • _Soya_

    Karres 76: Mejlat

    Ska iväg och titta på Bergebo i eftermiddag. Billigt och fullt utrustat med porslin. *spännande*

  • 2007-06-30

    Klart att man får ha Alkohol i Bergebos lokaler. De har haft massor av bröllop där.
    Hoppas du gillar lokalen?
    Berätta gärna sen när du kollat, kul att höra din åsikt.

    Kram

  • _Soya_

    2007-06-30: Bergebo var toppen, vi bokade men fick tyvärr inte så mycket info då tjejen i "receptionen" var ny. Men hon lovade att nån skulle ringa oss :)

  • Chilianna

    Varför inte Torsångs församlingshem? Där var vi! Kanon!!!

  • Kotten2004

    Hej! Kan verkligen rekommendera Strandbro Bygdegård. Vi hade vår fest där sommaren 2005. Har hört dåligt om VästerTuna Bygdegård pga att festen måste sluta 01,00 för det är en tant som bor på övervåningen. Bergebo är jättefint, men det enda neg var att det blev jättevarmt därinne för man kunde inte öppna fönstren. Bordsfläkt framför brudparet rekommenderas.
    Lycka till!

  • carro

    Hej, jag ska gifta mig i sommar, så håller på och letar lokaler.. har följt allt ni har skrivit innan, den där lokalen i bergebo hur får man tag i nummer eller hemsida till den ? . vi ska gifta oss i torsångs kyrka så får gärna vara i närheten till den.

  • Chicita
    carro skrev 2015-01-25 09:34:06 följande:

    Hej, jag ska gifta mig i sommar, så håller på och letar lokaler.. har följt allt ni har skrivit innan, den där lokalen i bergebo hur får man tag i nummer eller hemsida till den ? . vi ska gifta oss i torsångs kyrka så får gärna vara i närheten till den.


    Hej, Den här tråden är sen 2006 och de allra flesta verkar ha tagit bort sina konton (det syns på att deras nick blir svarta och inte går att klicka på) 


    Lokalen i Bergebo är inte särskilt nära Torsångs Kyrka, det finns nog en bystuga i Torsång också om jag inte minns helt fel, testa att googla "Bystuga i Torsång"


    Vi valde att vara i församlingshemmet. Men vill du ha middag med vin och sen fest med alkohol så är det inte direkt bästa lokalen eftersom du inte får ha alkohol om du är i den. Du får inte heller tillgång till den lokalen förrän på morgonen samma dag som bröllopet är och den ska vara städad och klar morgonen efter. Men den är fin, har ett rätt bra kök, bra toalettmöjligheter och är gratis om man gifter sig i kyrkan ;) 

Svar på tråden Festlokal i Borlänge