Inlägg från: London wedding |Visa alla inlägg
  • London wedding

    bröllop utomlands - frakt av klänning?

    Be affaren packa klanningarna och bestam sen om du vill riskera att check in dem, ta som handbagage eller skicka med bud. Ring till Fedex, UPS etc for prisuppgifter. Se till att en forsakring ingar i frakten.

    Kommer sjalv kopa min klanning i Sverige och ta som handbagage.

  • London wedding

    Sa lange man inte aker med lagbudget flygbolag (ryan etc) sa brukar det inte vara nagra problem. Tog sjalv med en stor tavla (100X120cm) som de stallde i forsta klass/business garderoben. Ar dock tveksam om de accepterar att en person har 3 klanningar/kartoner. Ar ni flera eller flyger du sjalv?

  • London wedding

    Cciccci - Funderade i varas pa att skicka bestick fran Sverige till London med bud men det skulle bli otroligt dyrt (flera tusen). Har hort att freight carrier ska vara mycket billigare men det kan ta flera veckor. Kanske dina foraldrar kan ta tarnornas klanningar aven om ni inte aker samtidigt.

    Snowflake - Kolla flygbolagets regler ang bandbagaget. Om klanningen haller sig inom storleks matten behover du inte gora nagot speciellt. Vet dock inte om Ving har nagon garderob som man kan anvanda eftersom det ett charterflyg.

    Flyger ni via London sa kom ihag att man pga de senaste dagarnas handelser endast far ha pass, pengar och nycklar som handbagage.

  • London wedding

    Emra - Tror att det kommer bli lite flexiblare men fortfarande ganska strange, speciellt London-US. Du bor nog kolla upp lite andra alternativ ang klanningnen. Kanske checka in den och ta en jattebra reseforsakring. Ring flygbolaget i slutet av september och kolla.
    Har du provat att omboka biljetten och mellanlanda i Paris? De flesta flygbolagen har varit ganska forstende och tillatit folk om/av boka utan extra kostnad.

  • London wedding

    Emra - Foredra ocksa att ta den som handbagage men vad gor man om de sager att man inte far? Har inte sjal bestamt vad jag ska gora i var.

    Cciccci - det kan ev bero pa att jag ville ha dem forsakrade for 15.000 kr. Ingen av dem fragade efter vikten, bara intereserade av storleken.

Svar på tråden bröllop utomlands - frakt av klänning?