• magy
    Äldre 23 Feb 23:57
    10366 visningar
    9 svar
    9
    10366

    Hårförlängning/extensions i Stockholm

    Jag vill göra håret tjockare på längderna och möjligen lite längre. Jag skulle vilja ha info om det finns något ställe i Stockholm som kan göra det både bra och billigt.

  • Svar på tråden Hårförlängning/extensions i Stockholm
  • Master­mind
    Äldre 24 Feb 00:12
    #0

    Jag har hört att FakerMaker ska vara bra. Dom kanske inte är bland dom billigaste, dock.. Men tyvärr går inte alltid "bra" och "billigt" ihop. :(

  • magy
    Äldre 25 Feb 12:11
    #0

    Vad får man räkna med att betala för extensions?
    Jag har sett ett pris på 1600 kr för 30 slingor. Dyrt eller billigt?
    Räcker 30 slingor för att göra någon skillnad?

  • Master­mind
    Äldre 26 Feb 03:21
    #0

    magy - 1600? Holy sh*t! Ja, det är jättedyrt, även om det är människohår (sådant kostar runt 1000 kr för ett _helt_ huvud, lite beroende på färg, längd, kvalité, etc). 30 slingor kan dock göra rättså mycket skillnad, det beror också på vart dom sitter och hur pass mycket dom skiljer sig från ditt övriga hår. Är det menat som förtjockning eller så så är det dock inte nog, till det bör man ha iaf närmare 100 slingor.
    Nej, leta vidare isf. Jag kan inte så många salonger i Sthlm som gör slingor, men jag vet iaf att Seienstyle gör, kolla med dom vad dom tar. Dom har både människohår och syntethår, i alla möjliga färger.

    seienstyle.net/

  • magy
    Äldre 27 Feb 18:18
    #0

    Tack Mastermind!
    Jag ska ta och kolla det!

  • Okänd
    Äldre 27 Feb 22:32
    #0
    Meddelande borttaget
  • *Krist­ina *
    Äldre 28 Feb 13:47
    #0

    Hej!

    Jag gjorde en hel hårförlängning med äkta hår hos en tjej som heter Åsa Östergren och är elev på Makeupstudion och blev jättenöjd. 2000 kr kostade det och det höll i ca 3 mån. Billigt och bra så värt att kolla upp!

  • Sylann­a
    Äldre 13 Mar 11:45
    #0
    +1

    Hur sköter man löshåret? Normal hårtvätt? Hur ofta? Vad kostar det att ta bort / göra om efter tre månader? Hur känns det att ha löshår? Ser det naturligt ut? (mkt frågor på en gång!)

  • ottis
    Äldre 14 Mar 09:13
    #0

    tjena brudar .jag jobbar med löshår och kan berätta att vi brukar ta mellan 1000-4000 för en isättning det beror ju på hur DITT hår ser ut och hur många slingor det krävs för att nå det resultat som DU vill ha och det tar faktiskt en hel del tid att sätta i det det är därför det kostar men men vill man vara fin....

  • slurp
    Äldre 18 May 16:31
    #0

    Ottis,
    kan du maila mig?
    Jag har lite frågor ang. det här med hårförlängningar..

    slurp@hotmail.com

  • Äldre 12 Apr 16:16
    #9

    Tvätta håret med schampo så sällan som möjligt. Använd gärna inpackning och hårolja så ofta som möjligt. Fläta håret när du sover och tränar så sliter det så lite som möjligt på håret.

    Det är viktigt att produkterna som används inte innehåller parfym eller alkohol då det torkar ut håret och eftersom löshår inte får näring från hårbotten är det svårt att göra nåt om håret väl blivit torrt.

    I början kan det kännas tungt och tjockt att ha löshår men man vänjer sig snabbt. Om det ser naturligt ut beror helt på den som sätter in det, om om man klipper in det snyggt och det är äkta hår ser det väldigt naturligt ut. Bifogar en bild på hur det ser ut på mig. Skrattande


Svar på tråden Hårförlängning/extensions i Stockholm