• vanilj­en
    Äldre 1 Feb 16:56
    58113 visningar
    31 svar
    31
    58113

    Dentway någon som provat...?

    Hallå,

    Har funderat fram och tillbaka på att bleka tänderna, särskilt nu inför bröllopet.

    Såg dentways hemsida, länk från bt faktiskt. Låter mycket bra måste jag säga, men man blir ju lite misstänksam om det fungerar och så. Någon som vet??

  • Svar på tråden Dentway någon som provat...?
  • linto
    Äldre 1 Feb 22:11
    #0

    Den här måste man puffa upp...

  • vanilj­en
    Äldre 2 Feb 10:43
    #0

    Hej igen,

    verkar inte vara nån som provat just dentway. Ville bara skriva ändå att jag tänker beställa idag! Jag och en kompis beställer tillsammans, känns tryggare så. Återkommer hur det gick. Men det kan väl ta ett tag innan man ser nån skillnad...

    Ni andra som blekt era tänder har ni gått till tandläkaren eler har ni beställt nånannanstans ifrån...?

  • Juliet­te
    Äldre 3 Feb 18:20
    #0

    Hej, jag har provat dentway och jag tyckte det fungerade bra. Det syndes skillnad fort-men jag kan inte påstå att jag fick jätte vita tänder, men det fick jag å andra sidan inte när jag köpte blekmedel hos en tandläkare heller. Men båda sorterna fungerar så jag kommer att fortsätta bleka tänderna imellan åt. Lycka till!=)

  • Juliet­te
    Äldre 3 Feb 18:22
    #0

    en sak till: Det lät kanske konstigt när jag skrev att jag inte fick vita tänder men kommer att fortsätta ändå. givetvis fick jag vitare tänder men jag har inget "hollywood smile"

  • linto
    Äldre 3 Feb 18:30
    #0

    vaniljen - då kan väl du också skriva och berätta vad du tycker sen...

  • wera
    Äldre 3 Feb 19:04
    #0

    Vad jag har fått reda på av olika tandläkare(oberoende varandra) så får man olika resultat beroende vilken teknik man använder.

    Bleker man tänderna med ultraljus, en maskin som lyser på varje tand i några sekunder-någon minut, blir tänderna kritvita, den gula färgen på ens tänder försvinner. Nackdelen är att man får en väldigt kall vit färg på tänderna. Enligt två tändläkare jag talade med så kan resultatet se lite onaturligt vitt ut.

    Bleker man med blekmedel i skenor blir resultatet vitt men inte kritvitt. Man blir av med den gula färgen men mjölkvita tänder blir det inte. Enligt tandläkarna blir tändernas färg mer naturligt vita.

    Båda sa att det sliter på tandemaljen, liksom blekning på hårstrån gör. Hårstrån är dock tunnare och kan gå av, det gör givetvis inte tänderna. Men båda sa att det varken finns forskning som säger att det är farligt eller ofarligt, för dagens tandblekning har inte funnits tillräckligt länge för att se långtidseffekterna.

    För övrigt arbetar tandläkarna på olika mottagningar och känner ej varandra. Själv har jag planer på att bleka med skenor.

  • vanilj­en
    Äldre 3 Feb 19:37
    #0

    Väntar på att paketet ska komma...

    Jag meddelar här kontinuerligt processsen, antar att jag kan börja nån gång nästa vecka, ser verkligen fram emot det, ska bli mycket spännande!!

    Wera - det låter ju mycket bra. SKulle med den infon aldrig våga bleka med ultraljus, min stora skräck att det ska bli för vitt. Men det känns inte som en risk då med skenor och gel. Inte längre orolig.

  • vanilj­en
    Äldre 3 Feb 19:40
    #0

    Juliette, valde du 16% eller 22% Tänkte först ta 16, men nu tog jag 22 och det känns väl bra nu. Vad kul att du var nöjd!Köpte du bara gelen hos dentway? Om du köpte skenorna där, har du några tips när man ska forma dem själv, är det svårt...?!

    Kram

  • Juliet­te
    Äldre 4 Feb 19:21
    #0

    Vaniljen: Jag valde 22% Ja jag köpte hos dentway men jag hade redan skenor sen förut när jag köpta hos tandläkaren.
    Så jag köpte endast blekmedel och jag kommer att handla där flera gånger. Men jag är nyfiken att testa stripes också.
    Jag är även nyfiken på hur det går för dig att bleka tänderna, jag hoppas det blir super bra!!

  • vanilj­en
    Äldre 8 Feb 21:56
    #0

    Hallå!!

    Nu har jag hämtat paketet och format skenan, vilket först var lite klurigt, tur att man fick en extra... Men det gick bra tillslut!

    Just nu sitter jag med gelen på, ska snart ta bort den för ikväll. Det gör inte alls ont i tandköttet eller känns obehagligt eller så. Återkommer när jag ser om det blir nåt resultat av det..

    Hörs senare!

Svar på tråden Dentway någon som provat...?