• syster­tillbr­uden
    Äldre 31 Jan 12:22
    134693 visningar
    16 svar
    16
    134693

    uppdrag för bruden under möhippan

    Nu är det snart dags...
    Vill ha lite tips på vad man kan "utsätta" bruden för uppdrag som hon ska göra under möhippan. Har tänkt att hon ska få måla av sin blivande på duk, svara på frågor som man ställt till hennes blivande. Har ni fler ideér?
    Snälla hjälp mig det är snart dags....

  • Svar på tråden uppdrag för bruden under möhippan
  • lilla grisan
    Äldre 11 Feb 09:58
    #0

    vi hade en möhippa för några år sedan där bruden fick fråga minst 5 par om tips hur man får och bibehåller ett lyckligt äktenskap.
    Ett tips vi fick på en annan hippa var att (om man vill vara lite taskig) sätta på bruden en klänning och att folk mot betalning får klippa bort bitar från klänningen. Som ett alternativ till att sälja pussar, det var det vi gjorde. Man kan ju ha ganska mycket udnerkläder så att det inte blir så pinsamt. Sen får ju bitarna inte vara hur stora som helst.
    Jag tackar för tipset om att måla sin blivande på duk.

  • f.d. Svart brud
    Äldre 11 Feb 10:18
    #0

    Sälja röda rosor på stan är annars ett mindre pinsamt alternativ...

  • syster­tillbr­uden
    Äldre 11 Feb 10:20
    #0

    Tack för förslagen...

  • LisaML
    Äldre 11 Feb 10:23
    #0

    Jag skulle bli jätteledsen och generad om mina vänner försökte få mig att sälja kyssar eller liknande. Smaken är ju delad, men jag tycker inte att syftet med en hippa skall vara att genera eller göra bort bruden, det ska vara en kul och trevlig dag för ALLA inblandade. Skulle mer uppskatta en salsakurs, windsurfing, bergsklättring, lyx-matlagningskurs, picnic på ett trevligt ställe eller liknande.

  • orzia
    Äldre 11 Feb 10:31
    #0

    varför inte bara åka på spa och strunta i de flesta uppdragen?

  • snöran
    Äldre 11 Feb 14:35
    #0

    jag håller med LisaM så det stänker om det. sälja kyssar/ansiktsmasker/rosor/kondomer etc är inte alls min grej. men det betyder ju för den sakens skull inte att det kan finnas girliesar som tycker det är roande.

    karaoke är roligt. men roligare än att sjunga på krogen (för alla inblandade, både de som sjunger och de som lyssnar - iaf i mitt fall!) är att hyra en maskin å göra det hemma. det kanske tar en eller ett par låtar men sen är alla hämningar borta!

    dock, det finns ju roliga "uppdrag" som kan göras i enskildhet, kanske under en middag på kvällen. t ex de gamla godingarna: alla bejbsen tar med varsin sak å hippabruden sen får gissa vad som kommer från vem (och varför!) och/eller samla ihop en massa t-shirtar där bruden ska hitta sin fästmans genom att lukta sig fram. extra festligt blir det om det inte finns nån tröja från honom med.. :)

    hoppas ni får jäkligt roligt på hippan iaf, vad ni än gör!
    /u.

  • Jäänni­e
    Äldre 11 Feb 15:37
    #0

    Jag håller med föregående talare om säljande och vankande-på-stan-jippon... nej tack!

    Man kan göra så mycket annat, spela in en CD, choklad/vin provning, hemförsäljning av sexleksaker, ta kort till en kalender som man ger till brudgummen (alla i möhippan ansvarar för en månad)...

  • Lilly_­Marlee­n
    Äldre 11 Feb 23:40
    #0

    Väldigt bra ideér på denna tråd. Tack till alla Er!!!

  • Jenkiz­en
    Äldre 25 Feb 17:43
    #0

    Jag tycker att man ska hitta på nåt kul tillsamman som att bowla eller dyl. Man ska inte utsätta andra för saker som man inte skulle klara av att bli utsatt för själv

  • lillak­isse
    Äldre 25 Feb 17:46
    #0

    Inget updrag mer en idee.
    Kan mani nte lata brude bli spadd?? riktig spatant och allt..

  • ja.
    Äldre 3 Mar 20:05
    #0

    Jag var på möhippa för några år sedan när en kompis till mig skulle gifta sig. Hon har ljust, jätteljust, lockigt hår och alla säger att hon ser ut som en ängel, så det spelade vi på! Vi var ett gäng på 15 tjejer som kidnappade henne då hon kom tillbaka från en resa en vecka innan bröllopet, på flygplatsen. Vi som tog henne hade klätt ut oss till småänglar, med lusselinne, glitter och vingar och så stod vi vid tullen och sjöng "glöm inte bort att änglarna finns" först kollade hon bara på oss och det tog ett tag innan hon fattade att det var för henne vi sjöng. Sen drog vi med henne in på toa och gjorde i ordning henne till ängel också, fast med krona å allt och större vingar än oss så att det skulle synas vem det var som skulle gifta sig. Sen gick vi på stan och hon fick sälja sånger osv, vi hade picknick å massa kul! Men just grejen att vi alla klädde ut oss tyckte hon var mycket roligare.. Ett tips bara, tänk ut nåt som är speciellt för bruden och spela på det! Ha det gött å lycka till!

  • frulan
    Äldre 4 Mar 16:04
    #0

    Hej!
    Jag fick en liten bok som jag under dagen skulle få människor att skriva ner sina råd o tankar om att hålla sitt äktenskap lyckligt (den skickades även runt under bröllopet).

    Jag fick binda för ögonen o lukta på en massa tröjor o försöka hitta min mans. Var lite nervös för jag hittade verkligen ingen... o det var så riktigt så! De hade ingen med sig

    Jag fick svara på en massa frågor under dagen/kvällen o sen fick jag reda på att jag haft rätt på alla Typ vad han skulle arbetat som om han inte haft det jobb han har osv.

    Vi gick till en silversmed o alla gjorde en berlock till ett silverarmband som jag fick. Kul!

    Vi bowlade, alltid skoj

    De hade samlat ihop en massa kläder o prylar o sen fotade de mig som medeltidskvinna, orientalisk tjej, fin dam, gangsterbrud, rocktjej mm. Sen fick jag en möhippebok med allt i + att min man fick en special edition med svartvita kort, jättefint!

    Puh, vi gjorde en massa mer oxå... jooo, en kul grej till. Alla tjejer hade tagit med sig en pryl. Sen skulle jag koppla ihop rätt tjej med rätt pryl o sen berätta historien om det. T ex en kortlek, då kopplade jag ihop den med en tjej jag suttit o spelat kort med kvällarna långa osv. Det var kul!

    Tyckte det var jätteskönt att inte bli utsatt för något pinsamt eller förnedrande (skulle iofs bli jätteförvånad om mina goa tjejer gjort något sånt...). Jag hade inte ens pinsamma kläder, bara en tiara o ett trollspö o det är ju rätt gulligt

  • Jag 25
    Äldre 4 Mar 16:32
    #0

    På min möhippa fick jag göra följande saker; Först blev jag kidnappad av min kompis pappa som kom och hämtade mig på sin motorcykel. Vi åkte runt en sväng och sedan släppte han av mig hos mina vänner som hade dukat upp en kalasfrukost i det gröna, jordgubbar, champagne och en massa annan god mat! Sedan blev det glasblåsning, lunch, skivinspelning, femkamp där jag skulle involvera människor på stan. Vi hoppade twist, hopprep, spelade golf och flera andra roliga saker.

    När det blev kväll hade vännerna caterat mat hem till en av mina kompisar så satt vi där, åt och drack. Jag fick måla den egenskap som gjorde att jag föll för min man. Efter detta blev jag "iordningställd" (snällt kanske skall tilläggas) och därefter en helkväll på stan!

    Var helnöjd med min kväll!

  • Majlo
    Äldre 4 Mar 16:35
    #0

    Vilken rolig idé att bli stylad som olika personer De där fotografierna skulle ju kunna användas till en kalender som mannen kunde få sen.

    En mindre lyckad hippa i min mening är just att tvingas sälja kyssar eller som en brud jag vet om: lammbajs inlindat i plastfolie som chokladbollar. FY tusan! Jag skulle nog bara skämmas. Det är roligare att göra något tillsammans tycker jag, t ex lektion i magdans, spa som någon föreslog, eller dykkurs kanske.

    systertillbruden: har du bestämt hur hippan blir?

  • underc­over
    Äldre 5 Mar 07:57
    #0

    Majlo! Tyvärr kan syster till bruden inte svar pga av utlandssemester men jag var med på hippan som hon ordnade.

    Vi kidnappade henne hemma i lördag. Hon fick på sig slöja och tiara samt ögonbindel och freestyle. In med henne i en bil som tog oss till laserdome på Sveavägen. Där möttes vi upp av resten av möhippegänget. VI spelade i 20 min skit kul! Sedan fick bruden en lapp och en kamera där hon skulle fota vissa saker som tex prins, slott, vilken bil hon förknippade sin blivande med, kärt barndomsminne mm Sedan drog vi i väg på salsa. Också mycket roligt. Eftermiddagen avslutades med bad i 35 grader och sedan i väg till gamla stan till en av tjejerna för styling och förfest. Här fick hon svara på en del frågor som vi ställlt hennes blivande. Mycket duktig. Vi hade också en nostalgi påse där vi alla lagt ner något som symboliserade bruden och hon skulle gissa vem det var ifrån. Efter detta avslutade vi kvällen på Buddha bar med underbar mat och gott vin innan vi med trötta men lyckliga satt i taxin hem.

  • Majlo
    Äldre 5 Mar 17:42
    #0

    Det låter som om ni hade en fantastisk möhippa! Precis en sån skulle man få...

Svar på tråden uppdrag för bruden under möhippan