• LinaP
    Äldre 21 Nov 19:27
    18457 visningar
    23 svar
    23
    18457

    Hur lång tid mellan förlovning och bröllop?

    ENligt gammal tradition bör man väl gifta sig inom ett år från förlovningen. Hur viktigt är detta för er?

  • Svar på tråden Hur lång tid mellan förlovning och bröllop?
  • Helena V
    Äldre 21 Nov 19:39
    #0

    Absolut inte viktigt alls, det gick över fyra år för oss. Men mina föräldrar var förlovade i nästan fem år innan det gifte sig på femtiotalet, så vi var inte värst i familjen!

  • Ehjärt­aK = sant
    Äldre 21 Nov 19:45
    #0

    Vi kommer att ha varit förlovade i lite drygt två år. Jag har aldrig tagit detta med "ett år" på allvar. Men självklart är det säkert en fin tradition för en del.

    Huvudsaken är att man själv känner sig nöjd tycker jag .

  • Tissa
    Äldre 21 Nov 19:53
    #0

    När vi gifter nästa år oss så har vi varit förlovade i 5 år så det där 1 år tycker jag inte har nån större betydelse. Vi såå unga så vi ville vänta lite

  • shabbi­chic
    Äldre 21 Nov 20:03
    #0

    Vi hade tänkt att gifta oss inom ett år, men nu har vi kommit på att vi vill ut och resa i vinter (lååångt bort och dyrt)...
    Så bröllop får vänta ett år till, d.v.s 2 år efter förlovningen!
    Vi är 27 resp. 29 år då!

  • proudt­obetog­ether
    Äldre 21 Nov 20:16
    #0

    Så lång tid man vill egentligen. En del gifter sig aldrig!

    Jag skulle dock aldrig förlova mig om jag inte tänkt gifta mig och först var det efter ett år som var tanken men nu blir det istället efter 2 (kan bli 3 också om nåt kommer ivägen).

  • gladha­nnapan­na
    Äldre 21 Nov 20:25
    #0

    För mig är inte ett år det viktiga, men jag ville veta ungefär när jag skulle gifta mig när vi förlovade oss. Vi kmmer att ha ca 14 månader mellan förlovning och vigsel.

  • Hästss­on
    Äldre 21 Nov 20:41
    #0

    För oss innebar förlovningen just att vi ville gifta oss hyfsat snart efteråt. Det blir dock inte inom ett år utan lite drygt ett.

  • Jennie med ie
    Äldre 21 Nov 20:43
    #0

    1 år var inte viktigt, men eftersom förlovningen för oss betydde att vi skulle gifta oss inom "överskådlig" framtid så var en förlovningstid påp flera år inte heller aktuell. Det blev 13 månader.

  • Rosali­nd
    Äldre 21 Nov 21:28
    #0

    Vi gifter oss tre månader efter vår förlovning... nu är det bara runt en och en halv kvar...

  • robban­s flicka
    Äldre 21 Nov 21:31
    #0

    Jag o min sambo har varit förlovad i drygt 8 år o ska gifta oss nu sommaren 2005, så det där med att gifta sig inom ett år har då verkligen inte stämt för oss.

    Men det gör inte nått för det har itne varit så viktigt det där med tiden för oss.

Svar på tråden Hur lång tid mellan förlovning och bröllop?