• Eve of Eden
    Äldre 4 Nov 22:49
    74928 visningar
    49 svar
    49
    74928

    MÅSTE gå ner 10 kg på 2 veckor!!!

    Hej alla där ute!

    Hoppas på att det finns ngn som känner till den där "dunder-kuren" som alla snackar om?!

    Jag har blivit bjuden på "reunion" & vill vara sååå snygg... Men tyvärr så har jag lyckats gå uåå tio kilo (!) i höst

    Vad skall jag göra?? Hinner INTE med VV...
    Men har tänkt att börja där efteråt (för jag har några kg till att gå ner & så vill jag såklart lära mig att HÅLLA min nya vikt oxå)!

    Hoppas på många svar & framgångs-berättelser från Er!

    Kram Eve

  • Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kg på 2 veckor!!!
  • K.C
    Äldre 4 Nov 23:02
    #0

    Åh, gumman... det är mycket på kort tid... är säker på att du är fin ändå, men jag VET hur man känner sig.
    Jag gick ner skitmycket en gång - flygvärdinnedieten - tror den ska vara den snabbaste! Man äter inte mejeriprodukter, ris, pasta etc. inte bröd eller nåt. Ja, man äter alltså kött, grönsaker och frukt. Ägg går bra, så om man vill kan man ju äta bacon och ägg till frukost. Jag brukade äta ett kokt ägg och en banan. Roligt va?
    Gick ner 20 kilo på typ 2,5 månader (om jag inte minns fel) eller nåt. men den vikten var ju sån som gått upp helt sjukt snabbt. Och jag var yngre... Åt förresten inte den dieten i 2,5 måander - efter typ 2 veckor åt jag vv. Och jag unnade mig lite ibland.

  • Eve of Eden
    Äldre 4 Nov 23:05
    #0

    TACK K.C! Jo, känner mig ok, men inte mer... För jag mår mkt bättre när jag väger typ tio kg mindre...

    Vill kunna ha 29/30 i jeans igen!
    Har du ngt mer detaljerat ang. denna kur?
    Vad åt du t.ex. en dag?
    Nyfiken...

  • fairy
    Äldre 4 Nov 23:07
    #0

    Skaffa dig en snygg korsett, och snygga kläder, ta på dig bästa självförtroende och soppa golvet med flamsfiorna som bantat sig tokiga. Kvinnliga former blir kvällens lyx :)

  • Genus
    Äldre 4 Nov 23:14
    #0

    10 kg på två veckor vet jag inte om du kan gå ner utan att det blir hälsovådligt, och varför ska du gå ner så mycket? Vill du impa på de gamla klasskompisarna? De kanske har fullt upp med att själva gå ner 20 kg?:)men, om du ändå vill hinna gå ner så kan du ju göra så här:
    Varje morgon innan frukost tar du en timmes snabb promenad för maxad fettförbränning. Frukost ex. fiberhavregrynsgröt med kruskakli, torkade aprikoser, torkade plommon och annat nyttigt och energirikt. Gärna en grov skiva bröd utan smör men magert protein på som kalkon eller keso. Frukt som kiwi till. Se till att dricka mycket hela dagen men inget till måltid, ca 2 liter vatten (ljummet) är lagom. Mellanmål frukt efter 2-3 timmar, lunch ex. råris med tonfisk och stor sallad med rapsolja över ca 1 msk. mellan mål frukt, middag (kvällsmål) något lättare men proteinrikt (du behöver inte så mycket energi på kvällen) som grov macka med matigt pålägg som till frukost, en tallrik gröt kan också vara bra. Nästa dag morgonpromenad igen. Hela tiden morgonpromenader! Någon till gång i veckan kan du lägga till annan konditionsträning som löpning, gymmaskin, stepup eller vad du kan göra. Promenader i rikigt ruskig fart gör susen! Tänk på att inte småäta eller ta om eller dubbla portioner och låt bli socker, kakor, läsk, saft, godis och snacks under dessa veckor. Salta heller inte maten, den innehåller redan salt naturligt och salt binder vätska i kroppen. Däremot kan du gärna krydda lite extra med ex. chili och curry, det ökar ämnesomsättningen mycket.

    * regelbundna måltider
    * inget småätande, inget som innehåller socker
    * mycket vatten
    * fettförbränning innan frukost

    Detta är mina råd, men jag tror inte att du tappar 10 kg direkt. Det bästa är att kombinera diet med motion, sen kan man ju ha på sig kläder som förvillar och framhäver. Har du smala ben visar du dem men använder kanske en strumpbyxa som håller in och upp, har du smal midja visar du detta men har slankande underdel osv.

    Phu! Jag låter som värsta kroppsfascisten, men din begäran är ju också ganska extrem, jag tror att du kommer en bra bit på vägen i alla fall. Även om du inte lyckas ända fram så kommer du garanterat att ha roligt eller tråkigt på klassträffen av helt andra orsaker än din vikt. Lycka till! //G

  • Eve of Eden
    Äldre 4 Nov 23:15
    #0

    Korsett, nya Replay-jeans, och världens läckraste stövletter är redan inköpta! Å Qvinnliga former finns det ett överflöd av i nuläget;-(!

    Men TACK!

  • Eve of Eden
    Äldre 4 Nov 23:20
    #0

    Thanks G!
    Jo, jag vet... Mitt mål är en smula bissart... Men att ha ett MÅL är ju bra...

    Jag har redan börjat promenera innan frukost på morgonen... Gick ner en del förra våren på så sätt...
    Din meny låter super-effektiv... Skall köra stenhårt nu. För MIN skull, ok?!

  • fairy
    Äldre 4 Nov 23:25
    #0

    Trivs och må bra med dig själv, kilona kommer att försvinna med tiden (så tillvida man gör något åt dem)

    Vad spelar det för roll om du inte har tappat dina 10 kg? Du är världens underbaraste kvinna, enormt sexig och med utstrålning som får jonas gardels ljussättning att verka som en sketen lampa i bagaget på en rostig opel!

    Man rekomenderar ca 1-1,5 kg i veckan i viktnedgång.

    Jag vet, förvirrande inlägg jag borde sova :D

  • K.C
    Äldre 4 Nov 23:41
    #0

    Håller såklart med alla om att man ska gilla sina former, samtidigt som jag vte hru svårt det är. Speciellt om de kommit på en gång...

    Jo, maten kan se ut såhär:
    Frukostar:
    bacon och ägg
    kokt ägg
    frukter
    grönsaker

    (frukosten är värst..)

    måltider:
    kött av alla slag (jag är veg så för mig var det jobbigare...)
    typ kycklingfilet
    kotletter
    hemmagjorda hamburgare
    allt serveras till olika sallader. Man kan ju göra vinegretter och sånt till. kokt blomkål och socker ärtor är en variation...

    Mellan måltiderna: frukt och mest grönsaker. Morötter på kvällarna etc... ät ofta! Drick mycket vatten. Rör på dig LAGOm, för man blir lite matt. Jag rekommenderar nog inte mer än en vecka. Bröja med min kur och kör sen så som Genus skrev, kanske kan vara en bra idé? För så här ska man ju inte äta länge!

  • Eve of Eden
    Äldre 4 Nov 23:47
    #0

    Tack K.C!
    En fråga bara, hur mkt ägg, bacon osv. "får" man äta varje dag? För att det ska vara effektivt menar jag?

    Jag skall såklart inte köra mer än en vecka...

  • K.C
    Äldre 4 Nov 23:54
    #0

    Man får nog äta obegränsat! Åtminstone gjorde jag det. grjen är att man ska undvika kolhydrater (tror jag det är) och bara trycka i sig proteiner... hur mycket etc är nog ingen fara. För mig gick det jättebra!

    Lycka till nu och håll dig på den sunda sidan. Och glöm inte att du är fin som du är! Det är jag alldeles säker på. men ibland får man ta till knep för att känna sig bättre,...

Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kg på 2 veckor!!!