• Aunai
    Äldre 11 Oct 18:35
    38393 visningar
    26 svar
    26
    38393

    Kirs! Måste gå ner i vikt till the big day! SNABBT!

    Nu är det ju såhär att jag måste gå ner typ 10 kilo innan den 4'de November detta år. Annars kan jag inte ha klänningen :( Jag är jättestressad över det. Jag har haft så fullt upp så jag har inte tänkt på vikten alls. Vilket jag borde ha gjort..
    Nåväl.. Försent att göra nåt åt det nu..
    Vad kan ni rekommendera att jag ska göra för att gå ner dessa kilon snabbt?
    Jag har inte råd att börja med nån Atkins eller Cambridge diet nu. Jag måste gå ner dessa kilon. Jag bryr mig inte särskilt mycket om isf jag går upp dessa kilon igen efter. Jag vill bara kunna ha mammas gamla bröllopsklänning när jag gifter mig..
    Alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Kirs! Måste gå ner i vikt till the big day! SNABBT!
  • sandra­76
    Äldre 11 Oct 18:38
    #0

    ät en normal frukost med långsamma & snabba kolhydrater.. resten av dagen äter du var 3-e timme, SMÅ mål, bestående av långsamma kolhydrater & magert protein.. du ska se att du kommer se resultat relativt snabbt ;)
    & inte är det bara vätska du tappar, utan mest fett.

  • ztar
    Äldre 11 Oct 21:17
    #0

    Dock är denna "diet" inte så snabbverkande som du verka vilja att den ska vara.

    Jag är inte sånt fan av "snabbdieter" de kan vara skadliga om man håller på med dem ofta och länge, men för en gång ska det väl gå bra.

    Tycker du ska testa typ Nutrilett eller nått sånt, vet att de kan ge snabb viktnedgång men då får man vara hungrig istället.

    Fasta kanske? Hunger där med.
    Tyvärr krävs det nog extrema dieter för en sån extrem viktnedgång som 10 kilo på en månad!

  • Saxen
    Äldre 11 Oct 22:06
    #0

    Kan bara rekomendera cambridge! Det enda jag vet som funkar att få bort 10 kila på 4 veckor! Kostar ca:2000/månad men det är det väl värt om du vill i din mammas gammla brudklänning!?!
    Lycka till!

  • K.C
    Äldre 11 Oct 22:17
    #0

    Det snabbaste: flygvärdinnedieten.
    Ät inte: spannmål som ris, pasta etc. Ingen potatis heller. Inte bröd och inga mejeriprodukter.
    Ät: frukt, grönsaker och kött. Ägg går bra. Man går ner helt sjukt snabbt: jag gick ner 20 kilo på typ 2,5 månader eller nåt. Men jag körde nog inte hela tiden - på slutet var det viktväktar. Mycket var säkert vätska också. Men snabbt som fan. Men man får vara envis, för man har rätt lite energi...

  • Aunai
    Äldre 11 Oct 22:55
    #0

    Jo. Jag skulle kunna tänka mig att lägga ner pengar på det men alla förberedelser har kostat så otroligt mycket pengar. Svårt att få allt att räcka till.

    Ska tänka lite under natten så får vi se vad jag kommer fram till. ;)

  • znummi
    Äldre 11 Oct 23:25
    #0

    Om jag var du skulle jag absolut köra med Nutrilett eller någon av de andra pulverdieterna (Jag vet att Naturdiet är lika bra som Nutrilett näringsmässigt).

    Ät (drick) fem påsar Nutrilett om dagen i två veckor (du har ca 3 veckor på dig så det kanske är ok att använda sig av Nutrilett liiite längre) och du kommer garanterat att få resultat. Tokträna INTE eftersom det bara kommer att bryta ned muskelmassan. Raska promenader är melodin!

    När du gått ned i vikt och efter bröllopet vore det ju trist om du gick upp allt igen.. så här är mitt tips till dig som garanterat funkar:

    - ät bara en portion
    - lägg grönsaker på halva tallriken (men du, skippa vattengrönsakerna sallad och gurka) de tar lång tid att äta så hinner du bli mätt och du får i dig fibrer och allsköns vitaminer och mineraler..
    - sätt upp ett realistiskt träningsmål. Har du inte tränat regelbundet förut så kommer du garanterat inte orka med 5 pass i veckan eller nåt sånt.

    Kan skriva spaltmeter, men det har jag inte tid med.. Det viktigaste är att äta bra mat (mycket fibrer, protein och kolhydrater och FETT!!!! Kroppen slutar bränna fett om intaget upphör. Det är ok att äta mycket fett, men det bör inte vara animaliskt fett vilket oftast är mättat och sätter sig i artärväggarna) och att motionera regelbundet (3-5 ggr i veckan är bra).

    Det blev en massa ändå..

    Lycka till!

  • Santa Fe
    Äldre 12 Oct 10:47
    #0

    Kör du viktväktarna (rätt antal points per dag) och motion så kan du äta rätt och gott och ändå gå ner 1.5-2 kg /vecka.

    Jag har själv fixat 6.5 kg på 4 veckor (snitt 1.5kg/vecka)med VV-upplägg.

  • Ellte
    Äldre 12 Oct 11:10
    #0

    Jag vill bara varna lite.. Jag VET att du vet att man inte mår bra av att sluta äta... men jag vill ändå fråga:

    Är det inte viktigt att du mår bra och är glad på din bröllopsdag. Du har tre veckor på dig..

    Du kan gå ner säkert 2 kg i veckan genom att äta BRA mat, dra ner på kolhydrater, mindre fett än vanligt, sluta äta godis och börja träna och ÄNDÅ må bra fysiskt och psykiskt. Att börja fasta eller gå på Nutrilett kommer med stor sannolikhet göra veckorna fram till ditt bröllop till ett helvete rent humörmässigt och det är nu du bara ska NJUTA! :)

    Ta kontakt med en sömmerska och hör om det inte går att ta ut klänningen något. DET kan man göra innan 4/11 utan att påverka humöret ;)

    Jag önskar all lycka OCH hälsa!

  • Moster Mys
    Äldre 12 Oct 11:51
    #0

    Här är recept på en soppa som skall förbränna kalorier. Jag har INTE testat själv, min kompis har gjort det och hon gick ner 4 kilo. (dom lovar upp till en viktminskning på 7 kg på en vecka!) Du får själv avgöra om detta är något för dig. Personligen tror jag att det kanske funkar om man snabbt vill gå ner men jag tror inte att det är en bestående viktnedgång, det är nog lätt att gå upp kiloa igen.

    Förbränningsoppa 10 liter
    6 stora gula lökar
    1 normalstort kålhuvud
    4 morötter
    1 selleri skaft
    3 köttbuljongtärningar
    2 burkar konserverade tomater
    2 gröna paprikor
    2 påsar med löksoppa (pulver)
    soja,och kryddor efter behag.
    Bara att koka ihop och krydda som du vill.

    Ät så mycket du vill av soppan. Den innehåller inga kalorier. Ju mer du äter av soppan desto mer går du ner i vikt.

    Dag 1 Åt frukt upptill, (ej bananer) soppan.
    dag 2 Ät grönsaker (ej ärtor och bönor) till soppan
    dag3 Ät både frukt och grönsaker (ej bananer och potatis)
    dag 4 Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk
    dag 5 ät 6 tomater och 280-340 g nötkött. Drick 8 glas vatten undern dagen.
    dag 6 Ät så mycket nötköptt du vill och grönsaker.
    dag 7 Ät råris och grönsaker. Drick saft eller svart kaffe hela dagen.
    Varje dag äter du så mycket soppa som du orkar.

  • mrs.
    Äldre 12 Oct 15:23
    #0

    Hej,

    Jag förstår att det är kanske att ha din mors klänning, men kom ihåg, slutar du äta eller näst intill blir det inget bröllop alls kanske.

    Kolla klänningens sömmar om den går att lägga ut i sömmarna samt, börja med diet, men det räcker inte endast alltså ner en massa kg, gå gå gå eller likn. 5kg kan ge samma resultat som 8 om du förbränner "fett".
    Det är inte omöjligt men soppkurer kan ge misslyckade resultat så börja på viktv. eller likn.

    Lycka till.

Svar på tråden Kirs! Måste gå ner i vikt till the big day! SNABBT!