• The Angel
    Äldre 6 Oct 15:20
    10082 visningar
    71 svar
    71
    10082

    **Vad händer efter döden?**

    Hejsan.

    Undrar vad ni tror att det händer med oss, kropp & själ, efter vi har dött?

    Jag vill tro på ett liv efter detta för det känns så hemskt att man ska få en sådan kort tid med de man älskar *snyft*

    Kramar

  • Svar på tråden **Vad händer efter döden?**
  • EmmaPe­mma
    Äldre 12 Nov 23:48
    #0

    Rystall:
    hur skulle de kunna bli besvikna . Är det så att man bara "försvinner" så kommer man ju inte att kunna sörja det...

    Det är väl snarare synd om dem som inte tror på någonting - då har man ju inte ens något "hopp" som levande.

    Jag tycker iofs inte så speciellt synd om någon eftersom vi alla sitter i samma båt .

  • StinaS
    Äldre 13 Nov 08:50
    #0

    EmmaPemma och Rystall. Det blev lite roligt det där. ungefär som de som sagt till oss "Ni vet inte vad ni missar när ni inte skaffar barn". Vårt svar brukar bli att "Eftersom vi inte vet vad vi missar så gör det ju inget." Lite samma sak. Händer det inget efter döden (som är min tro också) så blir man inte besviken.

  • Rystal­l
    Äldre 13 Nov 16:11
    #0

    Så fullkomligt rätt

  • EmmaPe­mma
    Äldre 13 Nov 18:41
    #0

    Jag förstår fortfarande inte hur man skulle kunna bli besviken när man väl har dött .

    *EmmaPemma som hävdar att antingen blir ingen besviken (för om man bara försvinner så märker man ingenting), eller så blir alla glada alt. överraskade (om det visar sig att det faktiskt händer något efter detta liv) *.

  • StinaS
    Äldre 14 Nov 00:04
    #0

    EmmaPemma - skrev ju att du hade rätt i det.

  • EmmaPe­mma
    Äldre 14 Nov 09:57
    #0

    StinaS:
    åh förlåt, jag missuppfattade det bara .

  • StinaS
    Äldre 14 Nov 11:25
    #0

    EmmaPemma - helt OK. Kan vara ganska förvirrande ibland.

  • EmmaPe­mma
    Äldre 14 Nov 11:33
    #0

    Ja, sådana här typer av frågor blir man ju inte klok på . En tröst är att vi alla sitter i samma sits i alla fall .

  • Magnus flikka
    Äldre 14 Nov 13:10
    #0

    Jag tror inte att min syster är i himlen, för hon trodde inte på Gud i vuxen ålder. Det passar henne då liksom inte att fladdra omkring och vara "salig"... Hon finns HÄR, jag känner hennes närhet varje dag, och hennes tankar lever kvar i hennes barn...

    Det spelar egentligen ingen roll om det inte är så, men sörjande måste ha rätt att tro vad de vill utan att bli ifrågasatta. Annars orkar man själv inte leva vidare...

  • Äldre 24 Jun 16:10
    #70

    Så här ligger det till. Jesus tvingar ingen att tro på honom. Jesus vill alla väl oavsett religion. Den som tror att Jesus är Guds son han har evigt liv oavsett vilka synder man gör. Alla får belöning efter det dom gjort här på jorden. Alla som tror på Jesus och tror att han är Guds son kommer till Gud direkt när dom dör. Dom som förnekar Jesus dom går till vita domstolen, det innebär att dom får sina synder uppropade o sedan kastas dom i elden. Dom som aldrig har hört talas om Jesus dom kommer att få 1 möjlighet att lära känna honom efter döden.

  • Äldre 24 Jun 16:20
    #71

    När vi dör möter vi Jesus i himlen. I himlen kommer vi att göra olika saker, vi kommer att ha uppgifter att göra. I Bibeln säga det att alla som tror på Jesus ska få belöning efter det dom gjort här på jorden. Vi får belöning och vi använder belöningen till något. Alla våra nära o kära som dött väntar på oss i himlen med Jesus tills vi också en dag kommer dit. vad har vi att förlora om vi väljer att tro o följa Jesus??? tänk så här. Nu är ja död, ja kastas i elden o när ja är där så kommer dessa tankar. Varför valde ja inte att följa Jesus och nu får ja spendera mitt liv här i evigheter.

Svar på tråden **Vad händer efter döden?**