• The Angel
    Äldre 6 Oct 15:20
    10002 visningar
    71 svar
    71
    10002

    **Vad händer efter döden?**

    Hejsan.

    Undrar vad ni tror att det händer med oss, kropp & själ, efter vi har dött?

    Jag vill tro på ett liv efter detta för det känns så hemskt att man ska få en sådan kort tid med de man älskar *snyft*

    Kramar

  • Svar på tråden **Vad händer efter döden?**
  • Lilac
    Äldre 6 Oct 15:22
    #0

    Jag tror på att när man dör så vet man inget mer. Jag tror alltså att när man väl dör så är man död. Och vad är det för hemskt med det? Jag tycker att det är en fredlig bild av det hela: man ligger ju inte precis i sin grav och saknar efter nära och kära..man vet helt enkelt ingenting.

  • The Angel
    Äldre 6 Oct 15:24
    #0

    Skönt om det är så på ett sätt men det blir man ju inte gladare av nu när man leve. Att veta att man får bara x antal år med de man älskar. Någon annan son tror på liv efter detta?

  • MsKing­ston
    Äldre 6 Oct 15:25
    #0

    Oj, vilka djupa trådar. En efter en dyker dom upp.

    Jag tror på ett liv efter döden, det känns jättekonstigt att tänka att allting tar slut när man dör. Och jag tror att själen föds igen. Reinkarnation kallas det, va?

    Men jag vet inte om jag tror att man föds om till Blomma. Kan inte tänka mig att min själ skulle trivas i en blomma.

  • The Angel
    Äldre 6 Oct 15:32
    #0

    Tycker om att disskutera lite djupare saker så det är jag som drar igång det :)

    Skulle vara treligt om man kunde leva vidare i en annan kropp men samma själ..

  • Lill Anna
    Äldre 6 Oct 15:35
    #0

    Jag tror och hoppas på att allt blir svart.. Frågan har alltid faschinerat mig så pass mycket att jag övervägt självmord för att få ett svar. Tyvärr finns det ingen väg tillbaka till livet så om jag tog livet av mig så skulle jag aldrig ha nytta av att veta hur det blir efter döden..

    Är det någon som fixar så att man kan gå tillbaka till livet då man dött så hoppar jag framför tågen redan i morgon!

  • MsKing­ston
    Äldre 6 Oct 15:39
    #0

    Jag har också haft sådana tankar, vill verkligen veta. Men som sagt, vad har man för nytta av det om man inte kan komma tillbaka och berätta.
    Och vem skulle tro på en.

    Tror ni på att man kan komma ihåg tidigare liv, jag menar som det där programmet som visades på tv för en tid sedan. Folk blev hypnotiserade och berättade vad dom upplevt.

  • Ellte
    Äldre 6 Oct 15:45
    #0

    Jag tror på liv efter döden, inte i form av reinkarnation (bevare mig väl...), men HUR vet jag inte. Just nu känns det dock som om det vore skönt om det bara var slut.

  • Xite
    Äldre 6 Oct 15:48
    #0

    Jag tror vi blir maskmat.

  • MsKing­ston
    Äldre 6 Oct 15:52
    #0

    Xite

    Trevlig tanke ;)

  • Rydén
    Äldre 6 Oct 15:57
    #0

    Jag vet faktiskt inte vad jag tror...
    Antingen finns det någonting efter detta eller så finns det inte.
    Oavsett vilket blir man ju inte besviken.
    Finns det nåt så blir man glad (eller nåt), finns det inte så kan man ju ändå inte känna någonting

Svar på tråden **Vad händer efter döden?**