• ninfea
    Äldre 15 Sep 04:10
    47401 visningar
    7 svar
    7
    47401

    nätotrohet

    hej,jag är ny här och vill ha synpunkter på
    ett problem...
    Råkade upptäcka nyligen att min man har sexchattat,vilket han tydligen har gjort långt innan vi blev ett par.Han har även tagit tjejers tel.nr (fann dem i mobilen),
    ringt och pratat med dem.Dessutom hade han
    tidigare i år registrerat sig på en sexsite
    och uppgett att han sökte tjejer att träffa.
    Han säger att han aldrig träffat någon och inte heller velat,samt att han inte vill ha
    någon annan än mig.Han säger att han sökte
    spänning,att det var en kick men att han
    inte vill göra om det.Han har pratat med
    vänner om sitt problem,sagt upp internet
    och verkar ångra det han gjort...
    Men det är så svårt att kunna lita på honom
    hur ska jag veta att det inte finns mer fakta som han inte vågar säga?Och om han
    haft ett behov av dethär i flera år-kommer han nånsin att klara sig med ¨bara¨mig?
    Vad tror ni?Hur mycket ska man våga lita på?Har ni erfarenheter?
    Hoppas på vinklingar & tips
    kram lessen tjej

  • Svar på tråden nätotrohet
  • Pa´sHe­ffaklu­mpan
    Äldre 15 Sep 08:17
    #0

    Om det här hände långt innan ni träffades, han har sagt upp internet och verkar ångra det han gjort vad är då problemet??

    Jag tycker nog att du ska lita på honom när han säger att han sökte spänning när han var singel men att det numera är en avslutad historia.

    Tycker inte att du ska oroa dig över att inte räcka till, klart att du gör !!!
    Vad skulle du själv föredra, nätsex eller sex med någon du lever tillsammans med och har känslor för???
    Som med allt annat i ett förhållande så gäller det att prata, prata, prata om det- Tala om för honom att du känner oro att inte räcka till, att han ev. ska börja p-surfa igen....
    Lycka till!!!!

  • K.C
    Äldre 15 Sep 09:15
    #0

    Hmm... hur länge har ni varit ihop? Jag kan säga att jag skulle ha jävligt svårt att lita på en sån kille igen. Jag skulle bli jävligt förbannad om jag kom på min kille emd sånt. Tror faktiskt inte jag skulle kunna fortsätta efter det. Fantasier är en sak, men att sitta och sexchatta och ta folks telefonnummer, skriva upp att man vill träffa nån... vad hade hänt om du inte kom på, undrar jag. Det känns verkligen som om det han sagt och gjort efteråt är det man just skulle säga i en sån situation, liksom.
    Jag vill inte göra dig ledsen, usch men om det var JAG skulle jag nog ha svårt att gå vidare. Men vi är säkert inte exakt lika och då kanske ni kan ta er igenom det här.

  • Jennif­er E
    Äldre 15 Sep 10:33
    #0

    Ja, hur länge har ni varit tillsammans? Om han registrerade sig på sexsiten efter och håller på med detta nu så är det FEL, annars kan du ju ej klandra honom!

    Hoppas det fixar sig!

  • ninfea
    Äldre 15 Sep 22:17
    #0

    vi har varit gifta i ett par år och han har hållt på ända tills nu,alltså hela vårat förhållande...innan vi blev ihop hade han en annan långvarig relation och det var under den relationen han började sexchatta mm...
    han har alltså inte varit singel medans han
    har gjort detta,från början till slut har det varit parallellt med förhållanden...
    tack för era svar hoppas på mer feedback kram

  • K.C
    Äldre 15 Sep 22:28
    #0

    hej tjejen!

    Åh vad svårt det här är. Jag tycker verkligen att det känns riktigt svinaktigt och obehagligt. Hur känner du nu? kan du "förlåta" och gå vidare elelr kommer du ha det här med dig?

    Om det varit jag, och jag inte var styrd av känslor hade jag gjort slut. Tycker det känns jävligt konstigt att han ska sitta och leta sexträffar på internet och att sitta och sexchatta med folk i smyg. jag skulle ha svårt att lita på honom och jag skulle undra vilka andra flykter han skulle vilja ta istället. Nä, det skulle liksom vara sabbat för min del. jag kan förlåta en massa, men på vissa områden måste det liksom vara "rent".

    Men om du tror på att han kan sluta och att det behov han haft inte finns längre så är det ju en annan sak.
    Usch, du aksnke inte blev så hjälpt. jag tycker i alla fall att du förtjänar mycket bättre än det här.

  • Rydén
    Äldre 16 Sep 17:51
    #0

    Eftersom att man varken känner dig och din man så är det lite svårt att uttala sig...

    Jag förstår att du är oerhört sårad. Det hade jag också varit.
    Jag själv har inte lätt för att lite på människor och jag hade inte litat på honom igen. Vilket innebär att det hade varit slutet för förhållandet.

    Har man sexchattat så anser jag att man har varit otrogen.
    Och sen är det ju upp till var och en om man vill/kan förlåta otrohet.

    En jättestor kram till dig

  • Sat 1 Oct 2022 16:24
    #7

    Är i ett liknande läge och vet inte heller riktigt hur jag ska förhålla mig till det. Jag misstänker att min man gjort så här i många år utan att jag fattat det och jag upplever att det är helt normaliserat från hans sida. Jag tappar
    min tillit och jag känner att jag vill kanske inte ha det så. 
    Att leva i en relation utan tillit blir inte riktigt bra, jag kan nog inte det.
    Ja, detta är väl inget svar eller råd till dig, men jag förstår nog hur du känner, när man inte vet riktigt varken ut eller in. 
    Kram 

Svar på tråden nätotrohet