• *Miran­da*
    Äldre 29 Jun 07:35
    3557 visningar
    8 svar
    8
    3557

    Nya jobbet! HJälp mig ngn!!!!

    Det här har egentligen ingenting med bröllop att göra, men jag måste bara skriva o fråga om ngn vill ge mig råd!!

    Jag ska börja mitt (nya!) sommarjobb idag. inom äldreomsorgen.
    Och på råga på det, har jag blivit förkyld. Jag är lite matt o så, men problemet är att det bara rinner ( ofrivilliga ) tårar ur mina ögon nu när jag är såhär förkyld.
    Jag ska inte "jobba" idag, utan jag ska gå bredvid i tre dagar innan jag går på ett eget pass.

    Käns dumt att sjukanmäla redan INNAN man börjat!

    Hur skulle ni gjort???
    Jag har ingen feber eller så, men det brukar jag aldrig få så...

  • Svar på tråden Nya jobbet! HJälp mig ngn!!!!
  • MsKing­ston
    Äldre 29 Jun 08:07
    #0

    Vad jobbigt. Att va sjuk överhuvudtaget och speciellt när man ska börja nytt arbete.

    Om du orkar så tycker jag att du ska åka dit och prata med din chef. Det är ju inte ens säkert att dom vill att du ska jobba eftersom det är äldre människor det handlar om. Dom har ju som känt dåligt immunförsvar.

    Anser din chef att du inte ska jobba har du ju ändå visat "framfötterna" och arbetsvilja genom att åka dit. Och dessutom kan dom ju inte anklaga dig för "skolk".

    Gör ett försök.

    Lycka till

  • Happy me
    Äldre 29 Jun 08:14
    #0

    Har själv varit chef inom äldreomsorg och jag kan bara råda dig att inte sjukanmäla dig. Åk dit och berätta som det är, säg att du gärna arbetar men fråga hur ni kan göra för att undvika för nära kontakt med vårdtagare. Blir det värre i morgon så kan du sjukanmäla dig då.

    Hoppas du får en lärorik och stimulerande tid, det är ett jättefint jobb tycker jag!

  • *Miran­da*
    Äldre 29 Jun 09:01
    #0

    Usch vad svårt det är.
    Jag har lämnat meddelande på chefens svarare o bett henne ringa upp.
    Jag ska säga som det är, att jag är genomförkyld. Det är ju, som sagt, inget "riktigt" pass jag ska göra, utan jag ska "bara" gå vid sidan om, den här dagen o två dgr till.
    Jag börjar inte jobba "ordentligt" förrän nästa vecka.
    Så egentligen är jag väl ingen arbetskraft de kan sakna ännu?

  • *Miran­da*
    Äldre 29 Jun 09:26
    #0

    *putt putt*

  • Ellte
    Äldre 29 Jun 09:34
    #0

    Jag tycker som Happy me och MsKingston... Åk dit lite innan utsatt tid och säg som det är. Det visar mer tåga än att ringa... Nu har du ju redan ringt...men om hon inte ringer upp inom snart så. :)

    Det är inte fråga om "saknad arbetskraft" utan deras första intryck. :)

    Hoppas du kryar på dig snart och slipper bli riktigt sjuk!!

  • W2Bsoo­n
    Äldre 29 Jun 09:38
    #0

    Om du inte kan gå brevid så blir du ju indirekt en "saknad" arbetskraft eftersom din upplärning skjuts framåt i tiden. Så den dag de tänkt att du ska klara dig själv kommer du ju inte kunna det... Om du hajjar vad jag menar ?!

    Jag tycker absolut att du ska masa dig dit. Som sagt - det går aldrig att ändra ett första intryck.

  • Äldre 17 Nov 21:35
    #7

    Det ordnar sig

  • Aniara­4
    Äldre 18 Nov 01:13
    #8

    Ja, det utgår jag från att det gjorde eftersom tråden är över 10 år gammal.

Svar på tråden Nya jobbet! HJälp mig ngn!!!!