• en som är glad
    Äldre 17 Jun 12:43
    27520 visningar
    31 svar
    31
    27520

    slö pincett! vitry

    hej!
    för några månader sedan köpte jag en sådan där JÄTTEBRA v itry-pincett hos KICKS.... men nu har den liksom blivit lite "slö" och trubbig... vad ska jag göra?

  • Svar på tråden slö pincett! vitry
  • DramaQ­ueen
    Äldre 17 Jun 14:06
    #0

    Gå tillbaka!
    Är nästan säker på att jag såg i deras reklam att de har livstids garanti.

  • Lion
    Äldre 17 Jun 15:57
    #0

    Hehe, precis samma sak hände mig! Min bara la av efter ett par månader! Jag gick nyss till Kicks o de gav mig en ny gratis! för att Vitry ska ju ha livslång garanti! Dock är jag inte längre så nöjd med den nya heller just för att den är sned och jag tycker det är jättesvårt att få tag om håren ! Så nu har jag faktiskt gått tillbaka till en RAK pincett, var också en dyr som jag köpte för flera år sen, dock är den absolut inte lika vass som Vitry...men den får duga! Vill hemskt gärna har en ny professionell RAK men har ej hittat nåt bra märke här än i Linköping. Kanske blir en Tweezerman i Sthlm nästa gång!

  • Sunniv­a
    Äldre 17 Jun 17:34
    #0

    Köp tweezerman's pincett. De ger livstidsgaranti. Den är hur bra som helst! Kostar ca 200 spänn tror jag.

  • Jennif­er E
    Äldre 17 Jun 17:54
    #0

    Gå tillbaka och klaga. Stå på dig rejält så får du kanske en ny! Säg att du har varit försiktig osv.

    Jag har en billig från Åhléns som är jättebra!

  • Lisa1
    Äldre 17 Jun 21:03
    #0

    Jag kör en rak pincett från "blue line" som finns på kicks bl.a. Funkar jättebra och kostar bara ca 30 kr!!! Och blir inte nämnvärt slö...

  • en som är glad
    Äldre 17 Jun 22:52
    #0

    tack för alla svar!

  • Divina
    Äldre 18 Jun 02:02
    #0

    Men snälla man går inte och klagar för en Pincett.....

  • emy
    Äldre 18 Jun 05:37
    #0

    Divina: Varför skulle man inte klaga på en dålig vara bara för att den är liten? Eller inte svindyr? Vilken konstig kommentar.

    en som är glad: H&M pincetten fick näst intill lika bra betyg i en test jag läste i våras som de riktigt dyra och kända märkena. Den kostar 19.50 ...

  • en som är glad
    Äldre 18 Jun 11:16
    #0

    Divina kanske har rätt.... jag vill fan inte bli utskrattad!

  • Tolin
    Äldre 18 Jun 11:21
    #0

    Det är väl klart att man klagar om man köper saker som det är fel på. Det är väl inte det minsta pinsamt. Om någon ska skämmas är det väl de som sålt dåliga varor. Jag klagar alltid om jag köper saker som inte fungerar som de ska.

Svar på tråden slö pincett! vitry