• Mallan­2
    Äldre 15 Jun 21:42
    36971 visningar
    20 svar
    20
    36971

    Hur gör ni med vigselring för mannen??

    Vi ska gifta oss 14 augusti och nu har jag börjat fundera på om det är vanligast att mannen också har vigselring nuförtiden... Min ring är klar, men jag måste nog förstora den lite... Så det finns ju tid om min blivande också känner för vigselring. Han har varit lite velig, men för tillfället vill han nog inte ha någon extraring. Hur gör ni?

  • Svar på tråden Hur gör ni med vigselring för mannen??
  • planer­ingsfr­eak
    Äldre 15 Jun 21:46
    #0

    Min blivande vill inte ha en till ring. Istället ska vi låta putsa upp hans förlovningsring och få ett till datum ingraverat.
    Jag har nog faktiskt inte sett så många män med två ringar när jag tönker efter.
    Men vill mannen ha en så varför inte?

  • timidi­mi
    Äldre 15 Jun 21:46
    #0

    Vi gifter oss i juli och velar lite också. Dels är det pengarna, det blir ju en extra utgift och dels så är det frågan om det egentligen är helt nödvändigt och snyggt estetiskt sett. Min älskling har inte så långa fingrar heller och då vet jag inte om det är så snyggt med 2 ringar. Fast det är ju lite charmigt om man har varsin ring som sätts på vid vigseln och sen symboliserar kärleken emellan personerna. Mja.. svårt!

  • Fröken N
    Äldre 15 Jun 21:53
    #0

    Har sett i någon annan tråd att det blir vanligare och vanligare. Min blivande vill att det ska synas att han också är gift och inte "bara" förlovad. Av den anledningen har han valt att också ha en vigselring. Jag tycker också att det känns bra att det kommer synas på honom också att vi är gifta...; )

  • Darlin­g1
    Äldre 15 Jun 21:58
    #0

    Jag har föreslagit min sambo att han åxå ska ha en vigselring.. men vi får se om det blir nån eller inte på honom... om inte så kanske vi byter ut hans förlovningsring mot en annan på bröllopsdagen så vi båda två får välsignade ringar... men det är bara tankar än så länge!

  • wiener­waltz
    Äldre 15 Jun 22:11
    #0

    Min blivande vill inte ha någon vigselring, men vi har bestämt oss för att byta ut de gamla förlovningsringarna.

  • Umebru­den
    Äldre 15 Jun 22:29
    #0

    Min blivande vill ha en vigselring, däremot vet han inte om han kommer att bära förlovningsringen också eller bara ha vigselringen. Fast jag tror att det för hans del handlar om att han gärna vill ha en bredare ring än förlovningsringen.
    Jag försöker få honom att ha båda, då syns det ju att han är gift...

  • Scarle­tt
    Äldre 16 Jun 09:13
    #0

    Min blivande ska ha två. Det tycker jag känns bra, jag fattar inte varför det bara ska synas på kvinnor att de är gifta! Så hade han inte velat ha nån hade jag nog funderat på att strunta i det jag också.

  • skratt­-maja
    Äldre 16 Jun 09:19
    #0

    Min blivnade vill inte har en ring till... han har redan idag två på vänsteringfinger, han har nämligen flyttat doktorsringen till förlovningsringen och vill inte ha ngn mer ring. Själv är jag mer kluven över det hela och tycker att det är fint när båda har två ringar!

  • LillaH­järtat
    Äldre 16 Jun 09:23
    #0

    Min Prins vill ha en vigselring, vill också se gift ut. Har bestämt oss för en tunn, slät vitguldsring precis som min, fast min är fullmatad med diamanter.... Tycker det känns jättebra!

  • ingis
    Äldre 16 Jun 09:24
    #0

    Min andra helft ska ha en vigselring. Han vill visa bla att han också är gift. Men om det blir en likadan det återstå att se.

  • Tettan
    Äldre 16 Jun 09:34
    #0

    Min man ville absolut ha en vigselring så så fick det bli. Vi har däremot skippat våra förlovnings ringar eller rättare sagt flyttat dem till höger handen då de inte passa med vigselringen.

  • Tolin
    Äldre 16 Jun 09:37
    #0

    Min karl vill inte ha en ring till. Han tycker att det är tillräckligt obekvämt med förlovningsringen... Givetvis får han den putsad och graverad inför den stora dagen.

  • Gripen
    Äldre 16 Jun 09:39
    #0

    Min blivande ska ha ring, tack och lov. Det hade känts så halvt att bara jag hade vigselring. våra förlovningsringar är likadana så han kommer att ha två exakt likadana ringar. Jag också med enda undantaget att min ena ring ahr ett antal små stenar.

  • Blå
    Äldre 16 Jun 10:21
    #0

    Jag måste säga att jag har lite svårt att förstå argumentet att det ska synas att man är gift. Jag menar, de flesta vuxna män är väl antingen gifta eller inte. Hur många vuxna finns det som är förlovade livet igenom?

    Min man har bara en ring, av traditionella skäl.

  • inger_­74
    Äldre 16 Jun 10:39
    #0

    vi kommer att ha ringar båda två. Vi köper samma ringar som förlovningsringarna, trivs bra med dem samt att de är svåra att matcha med andra ringar. Dessutom billiga.

    Om mannen kommer att använda båda eller bara den ena kommer nog att variera. Troligen kommer han om inte annat att ha båda ringarna vid finare tillfällen som fester mm.

    Många vill ju växla ringar men mannen inte vill ha en ny ring då får han ju "tillbaka " sin förlovningsring vid ceremonin.

    /Inger

  • nallem­aja
    Äldre 16 Jun 11:09
    #0

    Min man har två. Han ville att det skulle synas att han var gift!

    Har hört att det förr var så att mannen också hade två ringar men när det blev sämmre tider och folk blev fattiga så sparade man in på mannens ring. Idag börjar det bli vanligare att även killen har två ringar. Men det vanligaste är fortfarande att man bara graverar in ett datum till i mannens förlovningsring.

  • Veroni­ca2004
    Äldre 16 Jun 11:13
    #0

    Jag håller med Fröken N,, min gubbe har oxå alltid sagt att den dan skall han oxå ha en ring,, så nu har vi köpt båda,,alla människro är ju olika, som tur är, vi köpte en vanlig typ förlovningring till honom för under 1000:- sedan skall dom ju graveras men det kostar ju nästan inget..
    Lycka till allla

  • Umebru­den
    Äldre 18 Jun 04:44
    #0

    Jag har också läst någonstans att traditionen egentligen säger två ringar. Det är vad svenska kyrkan rekommenderar i alla fall, av samma skäl som de tycker att man ska gå in tillsammans.
    Men jag har full förståelse för dem som inte har råd, alla prioriterar vi ju olika.

  • serend­ipity
    Äldre 18 Jun 05:09
    #0

    Som tur är bor vi i ett land där en ring för killen betyder att han är gift. Min man hade inte velat ha 2.

  • TCB
    Äldre 6 Jun 15:34
    #20

    Jag, mannen, kommer att ha två när det är dags för oss ????

Svar på tråden Hur gör ni med vigselring för mannen??