• Tant Pernil­la
    Äldre 10 Jun 15:25
    122420 visningar
    16 svar
    16
    122420

    Köpa is(bitar) till baren?

    Är det någon som vet var (och om) det går att köpa färdiga isbitar från någon restaurang eller liknande - gärna billigt - i Stockholmsområdet, helst västerort?

    Tackar på förhand!

  • Svar på tråden Köpa is(bitar) till baren?
  • Stjärn­a
    Äldre 10 Jun 15:26
    #0

    Varför inte köpa isbitspåsar, fylla med vatten och förvara i frysen.

    Billigt och enkelt!

  • Sessie
    Äldre 10 Jun 15:27
    #0

    Jag tror att man kan köpa från Mc Donald's.

  • sara.k
    Äldre 10 Jun 15:28
    #0

    Kolla Mc Donalds dom brukar fylla en säck för en tjuga.

  • Tant Pernil­la
    Äldre 10 Jun 15:40
    #0

    Jo, isbitspåsar har vi funderat på. Men det är lite meckigt att hålla på och frysa så mycket (tyckte min blivande), men jag tror att jag ska göra det så får han åka till McDonald's och köpa is av dem, så får vi se vem som får mest is får pengarna!

    Tack för tipsen!

  • MaJock
    Äldre 10 Jun 16:04
    #0

    Köp från
    www.partyice.nu

    De säljer även 3 kg ispåsar på PrisXtra
    Nortullsgatan och Kungens kurva
    samt ICA Alvik med flera.

    Eller be din lokala affär ta in från dem, de borde bara inse vilket klipp det är att sälja is inte bara för bröllop utan nu i sommar till BBQ, sommarfester mm

  • *Junip­hé*
    Äldre 10 Jun 16:15
    #0

    Till vårat bröllop köpte vi is från Mc Donalds och fyllde en hel slaktback, däri stack vi ner öl och cider och det var lätt för gästerna att få sig nått kallt att dricka.

    Tror att dom tog 20 kr. för två stora kassar. Dessa pengar läggs till Ronald Mc Donalds barnfond.

  • mulann
    Äldre 10 Jun 23:16
    #0

    säljer prisextra i kungens kurva jämt is? Måste man förbeställa? Vad kostar det?

  • Tant Pernil­la
    Äldre 11 Jun 09:19
    #0

    Tack MaJock för det där utmärkta tipset!

  • MaJock
    Äldre 11 Jun 17:13
    #0

    Varsågod ;O)))))
    Skulle vara väldigt kulatt överraska med en härlig isskulptur typ Svan el Delfin, men kostar lite för mycket.
    Men is till partyn är ett måste för mig.

  • mulann
    Äldre 14 Jun 22:01
    #0

    Halloj! Är det någon som vet om det finns is på prisextra i kungens kurva? Kollade deras hemsida och hittade inte det i srtimentet.

  • mulann
    Äldre 15 Jun 21:42
    #0

    ingen som vet om det finns is på prisextra kk?

  • Äldre 25 Dec 16:19
    #12

    Jag har bara gått in i stora välsorterade mataffärer och köpt 3 kg med is om jag inte haft tid till att göra egen själv. Minns inte priset men det finns att hitta.

    Ett tips är att om du har tid så kan du göra egen hemma med vanliga plastformar. Hitta några bunkar, tex 2 liters glassbunkar som alla har hemma, och lägg den färdiga isen i dom när isformarna har stelnat, sen så fyller du bara isformarna med igen med vatten och fortsätter tills du är nöjd eller platsen tar slut.
    Då har du helt plötsligt ett billigare och miljövänligare alternativ än isbitspåsar av plast. Din alldeles egna islåda. Du förvara såklart isen i frysen tills du behöver den. Cool

    Man kan få riktigt mycket is på bara en vecka om man håller koll på när isen har fryst.

  • sofian­y
    Äldre 25 Dec 19:16
    #13

    På McDonalds Rissne får man köpa is för en 50-lapp/påse. Pengar går, som någon redan skrivit, till Ronald McDonalds Barnfond. Men, kolla med dom i kassan om ismaskinen funkar innan du ställer dig i kön. Den krånglar ibland. Och glöm inte att ta med egna påsar.

  • Äldre 11 May 12:14
    #14

    För att köpa is i södra Sverige kolla in www.isfabrik.se

  • Äldre 11 May 21:57
    #15

    Jobbar själv som restaurangchef inom McDonald's och har allt för många gånger varit med om brudföljen som kommer in samma dag som festen och vill köpa is. Men eftersom is räknas som ett livsmedel och vi inte har någon möjligheten att garantera transporten av isen, och där med finns det risk för matförgiftning eftersom isen kan hanteras på fel sätt och av den anledningen FÅR vi inte sälja is.

    Det kan hända att vissa resturanger gör undantag, men jag skulle rekommendera att kolla detta först och inte traska in den stora dagen och utgå från att man ska få köpa is.

  • Sat 25 Jul 2020 13:46
    #16

    Köp eran is på iceinabox.se. Bra pris, bra is! Cool

Svar på tråden Köpa is(bitar) till baren?