• citron­isen
    Äldre 4 Jun 12:22
    40474 visningar
    17 svar
    17
    40474

    Yasmin p-piller. Erfarenhet???

    Har ätit Follimin i en månad och gått upp tre kilo!!! Var idag hos gyn som tyckte jag skulle prova Yasmin. Vad har Ni för erfarenheter???

  • Svar på tråden Yasmin p-piller. Erfarenhet???
  • MissRu­t
    Äldre 4 Jun 12:45
    #0

    Jag har ätit Yasmin i snart två år och är mer nöjd än jag var med mina förra piller. Jag gick inte upp i vikt, fick mindre acne och mår bättre än med de andra. De är tyvärr lite dyrare än många andra, men det ska ju vara mindre och skonsammare hormoner än i många andra.

  • citron­isen
    Äldre 4 Jun 12:55
    #0

    Ingen viktuppgång låter strålande!!! Av Trinovum, som jag åt tidigare blev jag lite nedstämnd och hade väldigt lätt att gråta. Åt dem så länge att jag trodde att det var min personlighet - blev dock så mycket gladare när jag slutade med dem... Kan tom gräla med min sambo utan att börja gråta så fort jag blir lite arg! (Viket i och för sig är mer sällan nu sedan jag slutade med dem!) Vill inte att det skall komma tillbaka nu med Yasmin!

  • MissRu­t
    Äldre 4 Jun 13:23
    #0

    Jag åt Mercilon tidigare, gick upp i vikt och grät för inget, precis som du säger. Men allt det försvann av Yasmine. Nu kan jag ju även berätta att jag tipsade en kompis till mig som har haft jätteproblem med mens och dylikt, och för henne hjälpte dom inte alls. Så det är ju individuellt. Men jag har bara bra erfarenheter av det!

  • Ellte
    Äldre 4 Jun 13:35
    #0

    Jag har ätit Yasmine och det var ingen skillnad från andra piller jag ätit. Eller jo,,,jag fick mycket sämre hy...vilket jag i efterhand tror har att göra med pillrena

  • DramaQ­ueen
    Äldre 4 Jun 13:40
    #0

    Ellte:
    Skumt, Yasmin rekomenderas ju ofta till de som har problem med hyn. Men det är väl somv anligt, alla reagerar ju olika.

  • tigern
    Äldre 4 Jun 18:53
    #0

    För mig fungerade Yasmin bra mot finnarna, bytte till dom via en kortvarigare släng av Diane från Follimin. Behövde piller som man kunde ta flera kartor av i rad vilket inte fungerade med Diane. Har inte noterat några humör- eller viktförändringar vid byte av p-piller, men det verkar ju vara väldigt inviduellt.

  • Kicko
    Äldre 11 Jun 10:33
    #0

    Halloj!

    Jag hade problem med 3-4 kilon som kom krypande efter att ha ätit Mercilon ett par år. Barnmorskan menade att Yasmin skulle vara bättre... dessvärre höll sig kilona envist kvar (även om de inte blev fler). Men en stor positiv effekt var att jag kände att jag blev betydligt gladare och jämnare i humöret. Klart värt de extra kronorna.

  • Hallon­sylt
    Äldre 11 Jun 13:24
    #0

    Jag har också blivit betydligt jämnare i humöret och inte alls lika gråtmild sedan jag började med Jasmine. Dessutom gick jag ner några kilo som har stannat borta. Min sammantagna uppfattning är att de är betydligt bättre än Trinordiol och Mercilon som jag har ätit tidigare. Men som sagt det är individuellt.

  • Förlov­ad
    Äldre 12 Jun 10:31
    #0

    Min kompis har ätit Yasmin och hon gick upp 10-15 kilo av dem!!

  • EllenD­ellen
    Äldre 28 Jun 23:13
    #0

    Jag har ätit Trinordiol, Mercilon, Diane och nu Yasmin i 2 månader och gick precis tillbaka till Trinordiol för att jag fick mellanblödningar med Yasmin (fick jag även m Mercilon). Diane tog bort finnarna men jag fick sånna humösvängningar!!! Ska äta Trinodiol tom jul tror jag sen sluta för att kanske skaffa bebis!

  • Lilla_­m
    Äldre 2 Jul 11:05
    #0

    Yasmine var rena helvetet för mig!Jag gick in i en depression helt plötsligt och fick frossbrytningar omvartannat,fick sämre hy och ja allt var bara fel för mig.Allt försvann när jag slutade.

  • Malmöf­licka
    Äldre 2 Jul 16:52
    #0

    Jag har provat många olika sorters p-piller, men har nu käkat yasmin i ett par år. Jag tycker mig ha märkt att dessa ger mindre viktuppgång och mindre acne. Dock får jag ganska mycket mensvärk, vilket jag inte haft tidigare.

  • Valkyr­ia
    Äldre 5 Jul 18:13
    #0

    Jag inbillar mig att jag mådde en smula bättre av dom än med andra p-piller.
    Men ingen sexlust och tjocka, sega och mycket, mycket (Jag menar MYCKET) flytningar.

    Fick byta trosor flera gånger om dagen.

  • vixen not a tramp
    Äldre 10 Jul 14:49
    #0

    Kul med en tråd om just detta eftersom jag funderar på att byta från yasmine (ätit i 4månader) till Diane eftersom jag har hört att det ska vara super mot acne. Nån som vet om det verkligen fungerar? Tacksam för svar!
    Har inte märkt att acnen blev bättre av Yasmine som utlovats, men man kanske måste äta längre än 4 månader för effekt?
    Vikten har varit stabil men inte humöret, var väldigt känslig och grät massor i början men nu har det lagt sig.
    Lycka till!!

  • Äldre 10 Jul 20:29
    #0

    Jag som aldrig haft annat än mensfinnar fick jättedålig hy av yasmin och blev fet och plufsig. Mina fingrar har svullnat så mkt att jag var tvungen att förstora min förlovningsring en hel del!
    När jag slutade med dem(hade även p-staven Implanon därimellan) återfick jag en för länge sedan förlorad sexlust.
    Var även jag känslig och grät löjligt mkt.
    Dessutom är de dyra, kommer inte ihåg vad jag fick betala men det var FÖR mkt.

  • Miiiaa­a
    Äldre 10 Jul 21:53
    #0

    Yasmin! Jag åt dessa i två omgångar. Har i tio års tid haft problem med p-piller. Först Trionetta sedan cilest och slutligen provade jag yasmin. Alla PMSbesvär försvann till att börja med, jag mådde toppen! (det var detta som var det stora problemet innan). Slutade dock efter fyra månader eftersom jag blev singel.
    Andra perioden jag åt dem mådde jag oxå bra i början, men efter ett halvår fick jag stora mellanblödningar, så stora att det droppade på golvet när jag gick, värre en menstruationsblödningar. Det var jobbigt, man visste ju aldrig när de skulle komma, dessutom var flytningarna vädligt illaluktande.
    Har nu bytt till Kopparspiral och är HELNÖJD!! Kan inte bli bättre, och jag har inte några barn! Rekommenderar detta!

  • Wed 21 Dec 2022 07:46
    #17
    +1
    Köp Yasmin - https://onlinecheappills.com/yasminse.html  Jag har mått super med Yasmin, också fått bättre hy och lite mindre behåring!
Svar på tråden Yasmin p-piller. Erfarenhet???