• mickes isprin­sessa
    Äldre 17 May 10:28
    53694 visningar
    19 svar
    19
    53694

    Hjälp, hur tejpar man "brösten"??????

    Hej, gifter mig på lördag och har tänkt skippa korsetten under dagen, och istället tejpa brösten, har aldrig gjort det förut :( och vet inte riktigt hur jag ska göra...
    finns det ngn här som kan hjälpa mig...
    tacksam för svar...

  • Svar på tråden Hjälp, hur tejpar man "brösten"??????
  • Gossi
    Äldre 17 May 10:31
    #0

    Gå till Twilfit och se om de fortfarande säljer sina "klister-bh" då "tejpar" du brösten. Jag har använt det en gång och det sitter kanon bra. Kostar väl ca 100kr.

  • mickes isprin­sessa
    Äldre 17 May 10:49
    #0

    flyttar upp

  • Svejsa­n
    Äldre 17 May 12:23
    #0

    Menar du på detta sättet:

    www.oestrogen.dk/show_page.asp

    ???

  • mickes isprin­sessa
    Äldre 17 May 12:30
    #0

    jag menar så att man tejpar brösten så att bröstvårtorna inte ska synas under klänningen

  • mickes isprin­sessa
    Äldre 17 May 12:37
    #0

    var kan man köpa sånt tejp?

  • Gossi
    Äldre 17 May 12:49
    #0

    Svejsan,

    Det sättet att tejpa såg ju inte kul ut alls. Twilfit har haft (hoppas de har kvar dom) jättebra "tejp-bh". Tror de är gjorda av kirurgisk tejp och nåt glansigt fint naturfärgat tyg. De är formade lite som en halvcirkel och man sätter det på bröstet precis som en vanlig bh-kupa. Klistret finns på delarna som går under bröstet och upp på sidorna och till viss del på bröstet men EJ vid bröstvårtan. De är två separata delar så man kan själv styra om man vill sätta ihop dem i mitten för att få mer push-up effekt. Funkade jättebra på mig!

  • thanis­a
    Äldre 17 May 12:51
    #0

    Den tejp jag har hört att man kan använda är gaffa/silvertejp. Den vi har hemma har jg köpt i en affär för byggnadsmatrial. Så ett byggvaruhus eller liknande har i varje fall den typen av tejp. Mitt tips är att testa en gång innan för att se om det kan tänka dig att tejpa brösten trots allt. Jag testade en gång och jag gör nog inte om det, tyckte inte stödet av tejpen blev tillräklig och sedan gjorde ont att ta bort tejpen.

  • mickes isprin­sessa
    Äldre 17 May 12:57
    #0

    ok...men hur ska jag göra... gifter mig på lördag och nu behöver jag något som täcker bröstvårtorna.... börjar li paniiiik

  • Gossi
    Äldre 17 May 13:11
    #0

    Bor du i en stad som har en Twilfit butik tycker jag absolut att du ska kontakta dem och faktiskt gå dit och köpa ett par. De är INTE alls som någon annan tejp. De är speciellt framtagna för att användas som bh. Och de är jättefina i satäng material, precis som en vanlig bh är. Använd inte vilken tejp som helst, för det gör för jä..igt ont att ta bort. Så spring nu iväg till Twilfit om du kan!

  • Cocaro­rinona
    Äldre 17 May 13:24
    #0

    Köp kirurgtejp på Apoteket!
    Det sitter inte alltför hårt då det är gjort för att sätta direkt på huden (till skillnad mot Silvertejp o Gaffatejp!).

    Och som jag förstått det behöver du bara tejpa för att dölja bröstvårtorna (inte för stöd). Då är kirurgtejp perfekt!

    Annars har TwilFit bra kupor som man tejpar fast och som samtidigt "lyfter" bysten. Svårt att få bägge sidor jämna bara. Jag provade men fick inte till det bra! Till slut var alla tejpbitar slut (får 6 st i paketet)...

    Nu blir det silicon-behå för min del. Den som finns på homeshop.se

    Lycka till!

  • Maria A
    Äldre 17 May 13:25
    #0

    Strittende brystvorter
    Hvis din barm strutter i sig selv og du gerne vil være foruden B.H., kender du måske problemet med de lidt for strittende brystvorter. Det kan løses ved hjælp at tyndt hudfarvet plaster, der sættes fast i et kors over brystvorten.

    Jag klippte detta från Svejsans sida. Som jag har förstått dig vill du tejpa så att inte bröstvårtorna syns så tydligt. Jag är ingen expert på danska med som jag förstår det funkar det med två tunna hudfärgade plåster i kors över bröstvårtan. Ett tips! tejpa när bröstvårtorna är små, annars skrynklar sig tejpen när de drar ihop sig.

    Lycka till!!!

  • CoolJe­n
    Äldre 17 May 13:31
    #0

    Varför dölja bröstvårtorna? är det för att de syns igenom eller för att de putar ut?
    Om de bara putar ut, så skulle inte jag bekymra mig, då det är snyggt.

  • Smulu
    Äldre 17 May 13:36
    #0

    Silver tejp låter oont!
    Varför inte testa med sån där tejp man har för att motverka skavsår.

  • EmmaPe­mma
    Äldre 17 May 13:46
    #0

    mickes isprinsessa:

    om du bara behöver dölja bröstvårtorna finns det ju speciella lappar (av ngn tejp misstänker jag) på lindex och twilfit. Det kostar inte alls mycket.

  • lillse­ssan
    Äldre 17 May 19:38
    #0

    Vilken läcker film - men det ser ont ut! Frågan är hur snygg siluetten blev????

  • lij
    Äldre 17 May 20:29
    #0

    Ja precis, på Twilfit har de små hudfärgade blommor som man sätter över bröstvårtorna. Funkar väl som ett plåster ungefär, men en liten blomma kan ju kännas lite roligare på bröllopet.

  • kingst­on
    Äldre 20 May 01:08
    #0

    Cocarorinona, funkar silicon-bh när man har ett linne som är urringad långt neråt naveln?

  • Äldre 1 Nov 10:21
    #18

    Hej, detta kommer kanske lite sent men det är alltid bra att veta.
    Bye Bra perfect cleavage tape löser ditt problem. Istället för att använda cancerframkallande tejp, använder denna medicinsk tejp av 3M!
    byebra.com/

  • Äldre 12 Feb 18:03
    #19

    Twilfit har bra lösningar 

Svar på tråden Hjälp, hur tejpar man "brösten"??????