• Bettan­05
    Äldre 8 Apr 17:53
    138273 visningar
    61 svar
    +1
    61
    138273

    Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?

    Jag är 158 cm lång och väger 54 kilo. Tycker att jag är lite smårund när jag jämför mig med andra och funderar därför på att gå ner ett par kilo. Det kan ju vara så att jag har taskig självuppfattning men jag undrar i alla fall hur mycket ni andra tjejer som också är 1.58 väger. Måste få ngt att jämföra med. Tack, tack!

  • Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?
  • Frysan
    Äldre 21 Apr 10:13
    #0

    Hej Hallonsylt! Är 160 cm över jord och min absoluta önskevikt är det du väger! Jag kämpar m vikten och har nu gått ner från 77-78 till 72 så jag har en bit kvar...men du är säkert jättefin som du är kram

  • Mizz_
    Äldre 23 Apr 00:47
    #0

    Är 1,58 och väger 57 kg, har formerna på rätta ställen (stora bröst)så jag är nöjd, men försöker ändå gå ner till strax under 55 kg, för hälsans skull.

  • Jennie med ie
    Äldre 23 Apr 11:49
    #0

    Mizz_, varför skulle du behlöva gå ner drygt 2 kg för hälsans skull?

  • Mizz_
    Äldre 23 Apr 20:39
    #0

    För enligt min läkare så är jag "överviktig" och borde åtminstone går ner under 55-strecket, dessutom är det inte bra för mitt höga blodtryck :(

    (Enligt läkartabellen borde jag väga 48 kg (?) )

  • Jennie med ie
    Äldre 23 Apr 21:18
    #0

    Överviktig kan du väl knappast vara rent medicinskt.. Sen kan du ju såklart ha högt blodtryck ändå och/eller ha hög andel kroppsfett osv ändå. Att du borde väga 48 kg till 158 cm tycker jag bara låter urkorkat. Visst för en del som är 158 cm långa är säkert 48 kg lagom men att man generellt enligt en tabell _borde_ väga det, nej..

  • isis
    Äldre 23 Apr 21:34
    #0

    Jag fick minsann också veta att trots mina 58 kg till 158 cm så är jag "lätt överviktig" enligt mina läkarjournaler. Så nu har jag bevis, trots alla envisa kommentarer om att man inte är tjock!
    Lite kul att läsa att det finns sådana som liknar en själv! Trots att det inte är kul med extra kilon förstås! ;) :D

  • Monia
    Äldre 25 Apr 17:03
    #0

    Jag är 158 och väger 43 kg. Skulle gärna gå upp 10 kilo OM det sätter sig på de "rätta" ställena , vilket det sällan vill göra. Men som de flesta säger , så länge du trivs med hur du ser ut så spelar det ingen roll hur mycket du vägar och hur lång du är..Alla är vackra på sina egna sätt!

  • snuzan
    Äldre 25 Apr 20:31
    #0

    Det är skrämmande hur många vikt trådar det finns här...

  • Dea
    Äldre 26 Apr 14:07
    #0

    Oj, Monia, ditt BMI är bara 17! Se till att vara rädd om dig!

  • Mizz_
    Äldre 26 Apr 20:03
    #0

    isis

    då vet du vad jag talar om, skönt!

Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?