• Bettan­05
    Äldre 8 Apr 17:53
    138290 visningar
    61 svar
    +1
    61
    138290

    Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?

    Jag är 158 cm lång och väger 54 kilo. Tycker att jag är lite smårund när jag jämför mig med andra och funderar därför på att gå ner ett par kilo. Det kan ju vara så att jag har taskig självuppfattning men jag undrar i alla fall hur mycket ni andra tjejer som också är 1.58 väger. Måste få ngt att jämföra med. Tack, tack!

  • Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?
  • CCQ
    Äldre 13 Apr 10:19
    #0

    Snacka om att man får anorektiska tvångstankar av att läsa om er alla som anser er vara både "rund i ansiktet" vid 50 kg och "smårund" vid 47-48 kg...!!! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser vad ni skrivit...
    Själv är jag 159,5 cm (viktigt med alla centimetrar...!)och väger just nu 72,5 kg. Jag har bred bak och ganska stora bröst. Överrarmarna som jag hade såna komplex för i skolan är TJOCKA medan mina handleder ser ut som en anorektikers handleder...!?!?!? Ja, skratta om ni vill, men så ÄR det...och jag mår FRUKTANSVÄRT DÅLIGT över detta!! Som mest var jag uppe i 79,9 kg (för ett år sen) men då fick jag nog. Tog mig i kragen och gick ut och promenerade. Första veckan försvann prick 3 kg. Men så tappade jag sugen (som vanligt!!) Jag har till och med fått Reductil för min övervikt (av en läkare som jag känner) och jag gick ner från 77 till 73 på bara två veckor. Men nu står jag stilla TROTS att jag äter Reductil. Det får mig att tro att något är fel med mig och min kropp och ämnesomsättning. Jag har kollat struma och annat. Men inga prover som tyder på det. Jag önskar så innerligt att jag kunde gå ner till åtminstone 60 kg. När jag vägde 53 kg var jag HELT PERFEKT.

    Så - VAD GÖR MAN???

    Från en deppig tjej som funderar på att ta fram en kycklingfilé ur frysen och gnaga på

  • isis
    Äldre 13 Apr 10:57
    #0

    CCQ - Du har ju gjort försök och du har gått ner av det. Det finns ingen som kan gå ner bara av att ligga i sängen och äta choklad tyvärr. Även om man äter reductil måste man röra på sig och äta en vettig kost. Gör du det?
    Hur kommer det sig att du gick upp från 53 till 79,9kg? Vad var det du ändrade i ditt liv, du kanske började äta någon medicin? P-piller och antidepp har ju bland annat viktökning som biverkning.

  • Jennie med ie
    Äldre 13 Apr 11:16
    #0

    Jag är inte 158 cm lång men är där i trakterna, jag är 161 cm lång... Min idealvikt är ca 70 kg. Just nu väger jag strax under 70, ca 69, men för stor andel är fett och för liten andel är muskler. Så jag ska försöka skala av ett par kilo fett till, kanske ner till 65 ungefär, för att sedan bygga mer muskler och därmed gå upp i vikt igen.

    Dom mest vägde jag 105 kg och DET var absolut för mycket... det finns ju gränser. Men som flera andra varit inne på så kan två kroppar med samma vikt och längd se väldigt olika ut. Vikten säger en del, men inte allt. Jag kan väga ner runt 50 och fortfarande vara normalviktig enligt BMI och tabeller men inte sjutton hade det sett snyggt och sunt ut på mig att väga 20 kg mindre än nu.

  • Ettolr­ach
    Äldre 13 Apr 11:33
    #0

    Jag är 1,59 och väger 71 kg. Det är 10 kg för mycket men jag känner mig inte fet. Kurvig och mullig men inte fet.

    När jag vägde 54 kg var jag smal som ett streck, nyckelbenen stod rakt ut. Så att du som väger 54 till 1,58 skulle vara "för" rund har jag svårt att se. Du är bra som du är!

  • Hallon­sylt
    Äldre 13 Apr 14:05
    #0

    usch ja, det är inte utan att det är lite stressande att läsa det här. Jag har nog ett par kilo till att gå ner, men jag har stått tvärstill i 6 mån trots motion och nogrannt utvald mat. Är ca 160 cm och väger 58 kg, men har ganska stora bröst.

    Är det här idealet, när man kan väga 48 kg och ändå vara rund, ja då har jag att göra. ;)

  • Jennie med ie
    Äldre 13 Apr 14:10
    #0

    Hallonsylt, försök inte haka upp dig på just "lågviktarna" utan se på helheten. Se inte bara _vissa_ inlägg.... Här i tråden skriver ju allt från "högviktare" till lågviktare och det visar väl tydligt hur varierande det kan vara? Bry dig inte om vad _andra_ väger, fosuksera inte på att en del upplever sig runda trots låg vikt, utan detta handlar om DIG och ingen annan.

  • skorpi­onen
    Äldre 13 Apr 18:32
    #0

    HALLONSYLT jag som väger 48kg till mina 162 o verkligen skulle vilja väga mer men som ej går upp hur mkt jag än äter osv,är väl ärftligt!

    Jag avundas dej som väger 10kg mer o har mera former. En annan är pinnig o små bröst hade mkt hellre haft mer normal kropp o lite större bröst som dej.

    Jag visar mej inte gärna på badstrand, badhus osv....

  • Minili­n
    Äldre 13 Apr 19:24
    #0

    Hm.. känner att jag måste förtydliga mig lite här, märker att det är flera som reagerat över att jag skrev "smårund" (159cm, 48kg). Som sagt, jag har knappt några muskler (jobbar på det dock) vilket leder till den höga fetthalten på en relativt låg vikt. Har små bröst men är rund om mage, rumpa & lår. Jag ville bara påpeka hur missvisande vågen faktiskt kan vara, eftersom jag tror att många hakar upp sig för mycket på vad den visar. Jag är nöjd med hur jag ser ut och skrev inte så för att klanka ner på mig själv!

  • Lenche­n
    Äldre 13 Apr 22:46
    #0

    Ja jag tror att denna trad visar pa hur manga satt man kan vara missnojd med sitt utseende. Men man kan ju gladja sig over att nastan alla verkar tycka att alla andra ar fina hur mycket eller lite de vager. Alltsa ni som tycker ni har for mycket eller for lite former, dom ni gar forbi pa gatan kanske sneglar pa just er for att de avundas er er figur! Var stolta over hur ni ser ut och om ni vill gora om er kropp (nu menar jag alltsa inte op eller sa) sa gor det for att ni vill ma battre ,bli starkare, fa battre motion...
    kram pa er

  • Hallon­sylt
    Äldre 14 Apr 08:33
    #0

    Tack vad snälla ni är! nu känns det lite bättre. Ibland är det lätt att snöa in på sin vikt och det är det enda som dominerar tankarna. Konstigt med tanke på att man egentligen vet att det finns viktigare saker att göra och bättre saker att tänka på. Självfallet kan det vara motiverat att gå ner i vikt, men vi flickor får inte glömma bort allt annat som faktiskt är viktigare, som att ta hand om oss själva och njuta av dem vi tycker om. Ibland kan det bli vansinnigt många insändare här angående vikt (jag är inte ett dugg bättre själv, det är inte så jag menar.) och då kan man lätt bli lite insnöad.

    Så, tack för de snälla kommentarerna och ta hand om er och låt inte viktmonstret ta över era tankar, så ska jag jobba på det samma.

    Kram

Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?