• Bettan­05
    Äldre 8 Apr 17:53
    138274 visningar
    61 svar
    +1
    61
    138274

    Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?

    Jag är 158 cm lång och väger 54 kilo. Tycker att jag är lite smårund när jag jämför mig med andra och funderar därför på att gå ner ett par kilo. Det kan ju vara så att jag har taskig självuppfattning men jag undrar i alla fall hur mycket ni andra tjejer som också är 1.58 väger. Måste få ngt att jämföra med. Tack, tack!

  • Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?
  • Sinikk­a
    Äldre 10 Apr 18:12
    #0

    Nu får jag panik när jag läser detta! Jag har inte vägt så lite som ni säger att ni gör sen jag var typ 15 år. Är idag 24.
    Jag är 1,53m och väger idag närmare 75kg. Jag trivs ganska bra med mig som det är. Dock så har jag en teori vad gäller min vikt... Jag har en smal och ganska tunn kropp i övrigt, men sen så kommer det två gigantiska bröst som förstör allt. Har idag 75H i bh-storlek och väntar på en bröstreduktion. Jag vet att den kommer få mig att må bättre då jag misstänker att de kommer ta bort ca. 4kg bröstvävnad.

    Men är jag verkligen så överviktig som jag känner mig när jag läser era inlägg?? Alla jag känner, men även främlingar anser att jag är smal och tappar nästan hakan när jag talar om vad jag väger.
    Usch, man kan ju få anorexia för mindre... =(

  • isis
    Äldre 10 Apr 18:25
    #0

    Sinikka - Men om alla du känner och främlingar inte ser dig som tjock utan som smal då finns det väl inget att5 grubbla över? Skit i vad vågen säger isåfall, den ljuger säkert! ;)

  • emy
    Äldre 10 Apr 19:59
    #0

    Jag är 162 och väger just nu 68 kg = BMI 26. Vill ner till BMI 21-24. Jag har vägt 54 kg också, då var jag väldigt smal, men jag är ju 4 cm längre än dig. Så jag förstår att du känner att det skulle finnas utrymme att gå ner något kilo. Men det behövs eg. inte, du är ju normalviktig.

  • Guldfi­sken
    Äldre 10 Apr 23:18
    #0

    Vill bara lägga till, utan att rikta mig till någon speciell med avsikt att såra, att BMI visserligen inte säger allt, men att det fortfarande inom spannet BMI 20-25 finns utrymme för ganska stora kroppsliga variationer.
    Det har diskuterats ganska mycket på VV:s hemsida av personer som verkar kunniga på området och jag har fått ändra min tidigare åsikt där. Som ett exempel nämndes tjejerna i Gladiatorerna som är otroligt muskulösa men väger pyttelite (vilket jag i och för sig fortfarande tycker är konstigt, för att inte säga orättvist :) ). Nu menar jag inte att man skall deppa ihop om man har BMI 26 men om ens BMI ligger nära fetma bör man nog ändå ta sig en funderare.

    Du, Bettan, behöver nog inte fundera i alla fall, du är definitivt inte överviktig.

  • Lenche­n
    Äldre 11 Apr 10:41
    #0

    Jag tycker inte att nagon har ska kanna sig ledsen for att de vager mer an nagon annan. Eller mindre for den delen. Det viktigaste ar ju att man sjalv kanner sig fin och framforallt sund.

    Bettan05 skrev ju har for att hon kande sig lite smarund och ville jamfora sig med andra. for att se om hon har en helt falsk bild av sitt utseende. Jag tror att det ar ganska vanligt att tanka sa. Visst har jag ocksa ibland anfall da jag kanner mig som att jag har de storsta laren i varlden och bilringar, man jamfor sig ju garna med folk fran TV serier osv som ar pinnsmala, sa jag kanner igen kanslan. Men anda innerst inne ar jag nog ganska nojd. Om du tittar dig runt sa ser du nog att de flesta andra tjejer ser ut ungefar som du. Mitt BMI och min fettprocent ar helt normala. I lagre omradet, men inte under det rekommenderade. Dessutom har jag ganska bra kondition och en del muskler. Och det tycker jag ar allra viktigast. Fast det ar ju klart att jag ibland skulle vilja ha mina kilon lite battre fordelade. (typ mer over bysten och mindre pa magen )

  • Frysan
    Äldre 11 Apr 11:48
    #0

    Hej! Är 160 cm o väger 75 håller på att gå ner i vikt men detta för min egen skull! Jag är absolut inte fet men mycket kurvig Får dagligen komplimanger så visst kan man väga mer o ändå va vacker kram på dig

  • Minili­n
    Äldre 11 Apr 16:37
    #0

    Hej!

    Jag är 159 cm lång och väger 48 kg. Är dock inte speciellt smal som det verkar av de siffrorna, utan lite smårund. Är inte ett dugg muskulös, faktiskt väldigt otränad. Det jag vill ha sagt är att, precis som flera redan påpekat, muskler också väger en hel del så man kan inte stirra sig blind på vågen.

  • Paulin­a
    Äldre 13 Apr 07:44
    #0

    Jag är 158 ca och väger 57-58 kg, vilket jag trivs bra med. Har vägt ungefär lika mycket sedan jag var 20 men håller numera koll på att kilona inte börjar smyga på nu när jag börjat närma mig 30 år. Köpte min första våg för 1 år sedan, innan dess vägde jag mig bara 1 gång om året hos BM.

    Jag är ganska muskulös och har bröst som väger en del, men skulle inte trivas med att få fler kilon. Det viktigaste för mig är dock inte vikten utan det att jag trivs med personen som jag ser i spegeln och med kroppen som följer med mig till jobbet eller joggingrundan.

  • Dea
    Äldre 13 Apr 09:17
    #0

    Jag är 159 cm och väger 50 kg. Jag är smal, men kurvig.

    Men enligt en undersökning jag gjorde har jag för lite muskler och t o m "tunt skelett" (Osteoporos, here I come... ) så det är kanske inte helt enkelt att jämföra.

  • Engla
    Äldre 13 Apr 09:17
    #0

    Jag är 158 cm och väger 47 kilo, är smal men absolut inte benig. Det är lite vanskligt att jämföra sig med andra bara med utgångspunkt från längden. Jag har små bröst, litet bäcken och tunna axlar osv. Liten och tunn men proportionerlig. Vi är säkert lika "normala" båda två trots att vi väger olika. Du kanske har bredare höfter men som är proportioneliga till dina bröst osv..
    Det här blev rörigt men jag hoppas du förstår vad jag menar.
    Efter att ha bott i USA vägde jag för några år sedan lite drygt 50 kilo, tyckte det var underbart att ha lite former men blev också väldigt rund i ansiktet vilket kändes konstigt, och gick därför ner till min "vanliga" vikt igen.

Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?