• Bettan­05
    Äldre 8 Apr 17:53
    138270 visningar
    61 svar
    +1
    61
    138270

    Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?

    Jag är 158 cm lång och väger 54 kilo. Tycker att jag är lite smårund när jag jämför mig med andra och funderar därför på att gå ner ett par kilo. Det kan ju vara så att jag har taskig självuppfattning men jag undrar i alla fall hur mycket ni andra tjejer som också är 1.58 väger. Måste få ngt att jämföra med. Tack, tack!

  • Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?
  • ninoni­ca
    Äldre 8 Apr 18:44
    #0

    Du har ett BMI på 21,6, vilket borde betyda att du inte alls är rund utan smal. Ett BMI ger ju ingen exakt bild av hur smal någon är, men en ganska god fingervisning. Tycker snarare att du kanske skulle börja träna lite (om du inte redan gör det)så att du omvandlar lite av fettet till muskler, som väger mer. Men 54 kg är absolut inte för mycket att väga för dig.

  • Sunniv­a
    Äldre 8 Apr 19:05
    #0
    +1

    Jag är 165 cm o väger oxå 53-54 kg, så jag tror att du är fullt normalviktig!!!

  • Mrs. Robins­on
    Äldre 8 Apr 19:16
    #0

    Jamen om man ar 1,72 och vager 66 da? Jag har ingen aning, har bantat for lange for att veta vad som ar tjockt och smalt...

  • Bettan­05
    Äldre 8 Apr 19:26
    #0

    Ninonica: Jag tränar ett par gånger i veckan. Är dessutom ute och går med hunden flera gånger om dagen, inte alltid så långt men ändå...

    Sunniva: Det blir lite fel att jämföra dig med mig. Du är faktiskt 7 cm längre än vad jag är och väger lika mycket. Ditt bmi är 19,8. När jag hör att någon som är så mycket längre än mig väger lika mycket får jag lite ångest och drar slutsatsen att jag alltså måste väga för mycket.

    Tack i alla fall tjejer!

  • isis
    Äldre 8 Apr 19:32
    #0

    Jag äe en sådär 158 cm och just nu väger jag 58 men innan när jag hade bättre matvanor så vägde jag 52-54 vilket jag kämpar att ta mig ner till eller lite lägre så jag förstår helt klart vad du menar!

  • Bettan­05
    Äldre 8 Apr 19:40
    #0

    isis: Kul att det finns fler än jag som tänker så här. Trodde för ett tag att jag var ensam och knäpp.

    Folk som är långa tycker ofta 54kg är smalt eller normalt men vad de inte tänker på är att jag faktiskt är väldigt kort också. I förhållande till min längd skulle jag nästan tycka att jag borde väga mellan 2 och 6 kilo mindre än vad jag gör nu.

  • isis
    Äldre 8 Apr 19:43
    #0

    Ja, jag skulle lätt kunna väga 48 men folk börjar protestera vilt så fort man går under 55kg. Ganska konstigt med tanke på att ingen reagerar om man är 175cm och väger 54kg *sucka*

  • Sunniv­a
    Äldre 8 Apr 19:48
    #0

    Bettan05:

    Du får väl lägga upp en bild så får vi tycka till? Skämt åsido, jag tror ABSOLUT INTE att du på något sätt behöver gå ner i vikt! 7 cm är inte särskilt långt heller... Så sluta nu och nervärdera dig själv. Slår vad om att du är hur söt och snygg och bra som helst ;)

  • Bettan­05
    Äldre 8 Apr 20:03
    #0

    Sunniva: Tack för de snälla orden! Har tyvärr ingen scanner så det blir svårt att lägga ut en bild...

    isis: Du har så rätt! Är det inte konstigt att folk reagerar som de gör?!

  • isis
    Äldre 8 Apr 20:05
    #0

    JO visst är det så jag skiter i vad alla andra säger och ser till att väga så att jag mår bra!

Svar på tråden Hur mycket väger ni som är 158 cm långa?