• Piglet
    Äldre 5 Apr 20:32
    9538 visningar
    9 svar
    9
    9538

    Hjortron, pris/kg? Åtgång?

    Hej hallå!!!
    Finns det nån därute som har en aning om vad hjortron kostar per kilo?!? Och hur mycket man beräknar per/person till glass?!?
    TACK!!!

  • Svar på tråden Hjortron, pris/kg? Åtgång?
  • Johann­a = en lat kock
    Äldre 5 Apr 20:57
    #0

    ingen aning om vad det kostar

    när det gäller sylt brukar man räkna 2msk-½dl per person

  • Umebru­den
    Äldre 6 Apr 15:19
    #0

    Jag har ingen aning heller om pris, de hjortron jag har ätit har alltid varit självplockade. Men det är nog rätt dyrt. Det beror förstås på hur många gäster ni har också...

  • planer­ingsfr­eak
    Äldre 6 Apr 18:22
    #0

    I mina trakter, Gävleborg,har jag sett försäljare som sålt hjortronsylt för hemska pengar; 90 kr för ett halvt kilo om jag inte minns helt galet. Så kan man inte plocka själv så blir det dyrt!

  • Ellieg­p
    Äldre 6 Apr 18:28
    #0

    Känner du nån i Norge? Där är det billigare! Kanske kan man köpa storförpackning via nätet?
    Tala gärna om om du hittar nåt bra och billigt. Vi skall också ha hjortron!

    e

  • Maria_­j
    Äldre 6 Apr 18:55
    #0

    Om man säljer privat så brukar det kosta runt 120-140kr litern men det beror förståss på hur bra hjortron år det varit.
    jag tycker att ½ dl bär per person låter lite när det gäller hjortron och glass.

  • Trolls­anna
    Äldre 6 Apr 21:19
    #0

    oj vilka priser...känner några som brukar plocka hjortron och sälja. De brukar ta ca 60-80kr. Priset varierar beroende på om det finns mycket av dom el ej. När är det du ska ha dem?

  • Apple
    Äldre 11 Apr 13:50
    #0

    En ½ dl/person tycker nog jag är minimum... För hjortron är ju såå gott! Och dyrt... Har dock ingen uppfattning om hur dyrt...

  • Stjärn­a
    Äldre 29 Apr 14:40
    #0

    fler idéer om hjortron någon? Priserna kanske varierar i landet?

    Någon som har bra priser på hjortronsylt??

  • Plätti­s
    Äldre 17 Nov 13:52
    #10

    Tråden är tio år gammal och högst inaktuell. Och eftersom det är reklam har jag anmält inlägget.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Hjortron, pris/kg? Åtgång?