• Saliko­ns
    Äldre 22 Mar 09:08
    6794 visningar
    15 svar
    15
    6794

    Noter till peterson Berger sommarsång

    Hej
    Har någon av er noterna till wilhelm Peterson bergers sommarsång.
    Vi tänkte använda den till ingångsmusik och vår kantor har lite problem

  • Svar på tråden Noter till peterson Berger sommarsång
  • Saliko­ns
    Äldre 22 Mar 13:22
    #0

    ingen som vet vart jag kan hitta dem?

  • Mirand­a
    Äldre 22 Mar 13:49
    #0

    Menar du den som oxå kallas "intåg i sommarhagen?" I så fall har jag den på noter för piano. Skicka ett mail med adress så skickar jag noterna!

    lindbergsaga@yahoo.se

  • Saliko­ns
    Äldre 22 Mar 15:57
    #0

    Hej
    Tack, men den här heter bara sommarsång.
    Intåg i sommarhagen är en annan av hans stycken

  • cybbek­o
    Äldre 22 Mar 16:00
    #0

    jag har den, men det är en klassiker så om du går till biblioteket så finns den säkert där!

  • Saliko­ns
    Äldre 22 Mar 16:03
    #0

    Du vet inte någon nätbutik som säljer den eller liknande.
    En fundering till kan man använda samma noter till ex kör eller violin som till orgel??

  • cybbek­o
    Äldre 22 Mar 16:10
    #0

    orgel! Den ska spelas på piano ju!

  • cybbek­o
    Äldre 22 Mar 16:13
    #0

    eller stråkar är nog fint!

  • Saliko­ns
    Äldre 22 Mar 22:09
    #0

    vad gör man när det bara finns orgel att tillgå av enklare format? Jo då får det bli orgel....

  • Karame­lla
    Äldre 22 Mar 22:38
    #0

    Hallå ! Jag har noterna till Sommarsåmg. Önskade att jag kunde lära mig dem en gång men de var alltför svåra, har sparat dem till dottern som har talang! En av de vackraste stycken jag hört och du får gärna noterna, men då måste du ange faxnr. Har dem bara i pappersform.

  • cybbek­o
    Äldre 23 Mar 08:36
    #0

    varför väljer ni inte en sång som är för orgel istället? Jag tror att det kommer låta riktigt skummt på orgel faktisk. Det finns ju massor av andra fina t.ex Brusa högre lilla å. Tror att man kan lyssna på den på www.kyrkomusik.nu eller vad den heter.

  • Snart Fru...
    Äldre 23 Mar 10:35
    #0

    Fler pianostycken att rekommendera?

    Vårt dilemma är det omvända - dvs i vårt kapell finns bara ett piano och ingen orgel... Och de stycken vi valt är att rekommendera på orgel (tror jag).

    Birkalåten t ex - funkar den på piano?

  • Saliko­ns
    Äldre 23 Mar 11:20
    #0

    cybbeko vi väljer den sång vi tycker om, då får det låta konstigt då, jag har lyssnat på kyrkomusik.nu och hittar faktiskt inget som faller mig i smaken alls. Min M2B s farfar var kantor så vi har lyssnat igenom snart hela hans skivsamling och äntligen valt denna. vi tänker inte välja ngt annat.

    Karamella, kan du maila mig salikons@telia.com så skickar jag faxnumret till dig

  • cybbek­o
    Äldre 23 Mar 11:50
    #0

    ja förlåt alltså, det var inget fel på sången, den är jättebäst till sommarbröllop! Men känner ni inte nån som har ett bärbart elpiano eller någon liten stråkkvartett? Jag blir bara orolig att den inte kommer till sin rätt på orgel om du förstår hur jag menar, och det vore verkligen synd eftersom den är så himla fin.

  • Saliko­ns
    Äldre 23 Mar 12:01
    #0

    Vi ska kolla med vår kantor om det låter konstigt. Tror inte vi känner någon med bärbart piano, däremot ska vi ha en kompis som spelar tvärföljt att kompa orgeln . Så de kanske kan göra ngt bra av den tillsammans tänkte vi.

  • Karame­lla
    Äldre 23 Mar 13:00
    #0

    Salikons, jag har mailat Dig nu.

Svar på tråden Noter till peterson Berger sommarsång