• EnGlad
    Äldre 22 Mar 00:19
    11743 visningar
    34 svar
    34
    11743

    Ditt eller nån annans värsta bröllop

    Är bara nyfiken så här i planeringen på andras erfarenheter, Vad är det värsta/mest ej passande du/nån du känner har varit med om på ett bröllop. En jag känner hennes man somnade av fylla vid ca 8-halv 9-tiden på kvällen, e nog det värsta jag hört.

  • Svar på tråden Ditt eller nån annans värsta bröllop
  • Electr­ic Lady
    Äldre 22 Mar 01:00
    #0

    Det här kanske?

    www.exet.nu/html/bildarkiv/olika/blargh!.jpg

    nej, mest kul!

  • Signat­ur
    Äldre 22 Mar 09:04
    #0

    Hmm, mitt eget där jag fick influensa och var tvungen att gå hem kl 23. Låg och spydde en gång i kvarten hela natten och var dålig en vecka efteråt...

  • Gift Snoffs­an
    Äldre 22 Mar 09:11
    #0

    Nja...nej kanske från mitt eget då jag i sista stund fick reda på att vi inte kunde åka på planerad bröllopsresa dagen efter. Fick ingen semester!!!!!
    Så nu åker vi till helgen istället, ett halvår efter. Väntan har varit lång om man säger....

  • Therés­e
    Äldre 22 Mar 09:20
    #0

    Vårt bröllop var underbart med två undantag som tyvärr berodde på församlingen.

    1: När vi kom till kyrkan - i god tid innan vigseln - hade kyrkvaktmästaren glömt bort oss. Han dök upp ca 10 minuter innan vigseln skulle börja och eftersom våra gäster också var i god tid innebar det att alla hann se oss innan intåget i kyrkan då vi ju inte kunde "gömma oss" någonstans. Den pampiga entrén jag hade drömt om gick därmed om intet eftersom överraskningsmomentet när gästerna fick se oss gå in uteblev.

    2: När vi till slut blev insläppta i kyrkan kom kallduschen att vår kantor hade fått förhinder och en reserv blivit inkallad i sista minuten. Hon kunde knappt engelska, ingen svenska, och kunde dessutom inte spela de marscher vi hade valt. På knagglig engelska stod vi i förrummet och diskuterade fram och tillbaka vad hon skulle spela i stället och vi fick därmed inte höra "våra" marscher som vi hade valt ut flera månader i förväg och sett fram emot. Vad hon till slut spelade vet jag inte, det var ingenting jag kände igen (jag hade som enda krav till henne att det INTE något alltför vanligt)....

    Så kan det gå men annars gick det jättebra!

  • Cillal­illa
    Äldre 22 Mar 10:05
    #0

    Min systers bästis bröllop slutade på akutintaget med full marängbakelseklänning och frack och där fick dom spendera bröllopsnatten!
    Han hade problem med ryggen och knaprade voltaren eller vad det nu var. Allt funkade bra under vigsel och delar av festen, men när dom skulle skära tårtan så föll han som en fura! (Han är drygt 2 meter lång och inte direkt någon pinne..!) Så gästerna fick inte upp honom! Det fick bli ambulans och hela kittet!
    Kan tillägga att deras dotter kom exakt 9 månader efter bröllopet...

  • eja
    Äldre 22 Mar 10:49
    #0

    Toastmastern/värdparet hade gjort festprogrammet på ett bröllop jag var på. De hade kopierat stycken ur brudgummens dagbok (som de "lånat" hemmifrån honom utan att fråga) och lagt in i programmet. Det var några småsnuttar med från brudgummens tid med sitt ex. Inte så lämpligt kanske... speciellt inte eftersom brudgummen fortfarande hade sin forna flickvän som god vän och hon och hennes man var med på festen.

  • Karame­lla
    Äldre 22 Mar 10:54
    #0

    Från mitt eget tidigare bröllop har jag (bl.a.) följande tråkiga minnen :

    1. Solisten som skulle sjunga på bröllopet blev sjuk och skickade en bekant istället (som tur var ändå) Hon hade dessvärre en helt annan sångröst och kunde inte de sånger vi valt utan det blev helt andra.

    2. När vi kom till vårt hotell där vi bokat bröllopssvit och bett dem förbereda, var sviten dubbelbokad! Ett annat brudpar hade redan checkat in.

  • alfrid­a 5/6-04
    Äldre 22 Mar 11:01
    #0

    Skulle kunna skriva en bok om ett bröllop jag jobbade på för ett tag sedan. Allt var så otroligt oplanerat.Vi var tre som skulle servera och vi hade fått veta att allt var i ordning gjort och klart när vi skulle komma och det skulle finnas en kock. När vi kommer till festlokalen utsatt tid fanns det ingen där. Vi fick sitta och vänta 1,5 timme tills gästerna började dyka upp. Sisit kom en stressad mor till bruden och släppte in oss. Vi var kraftigt försenade och brudparet var på väg. Vi skulle börja förbereda serveringen och kolla in lokalen så att vi visste hur vi skulle lägga upp kvällen. Då fick vi reda på att det inte fanns någon kock och maten var inte klar. Det stod en stor tunna på golvet med okokt potatis. Köket som fanns var ett litet skyffe med en spis diskmaskin och utrymme för tre personer. Hjälp!!! Vi ställde oss och började koka potatis i två små kastruller på en spis med två plattor. Brudparet kom och välkomstdrinken skulle serveras. Det gick bra. Sen var det dags för förrätten och vinet. Då plockar brudens mor fram en påse med sallads blad, en med skivad tomat och en med skivad gurka. Detta var förrätten och vi började lägga upp ett salladsblad, en tomat skiva och en gurkskiva på tallrikar. Till förrätten skulle det serveras vitt vin som brudparet själva hade gjort. Bara det att vinet var jätte grumligt och såg ut som ett urinprov och det fanns bara två karaffer till 80 gäster. Så vi serverade salladsbladen och vinet och upptäckte att det var 8 gäster som var bortglömda och inte hade någonstans att sitta. Mamman drog fram ett bord och 8 stolar. Alkoholfria alternativet till middagen var läs...i 33 cl burkar....Sen var det dags för varmrätten och potatisen hade precis kokat klert, till den var det köttgryta och rött hemmagjort vin också det så grumligt att man knappt såg färgen. Det var en tyst opch tryckt stämmning vid borden och läsken tog slut och brudens mamma åkte och handlade fler burkar. När vi skulle diska alla 80 tallrikar upptäckte vi att diskmaskinen var trasig. Så vi började koncentrera oss på kaffet, det fanns en kaffe bryggare och gästerna var tvungna att vänta tålmodigt. Till kaffet serverades en princesstårta som försvann väldigt fort. Och avecen var egen tillverkad cognac och baileys i pet flaskor som skulle ställas på bordet då det inte fanns något att hälla upp den i. Bruden kom på att det skulle finnas is till och hämtade själv isen men det fanns ingen ishink så det fick bli en kastrull! Sen var det dags för underhållningen och oss att få gå hem. Det kom en massa högtalare och mikrofenr så vi trodde att de hade hyrt in ett band. Men det var bruden och brudgummen som underhöll genom att sjunga kareoke. Behöver jag säga att jag var glad att få pka hem. När vi pratade med bruden på telefon innan bröllopet så berättade hon att det fannns kock, stort kök och allt skulle vara färdigt och det enda vi skulle göra var att servera, allt annat skulle det finnas kökspersonal till. Det blev inte så och jag vet nu vikten av bra planering, jag letade efter den dolda kameran hela kvällen

  • Okänd
    Äldre 22 Mar 11:18
    #0
    Meddelande borttaget
  • fröken Ur
    Äldre 22 Mar 11:58
    #0

    Alfrida,

    snacka om bröllopet från helvetet! Jag blir så nyfiken på vad det är för personer som fixar såna bröllop. Känner du brudparet i övrigt? *nyfiken*

Svar på tråden Ditt eller nån annans värsta bröllop