• angel7­9
    Äldre 16 Mar 21:50
    11202 visningar
    19 svar
    19
    11202

    bleka tänderna hos tandläkare????????

    Finns det någon som har blekt tänderna och vill dela med sig av erfarenheter och reultat? Det står ju mycket om att man kan få ilningar i tänderna en längre tid efter.

  • Svar på tråden bleka tänderna hos tandläkare????????
  • jajjan
    Äldre 16 Mar 22:22
    #0

    Hos tandläkaren har jag ingen erfarenhet av.
    Men jag har just använt första omgången av Crest Whitestrips, och det mystiska är att det faktiskt redan syns lite, fast man ska använda dem 14 gånger!

  • Umebru­tta
    Äldre 16 Mar 22:38
    #0

    Hej angel79!
    Jag har aldrig blekt tänderna, men har också funderat på det. Jag kom över en broschyr med info om det. Finns en artikel i Aftonbladet 8/3 som heter "Vitare tänder med laser", den var bra och informativ. Lycka till!

  • kestra
    Äldre 17 Mar 00:15
    #0

    jag har blekt tänderna hos tandläkaren med sån där skena och blekgel (är en inbiten kafedrickare...) jättebra resultat och det ilade väldigt lite i tänderna efteråt. Fluortabletter hjälper! Jag sov med skenorna (tunna som plastpåsar typ) i tio dagar, nu efter ett år är det fortfarande snyggt. Har skenorna kvar om jag vill göra om det. Rekommenderas m a o.

    /kestra

  • *Junip­hé*
    Äldre 17 Mar 07:32
    #0

    Det är inte så vanligt (ännu) med blekning av tänderna på klinik. Oftast får patienten med sig bettskena och gel hem eller tips på annan produkt. Vet att det finns något nytt sätt där en gel läggs på tänderna och att den sedan får verka i ca. en timme utan härdningslampan. Vet dock inte hur bra denna metod är, men jag såg reklam för den i senaste Tandhygienist tidningen.

    Det är förövrigt tandhygienisterna som brukar sköta den uppgiften, inte tandläkaren så ofta...

    Lycka till!
    /Juniphé (Thyg. studerande)

  • Snart Fru...
    Äldre 19 Mar 10:59
    #0

    Min tandläkare sa att det kostar ca 3000 kr att få skenor (specialgjorda för ens egna tänder) och gele.

    Har precis satt igång m Crest remsor istället - köpta på eBay. Håller med jajjan - tycker mig se resultat redan! Går runt och smilar som aldrig förr... ;)

  • AALF
    Äldre 20 Mar 18:06
    #0

    Hej,

    Ett billigare alternativ är Crest White Strips. Om man vill slippa Ebay så finns dem att köpa även i Sverige. På "Gray's American Store" på Västerlånggatan i Gamla Stan, några kvarter från Drottninggatan. De kostar ungefär 500 kr. I USA kostar de ungefär 30-40 dollar.

    Mvh,

    Lina

  • Retsi
    Äldre 20 Mar 23:28
    #0

    Jag skall till tandläkaren den 1 april och bleka tänderna. Återkommer med rapport om hur det fungerar.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 14 May 10:16
    #0

    Nån mer som blekt hos tandläkare och är nöjd/missnöjd?

  • Fru Kall
    Äldre 14 May 14:27
    #0

    Hallåj.
    I natt blir min tredje natt med skena och gel.
    Att få skenan framställd kostade ca 1000kr
    och gelet kostade 2900kr.
    Än så länge ser jag bara lite skillnad men välldigt ojämt på tänderna, liksom fläckvis. Och det känns som om jag inte kommer att ha något tandkött kvar när behandlingen är över...
    Men min blivande föreslog att jag kanske inte ska tandtråda innan jag sätter på mig skenan, utan i stället ta det på morgonen.

    Fortsättning följer...

  • Peppar
    Äldre 14 May 14:33
    #0

    Aha, jag trodde gelén var billigare än själva skenan, där ser man. Svider det på tandköttet alltså? Inga ilningar?

  • Prästk­rage
    Äldre 14 May 14:55
    #0

    Min tandläkare tar bara 1800:- för en tandblekning...hela kitet alltså.

    Har inte gjort det än och har tyvärr inte råd innan bröllopet heller, lägger hellre de pengarna på resten av kroppen innan bröllopet, naglar m.m.

    Men eftersom drömmen är vitare tänder så kommer jag göra det senare.

  • monali­sa
    Äldre 14 May 16:09
    #0

    Jag har kört med skena från tandläkaren som ska sitta 2 x 1 tim / dag tills man är nöjd med resultatet (7-10 dar). Detta gjorde jag för ett år sen och får fortfarande kommentarer om hur fina, vita tänder jag har. Mao är jag mycket nöjd. Men i mitt fall kostar påfyllning av gele 100 kr, inte alls särskilt dyrt som för någon här ovan.
    Opalecence heter produkten

  • sandra­76
    Äldre 14 May 19:21
    #0

    AALF - är det sant :) ? då slipper man ju best från ebay! har du använt dem??

  • Jennif­er E
    Äldre 14 May 19:30
    #0

    Jag kör med med en produkt från Colgate som heter "Simply white", den finns tyvärr inte i Sverige och jag vet inte riktigt var den finns. Har fått den av min mamma som arbetar i "tandbranschen" men om ni ska utomlands så kan ni ju kika efter den. Jag tycker den är bra iaf! Men jag har duktigt vita tänder från början också, vet ju ej hur bra den funkar om man har mkt missfärgade tänder.

    Juniphé, vet du ngt om denna produkt. Har ju ingen aning om den kan vara farlig på ngt sätt eller så.

    Ett annat tips är tandkrämen Denivit, tycker den funkar lite också. Om man ej har lust/råd att köra en ordentlig blekning alltså, bättre än inget iaf!

  • sandra­76
    Äldre 14 May 19:39
    #0

    www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,443919,00.html

    kolla längst ned :/ varnar för whitestripes....... vet inte om jag vill beställa dom längre..

  • Aaron
    Äldre 28 May 13:31
    #0

    Whitestripes
    VARNING
    Så går det till: Remsa med väteperoxidgel klistras på tänderna ett par gånger per dag under två veckor. Varaktighet: Cirka ett halvår. Pris: Cirka 400 kronor. Risker: Gelén kan skada tandköttet eller sväljas och skada magen. White-stripes är inte godkänt i Sverige.

  • Aaron
    Äldre 28 May 13:32
    #0

    Whitestripes
    VARNING
    Så går det till: Remsa med väteperoxidgel klistras på tänderna ett par gånger per dag under två veckor. Varaktighet: Cirka ett halvår. Pris: Cirka 400 kronor. Risker: Gelén kan skada tandköttet eller sväljas och skada magen. White-stripes är inte godkänt i Sverige.

  • Devote­d
    Äldre 28 May 13:43
    #0

    Trams, det är toppen!

  • Äldre 22 Jun 13:21
    #19

    Alltså, nu är den här sidan asagammal, men det finns jättebra sätt att bleka tänderna nu för tiden :) Skulle nog säga att tandblekning ska göras hos tandläkare och inte hemma!!


    kram
Svar på tråden bleka tänderna hos tandläkare????????