• Sus76
    Äldre 28 Feb 09:16
    11084 visningar
    16 svar
    16
    11084

    Bra solarium i Gbg

    Hej!
    Tänkte bara höra om det finns någon som skulle kunna rekommendera ett bra och fräscht solarium i Göteborg? Har börjat få eksem och då är det bara sol som hjälper.

  • Svar på tråden Bra solarium i Gbg
  • Tesan
    Äldre 28 Feb 09:44
    #0

    Hej! Förr solade jag på solcity (vid vasaplatsen). Jag tycker att stället är mysigt och fräscht. Man får desinficerade glasögon varje gång, en liten handduk att torka av "bänken" med + ett badlakan om man vill duscha efteråt. Men... som alltid så finns det ett men... Jag tycker att det är ganske dyrt. Man kan köpa ett 10-kort för 199 kr. tror jag att det var. Men då är det så att solar man före en viss tid, så måste man lägga till 5 kr. Och efter en viss tid, så lägger man till 10 kr/ggn. Vill man sola på extra stark, så lägger man till 10 resp. 15 (om jag minns rätt). Jag solade alltid på extra stark då jag var där. Men tyckte inte att det gav så mycket. Har solat på ställen förr, där "normala" solarium har tagit mer.

    Nu har jag börjat gå till ett ställe på Viktor rydbergsg. Tyvärr så har jag inte lagt namnet på minnet. Men kan kolla det nästa gång jag är där, om du vill veta. Där är solariumen VÄLDIGT effektiva. Jag behöver ALDRIG välja ett extra starkt. Dom normala tar super. Men... det stället är inte lika mysigt. En del "bås" har inte ens dörrar som man kan stänga, utan man drar för ett draperi. Det är ju ingen som kommer in, men bara känslan av att någon kan göra det... Där kostar det 49 kr. att sola på normal. Man kan köpa ett 10-kort för 249. Och man behöver inte lägga till någon avgift per gång, som på det andra stället. Så jag föredrar ändå detta ställe. För jag går hellre till ett ställe som är lite mindre mysigt men mer effektivt, än tvärtom. Ojj, nu låter det nästan som om detta är ofrächt.. det är det inte.. Men man får känslan att det andra stället är väldigt noga med hygien, när man alltid får rengjorda glasögon (tex). Det har jag aldrig vart med om förr.

    Detta blev lite långt Men jag rekommenderar dig att testa dessa två ställen. Testa båda, så får du se skillnaden!

  • Guldfi­sken
    Äldre 28 Feb 10:11
    #0

    Sola INTE på Solcity! Det är det absolut värsta solarie jag någonsin varit på! Otrevlig personal (speciellt ägaren som är gôrslemmig), ofräscht och smutsigt, antika solarier som antingen inte tar eller också strålar sönder dig, långt att gå till duschen med mycket mera.
    Det finns en viss anledning till att de ständigt gör reklam och lockar med jättebilliga månadskort.
    Prova istället Sunbody på Hedåsgatan 5 vid Heden. Fräscht och med solarier som tar bra.
    Sunbody fick fem fyrar i GP:s test av solarier. Kan tillägga att Solcity fick en fyr...

    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=126647

  • Guldfi­sken
    Äldre 28 Feb 10:12
    #0

    Oj då, går nog inte att komma åt länken om du inte är helårsprenumerant på GP. Om du är det kan du ju logga in och kolla testet.

  • Tesan
    Äldre 29 Feb 15:30
    #0

    Guldfisken: Ojjjj! Jag tycker inte att personalen har varit otrevlig, men jag har kanske haft tur. Och ofräscht tycker jag inte att det är. Jag tycker att det är mysigt. Men jag håller med om att rören är inte effektiva, det är långt till duschen... Men jag tycker inte att det är bra priser. Tycker det är så dumt att man köper kort, men ändå måste man lägga till pengar varje gång... Jag ska ialla fall aldrig mer sola där. För jag tycker inte att jag får det jag betalar för.

  • nallem­aja
    Äldre 29 Feb 23:22
    #0

    nån som känner till solhuset i bräcke på hisingen?

  • Tesan
    Äldre 2 Mar 17:59
    #0

    Guldfisken: Har sunbody någon hemsida? Eller kan du ge mig lite info om priser, hur länge man solar osv. Jag vill hitta ett favvosolarium här i Gbg!

  • Guldfi­sken
    Äldre 2 Mar 19:38
    #0

    Tesan: Nu var det ett tag sedan jag var där så jag har inte priserna helt färskt i minnet (försöker undvika att sola pga några suspekta födelsemärken). Jag har för mig att ett tiokort kostade runt 300 kronor och att en engångssolning kostar runt 50 kronor men att de har "happy hour-tider" (åtminstone hade de det när jag var där) då det kostade runt 30 kronor per gång. Har för mig att jag solade runt 20 min.

    Tror inte de har någon hemsida.

  • Tesan
    Äldre 5 Mar 00:42
    #0

    Idag testade jag sunbody. Det var verkligen jättefräscht! Det bästa som jag vart på, hittills! Rent, snyggt, fräscht, effektiva solarium, toppen med dusch på rummet! Dit kommer jag att gå igen!

  • Guldfi­sken
    Äldre 5 Mar 19:42
    #0

    Tesan: Vad roligt att du också tyckte det var bra där. *glad* Annars kanske jag hade fått skäll...

  • Tesan
    Äldre 5 Mar 22:50
    #0

    Hahahahaha.. Ja, jag hade gått runt på stan och ropat efter GULDFISKEN!!! Undrar vem som hade fått skäll då?!

  • Jessic­a*
    Äldre 6 Mar 17:36
    #0

    Har provat ganska många solarium i stan men det absolut bästa är BRUN & GLAD på Lergöksgatan i Västra Frölunda. Dom har inga solkort eller så utan man betalar varje gång i en automat beroende på hur mycke man vill sola. Va längesen jag va där så jag vet inte hur dyrt de é men de é helt klart värt att betala lite mer om man får sola i bra frächa solarium! Öppet nästan jämt! Borde provas! TOPPEN!!

  • Sus76
    Äldre 8 Mar 10:53
    #0

    Halloj,
    Jag har också varit och provat Sunbody och jag kan bara instämma, det verkar jättebra! Jag har köpt ett 10-kort där nu!
    Tack för alla tips!

  • Pysset­roll
    Äldre 22 Mar 12:34
    #0

    Linnésolariet

  • charm_­miss
    Äldre 22 Mar 23:33
    #0

    är det någon som solat på sun hawaii de har solkort 10ggr för 169 kr...är det någon som vet om det är bra där?

  • nina80
    Äldre 19 Apr 01:35
    #0

    Sun Rise i Majorna vid jeagerdorfsplatsen är det absolut bästa solariet byter rören innan dom måste gör bra service och gemtylig känsla ett mindre solarium som är familjeägt.
    Dock lite dyrare 399 för ett 10 kort men väl värt pengarna då inga extra kostnader tillkommer för anskiktskanon.
    har även allehanda krämer för förstärkning av effekt.

  • Äldre 11 Aug 19:25
    #16
    Guldfisken skrev 2004-02-28 10:11:30 följande:

    Sola INTE på Solcity! Det är det absolut värsta solarie jag någonsin varit på! Otrevlig personal (speciellt ägaren som är gôrslemmig), ofräscht och smutsigt, antika solarier som antingen inte tar eller också strålar sönder dig, långt att gå till duschen med mycket mera.
    Det finns en viss anledning till att de ständigt gör reklam och lockar med jättebilliga månadskort.
    Prova istället Sunbody på Hedåsgatan 5 vid Heden. Fräscht och med solarier som tar bra.
    Sunbody fick fem fyrar i GP:s test av solarier. Kan tillägga att Solcity fick en fyr...

    www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp&a=126647


    Hej Guldfisken! Hoppas att du fortfarande finns i detta forum. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig angående detta inlägg. Kan du svara i detta forum om du fortfarande läser här. Majsan
Svar på tråden Bra solarium i Gbg