• ason
    Äldre 27 Nov 14:23
    2576 visningar
    8 svar
    8
    2576

    Barnfritt bröllop

    Med risk för upprörda svar av de mer traditionella så vill jag ställa en fråga. Hur gör man om man vill ha ett bröllop med efterföljande fest som är barnfri? Nån som har erfarenhet och har tips på vad man kan skriva på inbjudan som inte kan missuppfattas som elakt?

  • Svar på tråden Barnfritt bröllop
  • Modest­y-Clar­a
    Äldre 27 Nov 14:37
    #0

    Jag tycker att barnfritt är bäst både för barnen och deras föräldrar. Barn tycker bröllop är trista och föräldrar blir stressade av att försöka hålla barnen lugna.

    Vi skrev personliga inbjudningkort:

    Pelle och Stina inbjudes härmed....

    Då fattar de ju själva att deras barn inte är bjudna. Skicka ut inbjudningarna i god tid så att alla hinner skaffa barnvakt dock...

  • mamma2
    Äldre 27 Nov 14:38
    #0

    Leta i gamla inlägg det finns massor på detta ämne.

  • Okänd
    Äldre 27 Nov 16:14
    #0
    Meddelande borttaget
  • brudim­aj
    Äldre 27 Nov 16:22
    #0

    Vi kommer inte ha med barnen på festen.
    Troligtvis kommer vi skriva i inbjudan
    bla, bla.."...efter vigseln inbjuder vi våra vuxna vänner på bröllopsfest på....".
    Sen kommer man ju prata med de flesta innan bröllpet och checka av lite...

  • Electr­ic Lady
    Äldre 28 Nov 00:17
    #0

    Vi ska ha barnfritt.

    Mitt tips är att bara skriva det till till de som har barn. En del gnäll kan nämligen komma från de som inte ens har några! Ganska onödigt.

  • sassa8­7
    Äldre 7 Jun 12:03
    #6

    Vi ska ha barnfritt och vi ska inte ens ha med våra egna bar, fy tusan vilka klagomål jag fått från släkten för att vi inte låter våra egtna barn vara med men sonen är då 9 månader och dottern 2,5 år när bröllopet äger rum.

  • stealm­ystyle
    Äldre 7 Jun 12:08
    #7

    Vi kör barnfritt. Vi skrev på inbjudan i ena hörnet att det var 18-års gräns. Sen skrev vi på vår hemsida för bröllopet igen att vi valt att fira den här dagen i vuxet sällskap. Hittills inga klagomål. Tror mest att våra gäster som vi pratat med som har barn tycker att det är skönt att få en barnfri kväll. 

  • Äldre 7 Jun 12:11
    #8

    Titta gärna på datumen när ni svarar i trådar som inte ligger på "senaste-sidan" utan i kategorierna.
    Den här tråden är från 2003 och personerna som svarat finns inte kvar.

    Det finns många färskare trådar om barnfritt.
    Det är ett rätt brännbart ämne så det dyker upp lite då och då Flört 

Svar på tråden Barnfritt bröllop