• France­s
    Äldre 20 Nov 07:01
    25451 visningar
    13 svar
    13
    25451

    Större bröst när man SLUTAT med p-piller?

    Hej!
    Jag undrar bara om någon här har upplevt att brösten börjar växa lite EFTER det att man slutat med p-piller? Jag har slutat i ungefär två veckor nu (ätit piller sen jag var 16, 20 nu) och mina bröst är väldigt ömma, precis som de var under den lägre tonåren när de växer! Och nej, jag ska inte ha mens snart, den har jag redan haft för inte så länge sedan... vad kan det annars vara? Jag har dock aldrig hört om någon som får större bröst när man SLUTAR med piller... brukar det inte vara tvärtom?!

  • Svar på tråden Större bröst när man SLUTAT med p-piller?
  • Lollo 03
    Äldre 20 Nov 07:38
    #0

    Du kanske är gravid? Min kompis bröst förändrades och blev större och ömmare nästan direkt när hon blivit gravid....

  • France­s
    Äldre 20 Nov 07:55
    #0

    Hehe nope jag använder kondom! Och ingen har spruckit so far... *hemska tanke att bli gravid NU*...

  • Ananas
    Äldre 20 Nov 09:36
    #0

    Det kan vara så att nu när du kan få ägglossning för första gången på väldigt länge kan brösten spänna och vara ömma. Det upplevde jag också när jag slutade med mina p-piller. Jag märkte väldigt tydligt att min ägglossning kom igång.

    Tyvärr kom även min _hemska_ mensvärk tillbaka så det blev att försöka med piller på nytt men den här gången mini-piller.

    Hoppas att du klurar ut vad som händer i din kropp!

    Kram,
    Ananas

  • Dea
    Äldre 20 Nov 10:12
    #0

    Jag tyckte nog att mina växte några enstaka kupstorlekar när jag slutade, men det kanske var en naturlig viktökning som låg bakom. Jag var i övre tonåren.

  • ullis_­p
    Äldre 20 Nov 13:04
    #0

    Ja, mina bröst blev större. Typ enochenhalv kupa

  • Stjärn­a
    Äldre 20 Nov 13:19
    #0

    Mina har växt när jag gjorde ett uppehåll i somras från P-pilller. Trodde de skulle gå ner i storlek när jag började med en ny pillersort för två månader sedan, men icke.

    Jag säger tyvärr, för jag kunde tänka mig att ha lite mindre... Man är aldrig nöjd!

  • France­s
    Äldre 20 Nov 14:16
    #0

    Åh jag blir bara glad om de blir större... men det kan ju va så att jag har ägglossning som någon där ovan sade Det är ju precis 2 veckor sen min mens... hoppas det inte är så då

  • *JiNx*
    Äldre 20 Nov 23:41
    #0

    Joo, det hände mig. fick enorma bröst efter att jag hade slutat med p-piller men jag var inte gravid.

  • France­s
    Äldre 21 Nov 00:39
    #0

    Jinx: mina har 'växt' en storlek på ungefär 1.5 vecka. Jag tycker det låter oroväckande snabbt, hur snabbt växte dina?

  • *JiNx*
    Äldre 21 Nov 23:15
    #0

    jag hade b-kupa och sen c-kupa men c-kupan var ändå liten!!

  • Stjärn­a
    Äldre 22 Nov 18:41
    #0

    Jag gick från C- till D-kupa. Knepigt när alla behåar man har plötsligt inte passar!

  • Äldre 15 Mar 15:15
    #12

    Oj större? När jag slutat är det som att all hormonaktivitet avtagit helt i brösten och de har blivit slappa och "tomma". Gått från c-d kupa till b!

    Funderar på hormonspiral.. någon som har erfarenhet av det och om det ger en liten hormonskjuts som när man började ta ppiller?

    Saknar mina fylliga bröst;/

  • Äldre 15 Mar 15:17
    #13

    Oj större? När jag slutat är det som att all hormonaktivitet avtagit helt i brösten och de har blivit slappa och "tomma". Gått från c-d kupa till b!

    Funderar på hormonspiral.. någon som har erfarenhet av det och om det ger en liten hormonskjuts som när man började ta ppiller?

    Saknar mina fylliga bröst;/

Svar på tråden Större bröst när man SLUTAT med p-piller?