• Thu 16 Dec 2021 21:43
    33933 visningar
    1 svar
    1
    33933

    Dela upp middag och fest?

    Hej!

    Helt ny här så hoppas jag skriver på rätt ställe ????

    Jag och min blivande man har börjat planera vårt bröllop. Vi vill ha en vigsel med släkt och vänner, därefter en middag. Kruxet är att mannen vill dela upp middagen och festen! Vi vill jättegärna ha en fest men han känner sig obekväm med att ex. Hans föräldrar, farföräldrar osv ska vara på festen. Helst vill han att festen bara ska innefatta våra jämnåriga vänner.

    Vi har ganska små familjer och släkter så det skulle inte röra sig om någon större grupp gäster men HUR gör vi detta utan att trampa någon på tårna? Mannen är väldigt bestämd i detta av orsaker som jag mycket väl förstår men som inte är relevanta här.

    Är det någon som varit med om detta?

    Kan man lägga upp det på ett visst sätt som "bryter av" kvällen mellan middag och fest?

  • Svar på tråden Dela upp middag och fest?
  • Fri 17 Dec 2021 23:24
    #1

    Bjud in släkten till vigsel och middag, sätt ut klicksla, tex14-18/20 (beroende på hur lång middag osv) och efter middagen, eller fast mellan rätterna, dansar ni en bruddans, öppnar presenter mm.

    Sedan bjuder ni in vännerna separat från en senare tid. Ska ni ha olika lokaler så är det väldigt enkelt så att ni ser till att bli upphämtade när middagstiden är slut.

Svar på tråden Dela upp middag och fest?