• Jtp
    Sat 9 Jan 2021 15:44
    19796 visningar
    5 svar
    5
    19796

    Corona-bröllop 2021

    Hej.

    Nu när nya pandemilagen startar den 10 januari, och ni planerat bröllop i sommar 2021.

    Hur kommer ni göra?

    Vi har bokat lokal för ca 40-45 gäster, med mat, dryck, servering mm. Vi har dock ej skickat ut inbjudningskort ännu. Detta är ju jättesvårt. Man vill ju ha sin familj med (eller vi vill det i alla fall, det kan ju vara olika). Och gärna de närmaste vännerna med.

    Hur går era tankar?

    Orolig blivande brud.

  • Svar på tråden Corona-bröllop 2021
  • Sat 9 Jan 2021 17:07
    #1

    Vi har också bokat in sensommar -21 och tänker köra. 
    Då är Sverige vaccinerat och vi kommer också ha samma låga smitta som i somras. Bra att ligga under 50 personer!

  • Jtp
    Tue 12 Jan 2021 20:15
    #2

    Fast jag är lite orolig, om lagen ff är kvar då så blir man ju skyldig till lagbrott. Och de som står för lokalen måste ju säga nej typ...????????

  • Wed 13 Jan 2021 08:57
    #3

    Hej!

    Har också bokat till sommaren. Vi har bestämt oss för att köra på som om det kommer bli av, och sedan tar vi ställning senare i vår beroende på hur läget ser ut då. Tänker att vi bestämma i april om festen ska ställas in, bara hållas för några få eller om den kan bli av i full skala. 

    Ja lagen som ger regeringen möjlighet att begränsa antalet deltagare gäller till och med september, så risken finns ju såklart att det blir restriktioner med kort varsel. Vi hoppas att det blir av för oss alla, i någon form i alla fall :) 

  • Jtp
    Wed 13 Jan 2021 10:24
    #4

    Där vi hyrt säger dom att vi ska ha is i magen. Vi har hyrt Statt festvåning. Som läget är nu så får de ta emot stora sällskap, max 4 vid varje bord, inget mingel och ingen alkohol efter 20.00 (det kan ju ändras tillbaka till kl 22.00 nu I januari, men förmodligen inte).

    Så just nu känns det ju inte så kul.

  • Fri 22 Jan 2021 09:17
    #5

    Hej, 


    Jag och min man har också planerat inför bröllop under sensommaren 2021 (7 Augusti) och har varit väldigt oroliga för hur allting ska bli, om vi kommer behöva skjuta på bröllopet till 2022 eller inte. Jag hoppas dock att vaccinationen kommer göra alla oss brudpar gott! Förhoppningvis öppnar de upp så gott som det mesta igen fram till sommaren. 


    Jag kan tipsa er om Fannys Staafs bröllopskanal, där hon lade upp ett avsnitt tillägnat att bara prata om Corona. Jag tyckte det lugnade nerverna lite och man fick många bra tips på hur man ska tänka/planera utifrån förutsättningarna. 


     Det är på Boon.tv och kostar bara 99 kr. Jag kan varmt rekommendera det :)


    boon.tv/fanny-staaf/44ae9aaf-b6c3-4ff8-aa66-6ef5a8028949 


Svar på tråden Corona-bröllop 2021