• Mon 11 Nov 2019 13:22
    7903 visningar
    5 svar
    5
    7903

    Billigare brudklänningar

    Hej alla!

    Jag är en brud på en budget, och letar nu efter en klänning till bröllopet. Jag undrar om ni har några tips på vart jag kan hitta en billig brudklänning?

    Jag har hört om Nixa, vart kan man köpa dessa klänningar i Stockholmsområdet? Skulle det ge ett billigare pris på klänningar om man åker till mindre, närliggande städer (Norrtälje, Enköping, Västerås)?

    Att köpa en Kina-klänning är inte ett alternativ dock.

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Billigare brudklänningar
  • Mon 11 Nov 2019 16:41
    #1

    Vad ligger din budget på? Jag har en väldigt fin klänning som inte kommer att användas. Storleken är S. Har annonserat ut den för 6500, men kan gå ner lite i pris.

    Vänligen, Linda

  • Mon 11 Nov 2019 19:33
    #2

    Absolut max 5000 om allt är rätt. Dock är jag ingen S. ;) Det för det tyvärr svårare att köpa begagnat.

  • Wed 13 Nov 2019 21:03
    #3

    Det bästa sättet att komma undan billigt är att inte leta specifikt efter bröllopsklänningar, utan festklänningar. Eller second hand.

    Jag bor inte i Stockholm, så jag kan inte rekommendera några lokala butiker, men om du är öppen för online shopping, så är Etsy ett bra ställe att leta. Man kan filtrera resultat för att bara visa tillverkare i Europa om man vill undvika lång frakt, och man kan hitta fina handgjorda eller begagnade klänningar. Jag har själv hittat min bröllopskjol på Etsy, den är handgjord efter mina mått, kostade under 1000 kr (den är inte golvlång eller väldigt stor) och är från Europa i bra material. Sedan råkade jag ha en matchande överdel hemma, men det går såklart att hitta båda överdelar och hela klänningar. 

  • Wed 13 Nov 2019 21:14
    #4

    Zalando har ett stort urval av brudklänningar som ligger mellan 2000-5000kr.

  • Thu 26 Dec 2019 19:45
    #5

    Hej

    Jag har några klänningar från Nixa i större storlekar. Klänningarna är nya men några är provade. Priserna är mellan 2000kr - 5000kr. Du får gärna komma och prova dom. Finns i Järfälla.

Svar på tråden Billigare brudklänningar