• Tue 13 Aug 2019 11:50
    18927 visningar
    2 svar
    2
    18927

    Nyförlovad och förvirrad :) Hur skulle vi kunna göra?

    Äntligen poppade han frågan! :) Men både han och jag är lika förvirrade i hur vi vill ha vår vigsel! SÅ tacksam för lite tips från er experter här! :)

    Vi vet att vi vill gifta oss borgeligt i Stockholm, gärna i oktober. Ingen stor fest. Dock vill jag gärna ha den vita klänningen jag drömt om sen barndomen :) 

    Stadshuset verkar fullbokat. Andra tips på fina ställen i Stockholm för vigsel och/eller middag? Sedan middag för bara några få vänner (max vi + 8 gäster). Pga skilda föräldrar som inte riktigt är bekväma med varandra vill vi inte ha en middag med släkt...lite trist men vi vill ju känna oss bara glada på vår dag...

    Hur har ni andra tänkt och gjort? Tips? :) Stort tack! 

  • Svar på tråden Nyförlovad och förvirrad :) Hur skulle vi kunna göra?
  • Anonym (Buub)
    Wed 4 Sep 2019 22:30
    #1

    Hej

    Det kunde varit jag själv som skrivit inlägget! Vi kanske blir det dubbla antalet men det blir samma upplägg: borgerlig vigsel och middag i oktober.

    Det börjar ju dra ihop sig lite på ställen men tackolov är det ju lågsäsong, det tuffaste är väl att hitta vigselförrättare kanske. Eller barnvakt till barnen (vi bjuder föräldrarna).

    Vart bor du i landet och var är ni ute efter för typ av ställe?

  • Anonym (Buub)
    Wed 4 Sep 2019 22:33
    #2

    Just det, jag glömde Stockholm. Men typ av ställe?

    Vi kollade på fåfängan, otroligt vackert men frågan är om det är för blåsigt på hösten? Djurgårdsbrunns lusthus superfint för middag men lite tajt om plats för vigsel vid dåligt väder.

    Vad har ni för budget?

    Jag funderar så på outfit. Pendlar mellan långklänning till byxor spets topp och nån slags slöja..

Svar på tråden Nyförlovad och förvirrad :) Hur skulle vi kunna göra?