• Anonym (Anony­m)
    Sun 21 Jul 2019 13:49
    20535 visningar
    1 svar
    1
    20535

    Vad ska jag ta mig till??

    Jag har ett så svårt problem att jag nog inte kommer att få några svar. Men jag måste åtminstone få ur mig frågeställningen.

    Jag och min sambo har bestämt oss för att ha ett barnfritt bröllop och det är inte så svårt att formulera tycker jag. Däremot är dilemmat det att både han och jag har kusiner som är mycket yngre än oss och de är barn i mina ögon.

    Hans yngsta är bara åtta år gammal och min yngsta är 14 år. Hans kusin är dessutom sjövild, kan inte sitta still och skriker mest hela tiden. Det går heller inte att lita på att hans mamma håller koll på honom och jag är nu rädd för att det ska störa och förstöra under kvällen. Samtidigt som min kusin är hur lugn som helst och det känns helt oproblematiskt att bjuda honom.

    Hur ska jag göra, egentligen? Vi kan ju liksom inte utesluta EN eller två kusiner när man bjuder alla andra!

  • Svar på tråden Vad ska jag ta mig till??
  • Mon 22 Jul 2019 17:13
    #1

    Varför kan ni inte det? Är de barn ( = under 18 år) och ni vill ha en vuxenfest så är det ju bara att utesluta alla barn, oavsett om de är kusiner eller inte. 
    I mina ögon, alltså. 


    Ungar/ungdomar brukar ha aptrist på bröllop, man ska vara finklädd och äta konstig mat och lyssna på massa obegripliga tal och sitta fint i evigheter och massa annat tråkigt. 


    De kan ju delta i vigseln om ni känner för det (kanske att de kan få någon slags uppgift? Dela ut program?), men inte på festen efteråt. 

Svar på tråden Vad ska jag ta mig till??