• Wed 17 Jul 2019 11:22
    9529 visningar
    3 svar
    3
    9529

    Kan man va i skogen och tvinga folk gå?

    Håller på att planerar för bröllop sommaren 2020, jag är en friluftsmänniska så att ha vigsel utomhus är en självklarhet för mig då även våra hundar ska vara med.

    Nu till vårt dilemma, vi har hittat ett vattenfall någon mil ifrån där vi bor och vill att vigseln skall ske där. Det är 5 mil att åka och sedan 1 km att gå. Är de rimligt av oss att låta våra gäster ta sig dit själv eller måste jag lösa transport på något sätt åt dom?

    Skall tilläggas att ingen gammal farmor eller dylikt skall närvara utan unga och friska människor.

    Jag rent spontant känner att de är våran dag och passar det inte kan folk stanna hemma, men jag är ganska vrång person så vill ha erna åsikt!

  • Svar på tråden Kan man va i skogen och tvinga folk gå?
  • Wed 17 Jul 2019 19:13
    #1

    De 5 mil som ska åkas, kommer ni att erbjuda buss eller liknande, eller är det upp gästerna att själva äga bilar och vara nyktra så de kan köra? Eller går det kollektivtrafik som funkar? 


    1 km att gå är inga problem, men det kan vara schysst att skriva det i inbjudan "vi kommer sedan att promenera genom skogen ca 1 km till en vacker glänta där vigselakten hålls", så folk kan ta med lämpliga skor och spara de högsta klackarna till när de kommer fram till festlokalen senare. 
    Det är eran dag, då är det ju bara trevligt om det speglar er. :) 

  • Thu 18 Jul 2019 13:26
    #2

    Det kommer inte finnas buss utan de får man ta sig för egen hand. Alla har egna bilar och körkort som kommer och vi bor långt upp i Dalarna folk kommer behöva åka bil för att ta sig till bröllopet ändå.

    Snart det ska vi såklart skriva in! :)

  • Anonym (Anony­m)
    Thu 8 Aug 2019 18:17
    #3

    Jag hade tänkt som jag gör med allt annat gällande bröllopet, att passar det inte den eller den så får de väl stanna hemma. Men jag är väldigt bestämd av mig! Jag hade dock inte tvingat någon, hade jag känt att jag var tvungen att tvinga någon så hade jag bara kunnat tänka på att "egentligen ville inte den personen göra si och så".

Svar på tråden Kan man va i skogen och tvinga folk gå?