• Mon 22 Apr 2019 20:35
    30349 visningar
    3 svar
    3
    30349

    Budgetbröllop

    Jag söker era bästa budgetbröllops-tips! Helt enkelt.

  • Svar på tråden Budgetbröllop
  • Sun 28 Jul 2019 16:14
    #1

    Det första, klassiska är såklart att dra ned på gästlistan så mycket som möjligt.
    Att laga maten själv och att satsa på buffé eller en, inte så vanlig men smart, förmiddagsbröllopsfest eftersom att det då går åt både mindre mat och mindre alkohol(som är en stor budget-bov).
    Sedan tycker jag att ett bra tips är att googla på det du letar efter, exempelvis servetter, och sedan verkligen noggrant granska alla alternativ du kan hitta.
    Är det något särskilt område du funderar över? Jag har nog en del bra tips om det mesta, faktiskt.

  • Sun 28 Jul 2019 23:54
    #2

    Vi hade festen hemma ett par dagar efter vigseln, med fika och lite ost&kex-plockmat (alltså inte lagad mat). Tårtan bakade jag själv. Det fanns lite alkohol, men det var sådan vi redan hade hemma. Vi bjöd bara närmaste släkten, blev drygt 20 pers.
    Jag satte upp håret själv och hade en klänning som jag hade fått av min mamma. Jag lackade naglarna själv. Hade skor sen innan.
    Maken köpte ny skjorta och slips, svart kostym och matchande skor hade han sen tidigare. Jag klippte honom hemma.
    Vi åkte vanlig buss till kyrkan, då åkte man gratis hem inom 3 h och vigselakten var ju inte så lång. Egen musik på cd. Blommor plockade jag på väg till bussen och knöt ett fint band om.
    Ringarna köpte vi året innan då maken fick någon slags rabatt på Guldfynd när han fyllde år (nuförtiden verkar inte födelsedagsrabatten gälla på t.ex. vigselringar, men den gjorde det då).


    Det var en fin vigsel som passade oss. Glad 

  • Thu 8 Aug 2019 20:01
    #3

    Köp saker i andra hand till festen, köp och sälj sidor ex. Laga mat själv, gör tårta själv eller be familj om hjälp. Jag och min sambo gifter oss i september och jag har under detta år köpt in saker eftersom jag hittat det jag sökt då vi har en liten budget.

Svar på tråden Budgetbröllop