• Äldre 17 Sep 15:19
    10688 visningar
    11 svar
    11
    10688

    Fotografer??

    Hejsan!

    Jag och min fästman ska gifta oss om ca 1 år och vi håller på att forma vår dag. Vi vill såklart

    ta bröllopsbilder men känner att vi bara vill ha några bilder efter själva vigseln och inte hela kvällen. Alltså bara fotografering i typ 1timme max. När vi har googlat hittar vi bara fotografering i minst 3 timmar och det verkar gå på runt 7000 kr. Tänker vi helt fel eller vi ni något sätt man kan lösa det på? Tips på fotografer i Stockholm som gör såhär?

  • Svar på tråden Fotografer??
  • Anonym (:))
    Äldre 17 Sep 18:12
    #1

    Det är nog få fotografer som kommer gå med på att boka bort en hel dag för en timmes arbete. Dvs, de kommer förmodligen inte kunna ta annat uppdrag den dagen, om inte någon annan mot förmodan också vill ha någon timme någonstans, Men då ska fotografen hinna resa emellan de brudparen o hela den biten, vem betalar den tiden? ingår det i timmen tex? Du förstår nog.. och som vi alla vet så har de flesta fotografer redan svårt att få ihop scheman och bokningar att klaffa. Det är som sagt en dålig deal bara.


    Ni får kanske lösa det med att ta in en amatör, men se till att även då betala ordentligt. Timmen hos er är ingenting mot vad det tar för tid i efterarbetet.


    Hoppas ni hittar något, och lycka till! :)

  • Okänd
    Äldre 18 Sep 17:38
    #2
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 2 Oct 22:04
    #3
    Meddelande borttaget
  • Äldre 4 Nov 15:12
    #4

    Hej!


    En porträtt fotografering på brudpar går aldrig på en timme , från tiden som de kommer till tiden som de sätter sig i bilen och kör tar minst mellan 2-2,5 timmar.


    Jag har porträttfotografering på brudpar för 2,5 -3 timmar.


    Mitt förslag är att ni ska tänka och satsa lite mer än ni har tänkt er på bilderna så att ni får bra och levande bilder , för att de är det som ni behåller och det är det som ger er leende långt efter bröllopsdagen. 


    Nu vet jag inte vilken del av landet ni bor i, Jag bor i sthlm och jobbar i närligande kommuner, så jag pratar inte för att få er att välja mig. Utan att tänka om och satsa på bilder som berättar er stora dag!


  • Okänd
    Äldre 6 Nov 12:42
    #5
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 14 Nov 12:53
    #6
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 26 Nov 13:17
    #7
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 1 Dec 22:15
    #8
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 1 Dec 22:17
    #9
    Meddelande borttaget
  • PLB
    Äldre 18 Mar 11:10
    #10

    Vi kan varmt rekommendera våran fantastiska fotograf Anette Bruzan.

    Proffsig, trevlig och våra bilder är så fantastiskt fina.

    www.anettebruzan.com

  • PLB
    Äldre 18 Mar 11:11
    #11
Svar på tråden Fotografer??