• D2018S­EO
    Äldre 17 Apr 11:40
    41491 visningar
    3 svar
    3
    41491

    Finansiera bröllop

    Hej! 

    Går i tankar att gifta mig till vintern och jag räknar med att det kommer kosta ca 200 000 kr. Vi blir nog 100 personer (50 familj och 50 vänner har vi tänkt), ska gifta oss i Stockholm och kuvertpriset är ju bara den på ca 700 kr. Till det tillkommer en rad andra kostnader så klart. Och då kommer frågan om finansiering. Vi kommer nog ha sparat ihop 50 000 kr som vi kan lägga på bröllopet, och jag vet inte om banken är så sugen på att låna ut resten. Vad tycker ni man ska göra? Vad har ni andra gjort? 


    finansiera bröllop, låna pengar till bröllop, spara till bröllop
  • Svar på tråden Finansiera bröllop
  • Äldre 21 Apr 15:09
    #1

    Kanske vänta 1 år till samtidigt som ni försöker kapa lite mer på utgifterna?

    Är bröllopsresa inräknad i den summan? Annars kan ni ju önska bidrag till bröllopsresan i bröllopspresent.

  • Äldre 21 Apr 16:51
    #2

    Vi lånade ca 60% och tog ca 40% av sparade pengar/pengar vi fick ihop under året.

    Med en rätt stor amotering så kommer lånet vara slutbetalt inom 2 år ef bröllopet

    Vi gifte oss ca 1 år efter vi börjat prata om bröllop så köpte en del saker under det året, så vi spridde ut en del kostnader.

  • Äldre 4 Sep 11:25
    #3

    Försök spara ihop så mycket som möjligt innan bröllopet, men förstår att det inte alltid är så enkelt. Om du måste låna pengar, undvika dyrare privatlån utan uc och ansök istället om lån via en låneförmedlare, exempelvis Lendo eller Sambla. Genom att ansöka om lån hos en låneförmedlare kommer upp till 25 långivare pröva din ansökan och du kan därmed försäkra dig om att du får den bästa möjliga räntan.

Svar på tråden Finansiera bröllop