• Äldre 11 Mar 16:34
    7675 visningar
    2 svar
    2
    7675

    Billigt trädgårds bröllop?

    Vi har länge velat gifta oss, men nu har vi precis köpt hus som behöver rustas upp endel och fått barn för 10 månader sen. Så pengarna finns inte för nått superflott.

    Men en tanke slog mig, att sätta upp partytält i trädgården och ha grillmiddag här hemma i sommar.

    Någon som haft det? Hur hade ni gjort med mat? Blommor från trädgården? Hur kan man få en fin och lite romantisk känsla? Alla tips och råd är välkomna!

    Funderar på papperstallrikar med, verkligen budget ???? vill komma undan så billigt som möjligt. Vi vill mest ha ett fint minne och en trevlig dag och kväll med släkt och vänner. Som en grillfest hemma tänker jag, men med giftermål i kyrkan.

  • Svar på tråden Billigt trädgårds bröllop?
  • Äldre 11 Mar 19:58
    #1

    Vi tänkte ha ett trädgårdsbröllop Var på en sådan bröllopsfest för två somrar sen, som var så himla chill och avslappnat. Vi har inte en supertight budget men vill heller inte lägga över 100 000 kr. Vi tänker att man kan ordna fint med lampor, odla blommor, osv. Vi tänkte catering. Antingen att kockar kommer och grillar eller fixa buffén.

  • Äldre 11 Apr 09:14
    #2

    Vi ska ha trädgårdsbröllop i sommar! Vi blir ca 40 st, och kommer hyra bord och stolar samt har beställt mat i form av buffé. Vi ska vara hemma hos svärföräldrarna och de har redan partytält samt porslin. Vi har satt en budget på 50.000 kr, men hoppas på att komma undan mycket billigare. Förvånad


    Jag har märkt att folk i vår närhet gärna vill ställa upp och hjälpa till och flera erbjuder sig att hjälpa till med saker. Kanske går det att låna till sig porslin via grannar eller någon förening? Samma sak med möbler: grannar, facebook, efterlysningar i tidningar! Mat kan man ju komma undan billigt med genom att köra enkelt med kött + potatis + sallad i någon form. Dryck: Bjud till maten men sedan får gästerna ha med själva/betala, eller gör ett alkoholfritt event av det hela. Och det måste ju inte vara en kvällsfest utan en lunch-tillställning som tar slut vid 16. 


     


    Lycka till, och hoppas ni får till ett bröllopsfirande! :)

Svar på tråden Billigt trädgårds bröllop?