• Äldre 29 Dec 10:26
    5941 visningar
    2 svar
    2
    5941

    Ring till frieri

    Hej,

    Planerar att fria till min sambo men har lite funderingar runt ringar!
    Är lite förvirrad & behöver hjälp :)

    Min tanke från början har varit att jag skulle köpa en enklare slät ring till att jag ska fria & att vi sedan tillsammans tittar på & bestämmer förlovningsringar. 

    När jag har letat runt efter något som jag tror skulle passa så har jag hittat en ring som inte riktigt var enligt min första plan :)
    En halvaliansring i vitguld med lite diamanter. Förutom att den inte är en slät enkel som jag först tänkt är det via ett auktionshus så den är inte nytillverkad. Är en ring som jag gillar & jag tror att hon skulle gilla

    Min tanke är fortfarande att vi ska välja ringar tillsammans så att hon får en som hon verkligen vill ha.

    Mina funderingar:
    * Blir det konstigt att köpa en lite finare ring när jag samtidigt säger att vi ska välja tillsammans sedan? 
    * Hur tänker ni runt att den köps via auktionshus & inte är nytillverkad? Blir det dumt? Tror inte hon skulle ha något emot detta för andra smycken men förlovningsring kanske känns annorlunda? (även om planen som sagt är att vi tillsammans väljer den "riktiga" )

    Borde jag återgå till min ursprungliga plan?

  • Svar på tråden Ring till frieri
  • Äldre 29 Dec 11:41
    #1

    Min tanke när jag hittade denna ring var att det kanske kunde vara roligt om ringen jag valde till frieriet inte bara var en symbolisk enkel utan något som jag ändå valt ut för tillfället.  Även om den inte kommer bäras som förlovningsring.

    Men funderar ändå på om det kommer kännas konstigt/onödigt när jag samtidigt vill att vi bestämmer tillsammans. Samt som sagt att den inte är ny utan från auktionshus..

    Tror ni det blir underligt/konstigt eller ses som fint?

    Alla svar/tankar uppskattas! :)

  • Äldre 17 Apr 13:01
    #2
    Allan skrev 2017-12-29 11:41:19 följande:

    Min tanke när jag hittade denna ring var att det kanske kunde vara roligt om ringen jag valde till frieriet inte bara var en symbolisk enkel utan något som jag ändå valt ut för tillfället.  Även om den inte kommer bäras som förlovningsring.

    Men funderar ändå på om det kommer kännas konstigt/onödigt när jag samtidigt vill att vi bestämmer tillsammans. Samt som sagt att den inte är ny utan från auktionshus..

    Tror ni det blir underligt/konstigt eller ses som fint?

    Alla svar/tankar uppskattas! :)


    Hej Allan,

    Har det löst sig gällande ovan? om inte skicka mig ett hjälp kan jag hjälpa dig.

    Vänligen,
    Jen
    carbondiamondadvisory@gmail.com

    https://www.instagram.com/carbon_diamond_advisory/
    www.carbondiamondadvisory.com
Svar på tråden Ring till frieri