• Äldre 22 Dec 10:18
    40442 visningar
    24 svar
    24
    40442

    Bröllop Italien 2018

    Hej!
    Jag och min blivande man gifter oss i Toscana, Italien i september 2018. Letade lite här på forumet efter andra par som också planerar bröllop i Italien nästa år, men hittade ingen :(
    Det vore kul att dela tankar och idéer, jämföra priser och upplägg och få kontakt med någon mer med samma plan som vi :)

  • Svar på tråden Bröllop Italien 2018
  • Äldre 28 Dec 19:48
    #1

    Hej Elin,
    jag och min sambo har oxå planerat bröllop i september.
    Tanken var först att ha bröllopet här i Sverige men ju mer tiden går så känner vi mer för ett intimt bröllop samt ett "minne för livet upplevelse" i Italien. jag är kanske inte till någon hjälp för dig utan är mer intresserad hur det går med er planering och vilka kontakter ni dragit i?
    du får gärna kontakta mig på mejlen Linnea.a.c@gmail.com så kanske vi kan hjälpas åt med tips o ideer :) 

  • Äldre 3 Jan 14:34
    #2
    +1

    Hej! Jag och min Pontus håller också på att planera bröllop i Italien sensommaren/hösten 2018. Inget datum spikat än! Jag är gärna med i en diskussionsgrupp om ni startar någon. ???? Min mailadress är jarshammarskola@gmail.com

  • Äldre 12 Jan 21:54
    #3

    Hej! Jag ska gifta mig på Amalfikusten i juni! Vore spännande att höra om andras upplägg och tankar. Vi har tänkt oss något ganska enkelt men jag känner ändå att jag vill få allt så bröllopslikt det bara går med våra förutsättningar. Vigsel sker på en restaurangterass sen eftermiddag med middag på samma plats efteråt. Vi är ca 20 vuxna och 8 barn (inkl våra två egna). Vi har hittills bokat flyg och boende och jag har beställt klänning. Vi har frågat en gäst om att vara toastmaster och vi ska med vår koordinators hjälp börja knyta ihop säcken nu i början av året. Typ mat, blommor, make up osv. Hur har ni andra tänkt/bestämt kring ceremoni osv? :)

  • Äldre 14 Jan 17:03
    #4
    +1

    Hej!

    Jag och min fästman planerar att gifta oss i september 2019, någonstans i Italien.
    Vi kikar på Toscana och Verona främst. 
    Är gärna med om ni startat någon diskussionstråd! Jag är en planerare ut i fingertopparna och älskar detta men känner att jag behöver hjälp och inspiration.
    Har hittat några andra trådar här men det är några år gamla så jättekul att hitta denna tråd. Nu ska ni gifta er i år såg jag men hoppar gärna på "tåget" fastän jag är ett år bort.
    Vi ska endast ha en symbolisk vigsel och fest i Italien, borglig vigsel tar vi hemma. Bjuder in ca 70 gäster så tror att ca 50 dyker upp. Vi kikar på vingårdar, hotell, slott, villor men det är svårt härifrån Sverige. Vi kontaktade en bröllopskoordinator men det var lite dyrt så vi försöker kolla själva.
    Så alla tips mottages och som sagt, har ni startat en tråd så är jag gärna med:
    Parisa.larsson@gmail.com

  • Äldre 2 Feb 12:37
    #5
    +1

    Hej! Jag och min sambo ska gifta oss i Toscana i september! Eller egentligen ska vi gifta oss i Sverige och en vecka efter ha bröllopsfest på en vingård. Vi tror vi kommer att bli ca 60 personer i Italien. Allt är ju lite komplicerat att planera men vi har en bröllopskordinator! Vilket är ganska dyrt, men gör det hela lite enklare.

    Vi väldigt gärna ha kontakt med fler som planerar bröllop i Italien.

  • Äldre 3 Feb 19:38
    #6
    +1

    Hej,

    Jag organiserar bröllop i Italien och har haft otaliga i Toscana. Ni är så välkomna att höra av er till mig om det är någonting nu undrar över.

    Varma hälsningar
    Annika
    swedit.eu

  • Äldre 19 Feb 12:54
    #7
    +1

    Hej AnnikaW.

    Jag är intresserad av att ha kontakt med dig för att arrangera bröllop i Italien i September 2019.
    Tanken är att vi blir ca 80-60 gäster. Vi vill gärna ha bröllopet i en by med flera hotell eller BnB så att skillda föräldrar slipper att bo under samma tak. Själva festen ser jag gärna på en restaurent eller att man hyr en villa för själva festen.
    /Cecilia M

  • Äldre 24 Feb 12:32
    #8

    Tipsar om foto kolla in www.fotografmalinnorlen.com :)

  • Äldre 2 Mar 09:03
    #9

    Hej allihopa!
    Vad roligt att vi är så många som gifter oss i Italien :)
    Det var länge sedan nu som jag loggade in på den här sidan, vissa av er har jag redan fått kontakt med på Messenger.

    Jag har börjat leta efter en saxofonist att hyra in några timmar till minglet. Har någon av er koll på någon italiensk och har kontaktuppgifter att dela med er av? Jag tar gärna emot tacksamt!

  • Äldre 2 Mar 09:04
    #10
    AnnikaW skrev 2018-02-03 19:38:07 följande:

    Hej,

    Jag organiserar bröllop i Italien och har haft otaliga i Toscana. Ni är så välkomna att höra av er till mig om det är någonting nu undrar över.

    Varma hälsningar
    Annika
    swedit.eu


    Hej Annika,
    vilket häftigt jobb du måste ha, låter som drömmen! :)
    Har du koll på musiker, helst saxofonist men också liveband eller DJ som är tillgängliga runt Toscana?
    Vet du också om man är tvungen att betala någon form av STIM om man väljer att ha livemusik?

    Hälsningar från Elin
Svar på tråden Bröllop Italien 2018