• Äldre 8 Dec 14:16
    8925 visningar
    4 svar
    4
    8925

    BH till brudklänning med bara axlar och rygg?

    Hej, jag har köpt en klänning som varken har insydda inlägg eller ett fast tyg där fram, och nu behöver jag en BH som är utan rygg och axelband.

    En till fundering är om skräddare kan sy in inlägg, istället för att behöva ha en BH? Jag gifter mig i mitten av februari, och jag vet inte vad jag borde göra!

    Klänningen är för stor på vissa ställen , så jag behöver ändå lämna in den till en skräddare. Frågan är om jag ska köpa en BH innan så att den blir insydd med rätt mått?

  • Svar på tråden BH till brudklänning med bara axlar och rygg?
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 9 Dec 12:51
    #1

    Vilken vacker klänning! Är själv på "panik-jakt" just nu - var har du fått tag på den??


    Jag provade en med liknande förutsättningar och då sa personalen att jag kunde ha kupor som man köper och som liksom bara sitter fast i mitten tror jag. Kan ju vara bra att fråga i en underklädesbutik och ha med i oöppnat paket till skräddaren om det inte går att sy till som du beskriver, annars är säkert det allra bäst så att det blir exakt till dig.

    Lycka till!

  • Äldre 13 Dec 20:35
    #2
    Anonym (Lisa) skrev 2017-12-09 12:51:45 följande:

    Vilken vacker klänning! Är själv på "panik-jakt" just nu - var har du fått tag på den??

    Jag provade en med liknande förutsättningar och då sa personalen att jag kunde ha kupor som man köper och som liksom bara sitter fast i mitten tror jag. Kan ju vara bra att fråga i en underklädesbutik och ha med i oöppnat paket till skräddaren om det inte går att sy till som du beskriver, annars är säkert det allra bäst så att det blir exakt till dig.

    Lycka till!


    Tack för svaret! Klänningen är från Sofia Moore, den sista i lagret tyvärr..

    Har ringt och pratat med en skräddare, det verkade gå fint, bara jag tog med mig kupor att sy in! Annars blir det nog en silikon-BH ????
  • Anonym (vinte­r2017)
    Äldre 17 Dec 00:01
    #3

    Hej! Jag får min klänning uppsydd och kan verkligen rekommendera att ha med bh/kupor eller silikon-bh till skräddaren. Jag har haft den bh jag ska ha på bröllopet med från början (men har rygg så kunde köra wonderbra) men på en av provgångerna körde jag vanlig bh pga glömt den andra hemma och klänningen satt helt (!) annorlunda! Så om ni inte ska sy fast kupor tänker jag att det är viktigt att du provat ut vilken bh du ska ha i förväg :) bara ett litet tips!

  • Äldre 4 Feb 01:25
    #4

    Hej!

    Jag har letat som en galning efter den klänningen, den är så fin!

    Jag undrar om du kommer vilja sälja din klänning efter att du gift dig?

    Tacksam för svar!

    Mvh kajsa

Svar på tråden BH till brudklänning med bara axlar och rygg?