• Äldre 6 Dec 14:02
    8678 visningar
    3 svar
    3
    8678

    Dumt att ta ett lån för ett bröllop?

    Hej! Jag och min tjej planerar ett bröllop i Italien. Vi har sparat ihop en slant till det men det räcker inte riktigt helt och nu funderar vi på ta ett lån för att få ihop den sista biten. Då är min fråga är det dumt att ta ett lån för det? Jag själv är skeptisk till det men vi vill så gärna göra det just i Italien då min tjej har släktingar där. Enligt denna sajt  som jämför olika långivare så kan man låna hos Advisa 100 000 kr med en period på 1 år som har en totalkostnad på endast 1605 kr. Är detta verkligen säkert?
    Tack sam för svar 

  • Svar på tråden Dumt att ta ett lån för ett bröllop?
  • Äldre 6 Dec 21:10
    #1
    AlexSundell89 skrev 2017-12-06 14:02:12 följande:

    Hej! Jag och min tjej planerar ett bröllop i Italien. Vi har sparat ihop en slant till det men det räcker inte riktigt helt och nu funderar vi på ta ett lån för att få ihop den sista biten. Då är min fråga är det dumt att ta ett lån för det? Jag själv är skeptisk till det men vi vill så gärna göra det just i Italien då min tjej har släktingar där. Enligt denna sajt  som jämför olika långivare så kan man låna hos Advisa 100 000 kr med en period på 1 år som har en totalkostnad på endast 1605 kr. Är detta verkligen säkert?
    Tack sam för svar 


    Knappast. Hemsidan säger ju att det är räntor från 3,9% vilket innebär minst 3900 kr i ränta + avgifter. Antagligen får man högre ränta i praktiken.
  • Äldre 7 Dec 11:02
    #2

    Vart hittade du den räntan? För enligt Econello så säger dom att det är från 2,95% och att totalkostnaden blir 1605kr? Men jag får helt enkelt höra med Advisa och kolla vad räntan blir med en återbetalningstid på 1 år. 

  • Okänd
    Äldre 11 Jan 19:30
    #3
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Dumt att ta ett lån för ett bröllop?