• Äldre 23 Sep 18:00
    9647 visningar
    2 svar
    2
    9647

    Förlovning hur? Tips?

    Hejhej!

    Det är nu så att jag har gått ett tag och velat förlova mig med min livs kärlek, vi har inte pratat om att förlova oss med varandra men vi har pratat om en framtid med varandra.

    Jag har beställt hem en riktigt fin ring i vitt guld med lite swarowski stenar på, inget jätte fancy för tänkte ha det som en provisorisk ring så länge om hon nu skulle vilja ha någon annan ist.

    Men jag undrar lite nu om någon har lite romantiska tips på förlovning, hur man gör osv? Jag har aldrig vart i dom tankarna förut och aldrig vart förlovad så hur gjorde ni när ni förlovade er?

    Gick han/hon ner på knä, kanske någon mysig restaurang?

    Va ringen en överraskning?

    Ska man köpa båda ringarna samtidigt så man kan sätta på dom samtidigt?

    Jag har inte köpt någon till mig själv än pga att jag inte visste förän här om dagen när vi skulle sova och tjejen säger halvt sovande "jag är nyfiken på hur, när och vart du kommer fria/fråga om jag vill förlova mig med dig".

    Tror inte det var för mig att höra egentligen men skönt med svaret innan hon ens vet vad jag planerar????.

    Men kan de vara bra om jag går å köper min ring med då innan jag typ friar?

    Uppskattar allt tips och råd jag kan få nu!

    Mvh!

  • Svar på tråden Förlovning hur? Tips?
  • Äldre 6 Oct 07:19
    #1

    Beror lite på hur stort du vill göra det. En del friar ju på hockeymatcher i periodpauserna och andra när man bara är tillsammans med sin partner. Vad gillar din flickvän att göra? Ni kanske kan göra det tillsammans och när ni är på den aktiviteten kan du fråga henne?


    Kan du köpa din ring så kan du ju göra det så ni tillsammans får trä på ringarna, men det är nog upp till dig hur du vill göra. Lycka till! 

  • Äldre 6 Oct 10:42
    #2

    Ja det finns ju många olika sätt att göra det på.

    * Har ni någon speciell plats som är "er"? så e det ju mysigt att göra det där. Förbered med kanske bubbel, ljus och ner på knä

    * kanske hemma i vardagasrummet - när hon kommer hem så är det ett stort hjärta av värmeljus tänt och i mitten står du med ringen :) bubbel på kylning och varför inte hennes favoritblommor eller det klassiska romantiska, röda rosor

    * bjud ut henne på restaurang, prata med restaurangen innan att du ska fria o kolla om de kan komma in med blommor o bubbel - kanske när ni har ätit förrätt eller under varmrätten och då ställer du dig på knä

    Ja som sagt man göra vad som helst, någonstans tycker jag att det är gulligt att fundera om hon gillar nå speciellt eller nåt som är NI!

    Ett tips: röda, blåa och vita blommor tillsammans betyder: vill du gifta dig med mig på blomspråket:)

    Lycka till och kom ihåg att det är tanken och att du lägger ner tid på detta som är det finaste förutom att ni planerar en framtid tillsammans

    Lycka till :)
    finna här om du behöver surra om något mer:)

Svar på tråden Förlovning hur? Tips?