• Äldre 14 Aug 02:19
    12983 visningar
    1 svar
    1
    12983

    Kan man klaga/reklamera?

    Hej, jag skulle vilja ha lite råd från folk som jobbar med blommor alternativt folk som hae haft problem med varor som de beställt från florist. Kan man reklamera eller i alla fall framföra klagomål till floristen? Jag vet att det är svårt att få exakt vad man vill ha,men vad jag fick var skrattretande.

    Jag gifte mig igår och allt gick jättebra förutom att kransen jag beställde till håret blev helt fel. Jag var inne i en interflorabutik för ungefär en månad sedan och beställde en krans. Då hade jag med mig den här bilden.



    Tjejen som tog emot beställningen tittade noga på bilden och försäkrade att det är inga problem. Hon berättade vilka blommor hon skulle använda och jag berättade att jag vill att den ska se diskret och enkel ut. Jag berättade såklart även att kransen var till mitt bröllop och jag beställde samtidigt en liten bröstbukett till min man och en liten hårdekoration till min tärna. När jag fick hämta ut produkterna på morgonen igår så var bröstbuketten och tärnans hårdekoration superbra, men min krans var katastrof.



    Jag hade visat en bild och understrukit att jag ville ha något enkelt och så får jag en monsterkrans som snarare passar bättre på dörren i juletid än på någons huvud. Som ni ser på bilden stack den ut en bra bit på båda sidorna av huvudet och var väldigt tjock. Bilden är i och för sig på min mamma när hon har på sig kransen för jag hann inte ta någon bild med den. Men visst är den väldigt annorlunda i jämförelse med den första bilden?

    Som tur är kunde min mamma lite snabbt montera isär kransen och göra en ny åt mig medan jag sminkade mig. Mammas variant blev jättefin och var precis vad jag ville ha. Jag lägger in en bild på hur mycket löv hon tog bort.



    Min fråga är alltså, hur mycket får slutprodukten skilja sig från vad jag beställde? Jag förstår att man jobbar med levande material och att det kanske inte blir riktigt som på bilden. Men vart går gränsen? Är jag en bitch om jag går och framför klagomål? Jag betalade 500 kt så det är ju inte några vansinnessummor, men det blev ändå ett stressmoment under bröllopsdagen. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Kan man klaga/reklamera?
  • Äldre 14 Aug 09:21
    #1

    Jag tycker i alla fall du kan gå tillbaka och säga du inte är nöjd. Kan varit en som tagit best och en annan som gjort den.

    Sen tror jag inte du kan räkna med o få tillbaka så mkt, men de kanske kan bjuda på typ en tulpanbukett eller något?

Svar på tråden Kan man klaga/reklamera?