• Äldre 9 Aug 14:41
    23158 visningar
    8 svar
    8
    23158

    Musik i kyrkan. Önskar tips på kärlekssånger.

    Jag skulle vilja ha lite tips på kärlekssånger som man kan ha i kyrkan.

    Har fastnat lite på "Det vackraste" med Cecilia Vennersten, men skulle vilja ha fler tips ????

  • Svar på tråden Musik i kyrkan. Önskar tips på kärlekssånger.
  • Äldre 9 Aug 23:43
    #1

    Hur många tänkte ni ha? Med 1 solosång och två psalmer blir det ju 3 låtar + in- och utgångsmusik.

    Andra kärlekssånger:
    Kent - Utan dina andetag
    Police - Every Breath You take
    Sonja Alden - För att du finns
    Helen SJöholm - ALdrig ska jag sluta älska dig
    John Legend - All of me

  • Äldre 10 Aug 08:33
    #2

    Tack för dina tips.

    Vet inte riktigt hur programmet i kyrkan ska se ut. Har liksom inte riktigt kommit så långt än. Har precis börjat planera Skrattande.
    Tanken var att vi skulle ha bröllopet nu i höst, men vi har alldeles för mycket på schemat och hinner inte riktigt med. Så det får gå av stapeln i vår istället. I Maj hade vi tänkt.

    Jag har gift mig 1 ggn tidigare, och då hade vi 1 solosång i kyrkan (Fields of gold med Eva Cassidy) Den är så vacker. Säckpipa (bara så mäktigt i kyrkan), 2 psalmer samt in och utgångsmusik.
    Till bröllopsvalsen valde vi då " Av längtan till dig" med Cajsa Stina Åkerström. Den är såå fin. Men nu måste jag hitta nya....

  • Äldre 10 Aug 20:06
    #3
    Smurfan skrev 2017-08-10 08:33:42 följande:

    Tack för dina tips.

    Vet inte riktigt hur programmet i kyrkan ska se ut. Har liksom inte riktigt kommit så långt än. Har precis börjat planera Skrattande.
    Tanken var att vi skulle ha bröllopet nu i höst, men vi har alldeles för mycket på schemat och hinner inte riktigt med. Så det får gå av stapeln i vår istället. I Maj hade vi tänkt.

    Jag har gift mig 1 ggn tidigare, och då hade vi 1 solosång i kyrkan (Fields of gold med Eva Cassidy) Den är så vacker. Säckpipa (bara så mäktigt i kyrkan), 2 psalmer samt in och utgångsmusik.
    Till bröllopsvalsen valde vi då " Av längtan till dig" med Cajsa Stina Åkerström. Den är såå fin. Men nu måste jag hitta nya....


    Fields of gold är riktigt fin! att jag inte tänkte på den... Men det är klart att det nog skulle kännas lite konstigt att ha samma låt igen även om låten fortfarande är bra Glad
  • Äldre 12 Aug 01:14
    #4
    Utan dina andetag
    text & musik: Joakim Berg
    Bokning: 076 2728358
    Paula & Roberto


  • Äldre 12 Aug 01:16
    #5
    För Kärlekens skull 
    Musik: Kenneth Gärdestad
    Text: Ted Gärdestad
    Bokning: 076 2728358
    Paula & Roberto


  • Äldre 14 Aug 20:34
    #6

    Hej! Jag sjunger otroligt mycket på vigslar/dop/begravningar och har en full repertoar !

    When you Love someone av Brian Adams är otroligt vacker!

    Jag har över 10 års erfarenhet av scenframträdande , säg till om ni behöver en sångerska eller vet någon som behöver :)

  • Äldre 15 Aug 15:00
    #7

    Vi hade 3 st solosånger och 3 st psalmer, men vi hade vigsel med mässa, hade vi haft bara vigsel så hade vi valt färre.

    Den jag kunde va. Med Mikael Wiehe

    Inte en uppenbar bröllopslåt, men så fin.





    Marie Fredriksson Ännu doftar kärlek

    Och Lars Winnerbäck Min älskling har ett hjärta av snö

    (Den betyder mkt för mig, och oss, men är inte heller en kärlekslåt)

  • Äldre 8 Nov 12:44
    #8

    Tack för era tips
    Nu ser det ut som att vi inte kommer ha vigsel i kyrkan utan i logen där vi ska ha vår bröllopsfest Glad. Men det blir vackert att ha någon sång där också
    Någon som har fler tips ?


    Bröllop Juni 2018
Svar på tråden Musik i kyrkan. Önskar tips på kärlekssånger.