• Äldre 6 Jul 18:53
    12218 visningar
    2 svar
    2
    12218

    OSA vid "besvärlig" planering

    Hej

    Jag och min karl ska gifta oss ungefär om ett år. Vi har gård och kommer ha ett bröllop där vi odlar mycket av maten själv och lagar den + att vi istället för presenter kommer önska oss bidrag till festen.

    Vi kommer inte sätta någon kuvertavgift utan ber om valfritt bidrag som vi tänker ska gå framför allt till maten. För även om vi kan göra mycket själv så behöver vi ta in hjälp. Men jag tycker det är svårt då att ha OSA -datum så kort som 6 veckor innan, då vet man ju inte hur mycket man har att spela med ... Hur hade ni gjort, med tanke på odling, budget och förberedelser?

  • Svar på tråden OSA vid "besvärlig" planering
  • Äldre 20 Sep 12:00
    #1

    Hej!

    Du väljer själv hur tidigt OSa ska vara. 6 veckor är tight, jag håller med.

    Vi kommer behöva ha 3 månader, pga att vi preliminärbokat alla hotellrum, och hotellet vill veta 3 månader innan hur många vi ska ha. Vi resonerade att vi ju förstås måste göra såhär, och risken är ju att någon tackar nej för att dom inte kan planera så långt i förväg. Men det är en risk vi får ta. Det låter som det är en risk ni också får ta!

    Kan tillägga att jag själv var på bröllop förra året med osa ca 3 månader i förväg och tyckte inte det var nåt konstigt. Bara bra att veta att man ska på det, så man inte planerar nåt annat!

  • Äldre 11 Jan 19:44
    #2

    Jag måste säga att en OSA är ofta praktiskt, många planerar semestrar långt i förväg, så om man vill hinna innan de bokar upp sig så är det bra

Svar på tråden OSA vid "besvärlig" planering