• Äldre 30 Jun 20:43
    8381 visningar
    6 svar
    6
    8381

    Musik till "intåg" samt/eller efter vigsel utomhus?

    Planerar en utomhusvigsel nästa sommar (2018). Hur har ni gjort med ev musik till vigseln, ni som gift er borgligt uromhus? Brukar det vara musik till "inmarschen" till vigselförrättaren? Känns nästan lite pretentiöst med musik då, men ändå lite krystat och tyst utan. Hur gör man?! Det kommer inte vara nån lång vigsel med dikter etc.

  • Svar på tråden Musik till "intåg" samt/eller efter vigsel utomhus?
  • Äldre 30 Jun 21:19
    #1

    Hej jag ska gifta mig den 9 september men vill ha hjälp med ingångamusik och utgång samt att man måste ha minst 2 psalmer

    Tacksam för svar // sandra

  • Äldre 1 Jul 08:46
    #2
    Saelda84 skrev 2017-06-30 21:19:27 följande:

    Hej jag ska gifta mig den 9 september men vill ha hjälp med ingångamusik och utgång samt att man måste ha minst 2 psalmer

    Tacksam för svar // sandra


    Men då snackar du kyrklig vigsel va? Med tanke på de två psalmerna (måste?)
  • Äldre 2 Jul 22:18
    #3

    Jag och min fästman ska gifta oss i ett gammalt kapell, men borligt med vigselförrättare. Hon frågade oss om vi tänkte ha någon speciell musik och vi älskar båda Star Wars, så vi tänkte gå ner mot altaret till musik från de filmerna. Syrran hade Kent "Utan dina andetag". Man kan ju ha precis vad som helst. Jag gillar även Canon in D om man vill köra på något mer klassiskt

  • Äldre 6 Jul 11:36
    #4

    Man kan välja vad man vill! Det är ju Ert bröllop så välj musik som Ni två tycker om. Vi har valt att gå in och ut till musik som spelas upp via cd skiva och ha övrig musik live. Det där gör ni som ni vill. Vi har vigsel i kyrka men oavsett så väljer man sin musik själv även om vi med kyrkligvigsel också ska ha med två psalmer utöver de solosånger vi valt och in och ut gångsmusik.

  • Äldre 6 Jul 21:17
    #5

    Vi kommer att ha strandbröllop nu i oktober och jag kommer att komma gåendes in (sambon står framme och väntar) till något lättsamt, akustiskt.. Eventuellt Jason Mraz - Im yours, eller State of Sound - Higher Love (akustiska versionen). Tycker det blir för pampigt med de vanliga musikstyckena när det är vigsel utomhus men det är ju en smaksak :)

  • Äldre 9 Jul 21:35
    #6
    För kärlekens skull
    Duo: Paula & Roberto


Svar på tråden Musik till "intåg" samt/eller efter vigsel utomhus?